Ny här och nykär. Köpråd

Ny här och nykär. Köpråd
La en beställning nu iaf. Kändes som jag tvekade för länge så de andra såldes slut. Tror det blir fint. Allt är en kompromiss när man inte har hur mycket pengar som helst. Men hoppas på bäst för pengen just här såklart :)
Lägga till kring 50% extra budget för en solklart bra cykel är såklart lätt att säga men svider att göra. Får se om jag biter i det sura eller skapat ny instegsstandard ;)

Ny här och nykär. Köpråd
Gmac sa:
La en beställning nu iaf. Kändes som jag tvekade för länge så de andra såldes slut. Tror det blir fint. Allt är en kompromiss när man inte har hur mycket pengar som helst. Men hoppas på bäst för pengen just här såklart :)
Lägga till kring 50% extra budget för en solklart bra cykel är såklart lätt att säga men svider att göra. Får se om jag biter i det sura eller skapat ny instegsstandard ;)

Det blir svinbra. Första hojen blir sällan helt rätt. Behöver inte bero på kass hoj, man måste komma in och bygga egna erfarenheter. Kanske hade en 30'-kronors premiumhoj blivit skitbra, eller inte.

Ny här och nykär. Köpråd
Har kollat lite Cube. Men med samma spec, eller vad jag kan förstå mig på liknande, måste man upp till den där berömda 50% extra eller Vitus-nivån som jag mest tänker det som. (Bortsett från enklare Nucleus)

Ny här och nykär. Köpråd
Tack alla som orkat med mina ständigt veliga frågor. Ska försöka ge någon update...
Kommer säkert lite frågor på cykeln när den står här också ;)

Ny här och nykär. Köpråd
Fick hem cykeln i onsdags. Satte ihop den, hjul, sadel, pedaler och bytte plats på dämparlåsningen på styret till vänster. Snyggt svart, lite vanesak antar jag men 2,25 däck känns stora.

Lite besviken på Biketown då de inte ställt in dämparen efter min vikt, trots att jag uppgav den.
Köpte dämparpump och stänkskärmar och har även installerat dem.
Hann väl snurra ett par vändor fram och tillbaka på gatan med dottern springandes vid sidan, men den känns hittills bra och jag är nöjd. Blev såklart förkyld och i skrivandets stund fortfarande.

Fick dock svar från Vitus för de fortfarande intresserade av en ny cykel:
”We do not yet have final confirmation of when have the 2020 range available but we are hopeful that the first stock should be all up and shown for the start of November… so keep your eye out”

Så för er med Vitus-cravings Nov verkar stämma.

Tillbaka
Topp