Nightmare 2005

AndreasMTB

Ny medlem
Nightmare 2005
Det blev en riktigt härlig tävling med bra väder och en rolig bana. Det var första gången som jag körde med korta byxor och kort tröja på Nightmare. Vet inte riktigt hur många startande vi blev tillslut i den stora klassen, men det var ett bra gäng cyklister i alla fall. När starten gick var det inte helt mörkt än, tyckte man kunde skjutit på starten en kvart för då hade det varit helt mörkt. Men rätt snabbt in i tävlingen så blev det helt mörkt.

Första varvet gick riktigt bra för mig, låg väl nog bland de 10 främsta då skulle jag tro. I mitten på andra varvet fick jag dock in en kvist runt kassetten och som även snurrade in sig i växeln. Blev tvungen att stanna och reda ut detta. Blev passerad av ett gäng cyklister när jag stod där och tappade säkert minst 30 sek. Väl uppe på cykeln igen så var jag dock rätt snabbt uppe några cyklister som passerat mig.

Stigarna och avslutningen nedför mot härlandatjärn och ju grymt skön och där tog jag in en hel del på närmast framförvarande cyklister varje varv. Längs med Härlandatjärn hade vi iår gjort en ny dragning av banan där Nightmare mig veterligen aldrig gått innan. Jag tyckte det blev väldigt bra, medan andra tyckte det blev för knixigt och tekniskt. Nu körde man precis vid sjön och jag hörde rykten om att någon tävlande hade vurpat och åkt ned i sjön.

Jag lyckades tillslut ta mig i mål på en 13:e plats vilket känns helt okej. Fick även med mig lite priser hem från det väl tilltagna prisbordet.

Även om jag tyckte att årets tävling var riktigt rolig så tror jag att vi till nästa år kommer göra lite förändringar av bansträckningen. Banan har ju varit relativt oförändrad nu i ett antal år och det hade varit skoj att göra lite förändringar.

Någon annan här som körde tävlingen och har några reflektioner?

Nightmare 2005
Jag tycker Leo ska få en start med fika nästa år för det fina filmjobbet.
Nightmare är en mycket rolig tävling som med lite reklam borde locka mycket mer folk, jag ser fram mot nästa år.

Bjarne

Nightmare 2005
Nästa år kör jag nog, i år krockade det med höstens troligtvis sista härliga landsvägstur i solsken och +17C. :-) Kul att ni gillar filmen!

/Leo

Nightmare 2005
Hjorå.
Ryktet talar sant, det var en cyklist som körde ner i sjön, nämligen jag Jesper Gustafsson Hjo VK.
En mycket kall upplevelse kan jag säga, tyvärr fick jag bryta efter detta äventyr då jag blev kraftigt nerkyld och fick hela kasetten full med långa vasstrån.
Men jag lovar att komma tillbaks nästa år för jag tycker tävlingen är en riktig höjdare.
Kör hårt hälsar Jesper Hjo Velocipedklubb.

Tillbaka
Topp