Ni som är ute och går med ett snöre
Vad är elitpendlare för dig? Över 20 km/h? På delade gc banor är det ett helvete med både barnvagnar och hundar i koppel, när gc banan går nära bostadsområden så de används för promenad. Lite utanför är det inget problem.theBrand sa:SLI sa:Det är väl en fråga för er i "storstäderna". Där jag bor finns inga sådana, och jag har därför inga åsikter om dem.theBrand sa:SLI sa:... med ett pälsdjur i andra änden av snöret, HÅLL REDA PÅ DET!
När man kommer cyklande på en GC-väg och närmar sig det där pälsdjuret så kan vad som helst hända. Snörena nuförtiden kan vara 10 - 12 m långa, och pälsdjurets ägare tror sig tydligen äga hela den radien i trafiken. Om man plingar med ringklockan kommer pälsdjuret farande och tror att man vill leka, DET VILL JAG INTE. Ägaren däremot reagerar inte alls eftersom den är fullt upptagen med sin nya telefon.
När barnen var små häde det vid flera tillfällen att en sådandär äcklig varelse hoppade upp med sina skitiga framlemmar i barnvagnen och började dregla barnen i ansiktet. Och några meter därifrån står djurskötaren och säger att "han vill bara hälsa" eller "han tycker om barn". När sådant händer kan man väl åtminstone be om ursäkt istället för att flina fånigt som om offret skulle uppfatta situationen som charmig. VI TYCKER VARKEN ATT ERA ÄCKLIGA HÅRBOLLAR ÄR CHARMIGA ELLER GULLIGA OAVSETT STORLEK, FATTA DET!
Av ren nyfikenhet, vad är din åsikt om de där elsparkcyklarna man kan hyra och parkera lite var man vill?
Det här handlar inte om elcyklar eller mina barn (som för övrigt uppför sig mycket bra bland folk och i trafiken). Jag fattar inte varför ni drar upp allt annat som ni tycker är störande, som invändning för att inte ha ordning på era äckliga kvalsterbollar.
Jag har sällan upplevt problem med vare sig barn eller hundar när jag cyklat. Däremot händer det rätt ofta att jag är nära att bli nedmejad av någon elitpendlare när jag promenerar på ytor som delas av cyklister och fotgängare. Det är nog det (i kombination med diverse ungtuppar på moppe, men de är ofta bättre på att slå av på farten ) varit det som skrämt mig och mina barn mest när vi rört oss på G/C-bana.
Om en och annan av dessa klenbegåvade typer, som inte har förstånd nog att anpassa farten när så behövs, skulle råka trassla in sig i ett koppel...
Ja, då är det nog bara den stackars oskyldiga hunden jag tycker synd om.
En GC bana, runt 2 meter bred, spärrade en barnfamilj av, en barnvagn, två vuxna, ett gående barn. De står still.
Jag kommer cyklande, stannar, kommer inte förbi, och säger att det vore kanske en bra ide om de inte spärrade av hela vägen.
Det mottogs lika väl som en lavett ungefär. Helt galet.