Nove Colli 2013

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
A

Anders H

Guest
Nove Colli 2013
Nån som lyckats anmäla sig? Det verkar som om deras hemsida fullständigt bröt ihop när registreringen öppnade.

Senast redigerad av en moderator:
Nove Colli 2013
Vi är några farbröder som har anmält oss med hjälp av hotellkombot. Ser nu att den möjligheten inte heller verkar finnas kvar.

Nove Colli 2013
Vi har ett avtal med arrangören så vi har våra stående 64 platser. Bernt Johansson är med som reseledare och vi inleder veckan med 5 dagars träning i Riolo Terme. Två dagar före loppet cyklar vi ner till Cervia några km från startplatsen. Vi kör en buss med cykelsläp och även erbjuder en så kallad "Flyself" variant där man kan fritt välja antal dagar och loppet.

Vi tar hand om allt kring loppet med klubbmedlemskap och licens vid behov (som ingår i anmälan). Vi hämtar även alla startnumren.

Bernt's genomgång dagen före loppet är verkligen uppskattat av alla resenärer.

För övrigt:
Trenden i Europa för de stora loppen är följande:
2009 Fulltecknat någon vecka före loppet
2010 ... inom 2 månader
2011 .... inom ett par veckor
2012 .... inom ett par dagar.

Då Nove Colli blev fulltecknat inom två dagar inför 2012 skrev jag till arrangören nu i september och påtalade detta. Jag tipsade om Vasaloppet som hade 12 000 inom 27 minuter.

Nove Colli öppnade den 3:e november kl 10.00. 09.55 slutade hemsidan att fungera. Jag behövde ändå logga in för att klicka på ett par saker inför 2013. Vi fick besked att 20 000 uppkopplingar hade gjorts samtidigt. På dålig engelska och med hjälp av Google Translate fick man besked från 10.00 - 17.00 att man skulle "starta om serven." Ingen lyckas logga in. Från 11.00 - 17.00 uppmanades arrangören av alla cyklister via NC Facebook sidan att man skulle stänga för dagen. Det vägrade man gör. Uppemot 20 000 person fick lov att sitta och klicka konstant på datorn i 7 timmar "i fall att". Klockan 17.00 kom beskedet att man lade ner försöket.

Jag satt arrangören i kontakt med Vasaloppet. Nove Colli öppnade igen den 7: november kl 10.00. och då - den 7:e november var det sedan klart inom 5 timmar.

Arrangören förklarade sig att man trodde inte på min första email och bad om ursäkt.

Nu snackas det om olika dagar (lördag/söndag) för 135k och 205km fr o m 2014. Inget besked än.

Ja vi har platser till loppet kvar. Vi räknar med att vi är fulltecknat någon gång i januari.

http://www.cykeltours.se/trip_nov.php

PS
Bernt tog initiativet till Nove Colli resan för 12 år sedan. Nu brukar vi vara bland de 5 största gruppanmälningar.

Erbjudande:
Till alla medlemmar på Happymtb som läser detta lämnar vi en rabatt på resan på 300kr. Anmäl före 31 december med kampanjkoden happy13

Tillbaka
Topp