Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Samma här.. Jag vill ju se slutet nu dock! Har gick det? Kom solen fram? Applåder? Avslutades det med en no hands wheelie?Bara att inse att det blir en dag utan speciellt mycket stress när jag sitter vid 8-tiden och tittar igenom en 44-45 min lång film på någon som pendlar utan att spola fram en enda gång...:)
Några frågor som dyker upp:
Hur väl kalibrerad är tempen(om det är i närtid och i Sverige)?
Kyrkan i början av klippet ser ut som en jag känner igen från norr om uppsala, kan det stämma?
Angående trafiksituationen, kan jag nästan hålla med; kanske inte helt fullt, men bra nära nu...:)
Fint att se hur du kommer in via Hackefors och rullar in som en riktig elitpendlare utan sällskap :)Trafiksituationen börjar bli ohållbar, kan inte någon säga till att det är fullt nu?
Jag fattar ingenting.
1. Vem orkar filma detta?
2. Vem tror att folk är särskilt intresserade?
3. Nä.
1. TS
2. TS
3. Kanske
Att du står ut?!Eftersom det var så stort intresse för måndagens pendling, så kan jag upplysa om att det var fullt idag igen.
Folk överallt. Någon borde göra någonting. Solen sken och det var medvind, det hjälpte något.
Den funkar inte... Chrome.Eftersom det var så stort intresse för måndagens pendling, så kan jag upplysa om att det var fullt idag igen.
Folk överallt. Någon borde göra någonting. Solen sken och det var medvind, det hjälpte något.
Haha, ja det där ser ju helt outhärdligt ut......Eftersom det var så stort intresse för måndagens pendling, så kan jag upplysa om att det var fullt idag igen.
Haha, ja det där ser ju helt outhärdligt ut......
OT
Kan någon förklara för mig varför det görs tåg som syns ca 20 sek in i filmen?
Borde det inte vara bättre ur ett luftmotståndsperspektiv med en spetsigare nos?
Förklara gärna vad det uppenbara, som jag så klart har missat, är.
Haha, ja det där ser ju helt outhärdligt ut......
OT
Kan någon förklara för mig varför det görs tåg som syns ca 20 sek in i filmen?
Borde det inte vara bättre ur ett luftmotståndsperspektiv med en spetsigare nos?
Förklara gärna vad det uppenbara, som jag så klart har missat, är.
Hej.. Luftkudde framför?? Jämför med en cyklist på en cykel.. mvh borano20Fritt ur minnet från när Kustpilen lanserades så bildas det en luftkudde där framför som tydligen blir bredare än själva loket. Därav den här "ringen" som är runt.
Om jag minns rätt så är det av samma anledning som att Ubåtar/vingar är trubbiga fram och smala bak.
Hej.. Luftkudde framför?? Jämför med en cyklist på en cykel.. mvh borano20
Hej.. För att se om det är lika, eller skiljer. Aerodynamik är väl kul? Viktigt också, särskilt om man snittar bortåt 50 km/h.. mvh borano20Varför skulle jag det?
Ok, då är jag med på det svarta gummit runtom.Kör man flera tågsätt så kan man koppla ihop dem och öppna så att man kan gå mellan tågsätten. Det gör att man bara behöver en kontrollant som servar hela tåget istf att ha en per tågsätt.
Du får gärna utveckla lite, för jag förstår inte riktigt vitsen med platt front ändå.Fritt ur minnet från när Kustpilen lanserades så bildas det en luftkudde där framför som tydligen blir bredare än själva loket. Därav den här "ringen" som är runt.
Om jag minns rätt så är det av samma anledning som att Ubåtar/vingar är trubbiga fram och smala bak.
Fint att se hur du kommer in via Hackefors och rullar in som en riktig elitpendlare utan sällskap :)
Ojoj, Grebo är så mycket mer! Vi har ju en kyrka också! ?Grebo är en fotbollsplan och jobbig fartkamera på väg till Linköping
Ok, då är jag med på det svarta gummit runtom.
Men varför köra ett tåg/lok med platt front isf spetsig dito?
Ekonomisk fråga kanske?