Vi har haft nog med "skrika högst" gubbar här på forumet, mycket icke konstruktiv krititk och ej faktabaserat eget tycke och smak.
Men satfläsk vad ful den va. Och finishen ser ju för jävlig ut, antingen är det underarbetet innan lack eller sjukt dålig lackering, men blir ju fan åksjuk av att se på den.
Och nu till den konstruktiva kritiken. Jag tror designerns skisser såg jävligt fräsiga ut, men man har skitit att ta in en riktig formbestämmare(för att det blir billigare så) som kunnat byggt 3d modellen av ramen så som designern tänkt sig. Man har i stället låtit en konstruktör vid fabriken byggt 3d modellen. Inget ont om konstruktörer, men de är oftast inte bra på form, precis som jag inte är bra på elgitarr. Allt känns bara gjort i något konstruktörs program som t.ex solid works, livlöst, kantigt.
Så här har vi den original.
Visa bilaga 432806
Och här har vi de punkter jag tror har blivit pannkaka. Det är FÖR skarpa radier, det är INGA radier, det är linjer som bara flyter ut i intet, baktriangelns främre del vid infästningen vid dämpar länkaget är bara en stor klump osv.
Visa bilaga 432807
Jag tror Designern hade tänkt sig den så här på riktigt:
Visa bilaga 432809
Övre toprör och triangelns övre del har samma tjocklek, större radier vid alla linjemöten, linjer som mer tonas ut, och att främre delen av baktriangeln som möter dämpar länkaget är mer skulpterad. Ytorna är inte längre helt platta utan lite pumpade så de flyter lite bättre och fångar lite mer ljus.
Har inte sett hojen live, bara på bild, men kan man inte få saker att se najs ut på bild(när det finns bildredigerings/bildmanipulerings program som t.ex photoshop) då är det fan jävligt illa.
Puss och kram.