Ny stighoj - Nukeproof Reactor

Makten

Aktiv medlem
glitch sa:
Ser inte riktigt hur denna skulle få ett sånt genomslag. Sammanfattningen hittills känns mest som för mycket enduro för att vara en vettig stighoj men inte tillräckligt enduro för att vara enduro.
Samtidigt är det jättemånga som kör omkring med 160-cyklar på svenska stigar och verkar tycka att det funkar. Och i så fall så är det här ju bara ett steg mer åt det mer genomtänkta hållet:) Man kanske inte vill gå hela vägen till kortkort slaglängd och supertrampeffektivitet, bara för att man tycker att full enduro är lite väl mycket.

jonte987

Aktiv medlem
Makten sa:
glitch sa:
Ser inte riktigt hur denna skulle få ett sånt genomslag. Sammanfattningen hittills känns mest som för mycket enduro för att vara en vettig stighoj men inte tillräckligt enduro för att vara enduro.
Samtidigt är det jättemånga som kör omkring med 160-cyklar på svenska stigar och verkar tycka att det funkar. Och i så fall så är det här ju bara ett steg mer åt det mer genomtänkta hållet:) Man kanske inte vill gå hela vägen till kortkort slaglängd och supertrampeffektivitet, bara för att man tycker att full enduro är lite väl mycket.
Jag läste först om 160mm versionen. Den vanliga 29an är 140/130 så då klarnar det lite för mig.

Supertramp

Aktiv medlem
Makten sa:
Det känns hedrande att ha fått ett nytt ord uppkallat efter sig! ?? Min effektivitet är så legendarisk att den används som superlativ! ?

yonsson

Aktiv medlem
Skulle vilja ha en Reactor 290-ram, men holy moly vad det är dyrt med ramar. Känns ju heltokigt att man inte kan få en schysst alu-ram för under 20 papp.

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Belker sa:
Mycketvillhamer sa:
Intressant, på wiggle stod det också att alu-ramen i 27,5 väger 3,66 kg (stod ej i vilken stl) inkl. dämpare. Tyvärr stod det inte vad kolfibervarianten väger.
På sidan 22 i broschyren anges 2,4kg för kolfiberramen, (utan dämpare).
http://nukeproof.com/wp-content/uploads/MY20_NP_Brochure-1.pdf
Vad väger dämparen då? Blir förvånad om det skiljer mer än 300-400g mellan alu och kolfiber.

tmalm

Aktiv medlem
App app app! Det där ska antingen in i dåliga skämt tråden eller språkpolistråden. Svart att veta utan riktiga kategorier.

/T

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Vad väger dämparen då? Blir förvånad om det skiljer mer än 300-400g mellan alu och kolfiber.
svarar mig själv såhär några månader senare. Rockshox super deluxe RCT verkar väga 460g, viktskillnaden på ramarna är alltså 0,8 kg, och jag är alltså officiellt förvånad!

Svår tid när man sitter och bli sugen att bygga om sin Scout 275 till en Reactor 275, vilken jävla sucker man är... Och hur mycket kommer min Mega användas om man skaffar en Reactor?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer