[Notis] Nya Shimano Ultegra R8000

• Trådstartare Trådstartare AJ
  • Start datum Start datum

AJ

Ny medlem
R8000_OP-1800x1013.jpg

Det har blivit dags för Shimano att uppgradera Ultegra. Precis som vanlig så lånas mycket av design och teknik från storebror Dura Ace.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=29248

Senast ändrad:
Får se vilka reglage du får ut på marknaden först nu då 8070 eller 9170 :p Dura-Ace Di2 för hydrauliskt är ju sjukt försenat

Fortfarande ingen 12-27 kassett....

Vevpartiet såg väl inget vidare ut även om det säkert fungerar utmärkt, men kul att gett Di2 folket blädderknappen - bra där!

För en vanlig mekanisk grupp var ju inte det mycket att hänga i julgranen.
(Möjligen kan man hänga hjulen i julgranen - men de var å andra sidan rätt trista innan så de är väl mest på banan nu :-) )

emmer sa:
Då har du alltså inte läst recensionen jag länkade till i: https://happyride.se/forum/read.php/1/3149309/3169521#msg-3169521
För där framgår det ju tydligt att de som själva har använt Ultegra R8000 inte håller med dig
"Auch wenn die Ultegra 8000, abgesehen von der größeren Schaltwerkskapazität, keine wirklichen Neuerungen bietet, beeindruckt doch die enorme Qualitätsanmutung und Präzision, mit der die Schalt- und Brems-Performance noch mal auf ein neues Niveau gehoben wird."
och även
"Viel besser als die neue Ultegra kann eine mechanische Rennradgruppe nach menschlichem Ermessen kaum noch werden."
Men varför ska man tro på intrycken från de som själva har använt gruppen?

/Håkan

HåkanC sa:
emmer sa:
Men varför ska man tro på intrycken från de som själva har använt gruppen?
/Håkan
Kan så vara att 'Qualitätsanmutung und Präzision' är mycket högre men det tror jag på när jag provat :-)
Min kommentar var mest runt 'keine wirklichen Neuerungen bietet'.
Det sägs ju samma sak varenda gång det kommer en ny version (liksom '...steiferen /../ noch knackiger...' om bromsarna).

Tillbaka
Topp