Ny Majestic på g?

Ny Majestic på g?
Majestic är väl den som äldst och ligger närmst en uppdatering som jag förstod det sist jag var hos Allebike...

Ny Majestic på g?
Enligt happy så är det jag en fs. Ska tydligen finnas en prototyp i pot... Alingsås! Blir säkert bra. Ska bli kul att se om den blir snygg den här gången.

Ny Majestic på g?
Går man in på Allebikes hemsida och klickar sig till Majestics produktsida så ser man ju Emil Lindgren högst upp på en cykel med den nya färgsättningen. Så känns ju inte långt borta.

Ny Majestic på g?
Kan detta vara den nya Majestic?
1694675187016.png

Ny Majestic på g?
Så roligt! Jättenöjd med min nuvarande majestic så blir spännande att se hur den nya är (och vad de landar på i prisväg). Är otroligt nöjd med mina dt swiss 232 dämpare på min nuvarande, men öhlins kanske är ännu bättre? Nån som testat både och?

Ny Majestic på g?
Nu finns det väl i och för sig dubbelt så dyra hojar från Trek o Spesh men känns det inte lite otidsenligt med så dyra cyklar?

Edit: Backar lite nu när jag ser vad hjul o gaffel kostar, hade inte koll på att de var så dyra.
Edit 2: Som referens är konsumentpris för fram- o bakhjul ca 20 000 o gaffel mellan 16 - 20 000 beroende på version. ?

Senast ändrad:
Ny Majestic på g?
69k för den billigaste. Känns bra att jag köpte Alphan på oktoberdeal nu och inte väntade på denna. Kommer väl billigare versioner närmare sommaren misstänker

Det skulle vara jäkligt synd...

Jag kommer nog titta på en ny cykel under sommaren men det blir runt 30k. Att köpa den gamla känns inte aktuellt.
Vi får se hur det blir, det är bara rykten. Den gamla är riktigt trevlig men jag skulle vilja ha en ny för att få lite roligare färg, svart är inte roligt. Den gamla passar superbra för långlopp men ingen jag tänker köra speciellt mycket xco med, det känns den lite för "sketchy" för.

Ny Majestic på g?
Nu finns det väl i och för sig dubbelt så dyra hojar från Trek o Spesh men känns det inte lite otidsenligt med så dyra cyklar?

Edit: Backar lite nu när jag ser vad hjul o gaffel kostar, hade inte koll på att de var så dyra.
Edit 2: Som referens är konsumentpris för fram- o bakhjul ca 20 000 o gaffel mellan 16 - 20 000 beroende på version. ?
Jämfört med specialized och scott exempelvis står sig fortsatt allebike oerhört prisvärda. En toppcykel för 80" är mycket men jämfört med konkurrenterna är klart överkomligt. Än är jag för snål för att lägga så mycket på en cykel men skulle det komma ett alternativ för 50" kanske det kan vara aktuellt. Blir spännande att se vad folk tycker om nya öhlinsdämparna, väldigt dyra men förhoppningsvis väldigt bra.

Ny Majestic på g?
Jämfört med specialized och scott exempelvis står sig fortsatt allebike oerhört prisvärda. En toppcykel för 80" är mycket men jämfört med konkurrenterna är klart överkomligt. Än är jag för snål för att lägga så mycket på en cykel men skulle det komma ett alternativ för 50" kanske det kan vara aktuellt. Blir spännande att se vad folk tycker om nya öhlinsdämparna, väldigt dyra men förhoppningsvis väldigt bra.
Listpriset hos de stora märkena är alltid ganska förhandlingsbart ska ju tilläggas.

Ny Majestic på g?
Är verkligen DT eller Öhlins ett steg upp från en SID Raceday eller Fox 34? Låter mest svårservat och obskyrt.

Ne fram med en normal spec!

I tests är DTs gafflar och dämpare alltid lite sämre än RS och Fox topgrejer. Nya Öhlins XC gaffel och dämpare verkar dock vara bra, men sag har inte sett en jämförelse med RS eller Fox.

Tillbaka
Topp