Norge semester

Knasse

Aktiv medlem
Norge semester
Tänkte åka norrut i Norge (norr om Trondheim) lite på måfå på semestern och ta hojen med mig, vad bör jag inte missa? Även icke cykelrelaterade resmål är intressanta.

Norge semester
Finns alltför mycket!
Köra kustvägen över Helgelandskysten, sen färja från Bodö till Lofoten. Sedan ut på udden och tillbaka och lite till, sedan färja till Hadsel.
Fin cykling på vanliga stigar på Vestvågöya (Lofoten) och på Hadsel- och Langöya (Vesterålen).
Fina toppturer till fots överallt.

Personligen tycker jag att det bästa som finns i Norge är fisket men det kanske är lite väl OT.

Norge semester
Beroende på vad du har tänkt dig för typ av cykling. Runt Stiklestad så finns det en del fin XC att köra. En del utmanande uppförslut. Skall du ännu längre upp, så är Senja fint att trampa på.
Lite LVG i området runt Svartisen norr om Mo i Rana. Kanske ta lite höjdmeter genom att trampa från Mo i Rana över till Hemavan och tillbaka?

Norge semester
Karin_P sa:
Miss Lycka 2.0 sa:

Du behagar skämta va?

Skulle inte rekommendera någon att pallra sig dit för cyklingens skull.
Det är rätt standard att han inte ger några motiveringar till sina svar eller indikationer på om de är skämtsamma eller inte. Får känslan av att han tycker att om man inte fattar det är man inte värdig hans svar. Minskar i mina ögon kraftigt värdet av hans svar vilket är lite tråkigt då han varit med länge i gamet och borde kunna bidra med intressanta insikter. Är dock svårt att fatta om man inte har samma eller likartad förförståelse som han.

Norge semester
GoranS sa:
Karin_P sa:
Miss Lycka 2.0 sa:

Du behagar skämta va?

Skulle inte rekommendera någon att pallra sig dit för cyklingens skull.
Det är rätt standard att han inte ger några motiveringar till sina svar eller indikationer på om de är skämtsamma eller inte. Får känslan av att han tycker att om man inte fattar det är man inte värdig hans svar. Minskar i mina ögon kraftigt värdet av hans svar vilket är lite tråkigt då han varit med länge i gamet och borde kunna bidra med intressanta insikter. Är dock svårt att fatta om man inte har samma eller likartad förförståelse som han.
Har hängt på Happy rätt länge och vet att de flesta trådar urartar till pajkastning efter ett tag så det är ok, ville ha förslag och det fick jag, tack för det.

Norge semester
Knasse sa:
Jolinwood sa:
Låter grymt!

Fota gärna och släng upp en kort RR om du orkar, är väldigt sugen på att åka ditomkring nån gång:)
Lovar att försöka även om jag är rätt kass på det?
Jag tror att du har goda chanser att gå in högt på topplistan över happy-RR:er från området då de absolut inte stått som spön i backen genom året (mig veterligen i alla fall). ?

Tillbaka
Topp