Ny annons-sida

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Ny annons-sida
Nu har vi äntligen fått tummen ur och gjort om annons-sidan.

Det är egentligen mest två stora nyheter, det går nämligen att redigera sin annons i efterhand och radera annonsen direkt på sidan utan att behöva gå via aktiveringsmailet.

Sen är allt annat bättre också men det kanske inte är så mycket som märks. Det går att skicka upp större bilder som skalas ner automatiskt, både köpes- och säljes-annonser visas i defaultlistan och lite andra småsaker.

Alla gamla annonser har flyttats över, har du lagt in en annons och inte aktiverat den ännu (borde bara vara ett fåtal om ens någon som drabbas av detta) så får du lägga in den igen då länken i aktiveringsmailet inte kommer att fungera längre.

Om du hittar fel och buggar eller något annat som verkar knasigt så säg till här i tråden.

Senast redigerad av en moderator:
Ny annons-sida
Ja, under rullgardinsmenyn "Alla kategorier" dyker länen upp. Under rullgardinsmenyn "Hela Sverige" dyker kategorierna upp.

Lite bakvänt väl? ;~)

Ny annons-sida
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, under rullgardinsmenyn "Alla kategorier" dyker
> länen upp. Under rullgardinsmenyn "Hela Sverige"
> dyker kategorierna upp.
>
> Lite bakvänt väl? ;~)

Ja jäklar.. Ser ju festligt ut!!

Ny annons-sida
När jag väljer "Göteborg" under "Alla kategorier" och filtrerar efter det så får jag inte upp några annonser. Kanske har med ovanstående bekymmer att göra, tittar väl i fel tabell eller något

Ny annons-sida
Mysigt. Gött att både köpes och säljes är på samma sida så man slipper bläddra.

Bigmollo: Såg du någon i storlek 54 då? (:

Ny annons-sida
Tjusigt!
Kan man bara får bilderna som thumbs (valfritt, som på Blocket ni vet) utan att ställa råttan på bild-ikonen så gör jag tummen upp både med mina egna tummar och kollegans!

Ny annons-sida
> Kan man bara får bilderna som thumbs (valfritt,
> som på Blocket ni vet) utan att ställa råttan
> på bild-ikonen så gör jag tummen upp både med
> mina egna tummar och kollegans!

Den funktionaliteten valde vi bort faktiskt, det blir ju så meningslöst små tumnaglar.

Ny annons-sida
Värt att notera är ju att det fortfarande inte är tillåtet att annonsera samma vara oftare än en gång per månad! Detta för att det inte ska vara sida upp och sida ner med annonser man redan sett.

Ny annons-sida
jomper skrev:

> Den funktionaliteten valde vi bort faktiskt, det
> blir ju så meningslöst små tumnaglar.

Ok, då får ni nöja er med bara två tummar upp.

Ny annons-sida
jomper skrev:
> Värt att notera är ju att det fortfarande inte
> är tillåtet att annonsera samma vara oftare än
> en gång per månad! Detta för att det inte ska
> vara sida upp och sida ner med annonser man redan
> sett.

Som han med SRAM-kedjan med andra ord :)

Ny annons-sida
Typ en Nordkoreansk docka??

Tycker att sidan ser bra mycket bättre ut nu, både med förhandsbilder och att annonsen inte dyker upp i ett nytt fönster.

Ny annons-sida
Kan man få område ( läns vis) sorterade ?
Det var det välldigt snyggt skönt att det inte öppnades i ett nytt fönster.

Ny annons-sida
Ah. Ordningen på länen är helt obegriplig, eller är det från norr till söder? ;)

(Så är det nog. Förra annons-sidan vi använde hade nog helt enkelt stulit listan från http://www.blocket.se/)

Ny annons-sida
Annonsdelen är den del av happy som genererar mest problem/moderatorjobb och störst risk. Att ha nummerkrav och mejlaktivering sållar bort de mest oseriösa annonsörerna.

Ny annons-sida
Nu när vi listar ej aktiverade annonser på ett lite smidigare sett så noterade jag också att det faktiskt görs en del robotiserade spamförsök där.

Ny annons-sida
Nu är områdes-sorteringen i bokstavsordning istället för från norr till söder samt Dölj telefonnummer-bocken fungerar.

Ny annons-sida
Det var snyggt!
Önskar bara att det fans något sätt att kunna radera annonsen även om man glömt lösenordet. Eller i alla fall skicka ut ens lösen i bekräftelsemailet.

Som det är nu har jag en annons ute, som redan är såld, bara för att jag har glömt lösenordet och inte kan få reda på det på något sätt!

Annars är det riktigt snyggt! Bra gjort!

Ny annons-sida
sökfunktionen blir lite knepig om man har en aggresivt inställd adblock. prova att whitelista annonsdelen så borde det funka bättre, det gjorde det för mig.

Tillbaka
Topp