P
Paco
Guest
Ny stighoj - Nukeproof Reactor
Tomcaten sa:Ja sitter o tänker på om jag blir lika snabb som Sam Hill om jag köper den...
Klart du blir!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tomcaten sa:Ja sitter o tänker på om jag blir lika snabb som Sam Hill om jag köper den...
Tomcaten sa:Även utan tattosen?
Samtidigt är det jättemånga som kör omkring med 160-cyklar på svenska stigar och verkar tycka att det funkar. Och i så fall så är det här ju bara ett steg mer åt det mer genomtänkta hållet:-) Man kanske inte vill gå hela vägen till kortkort slaglängd och supertrampeffektivitet, bara för att man tycker att full enduro är lite väl mycket.glitch sa:Ser inte riktigt hur denna skulle få ett sånt genomslag. Sammanfattningen hittills känns mest som för mycket enduro för att vara en vettig stighoj men inte tillräckligt enduro för att vara enduro.
Makten sa:Samtidigt är det jättemånga som kör omkring med 160-cyklar på svenska stigar och verkar tycka att det funkar. Och i så fall så är det här ju bara ett steg mer åt det mer genomtänkta hållet:-) Man kanske inte vill gå hela vägen till kortkort slaglängd och supertrampeffektivitet, bara för att man tycker att full enduro är lite väl mycket.glitch sa:Ser inte riktigt hur denna skulle få ett sånt genomslag. Sammanfattningen hittills känns mest som för mycket enduro för att vara en vettig stighoj men inte tillräckligt enduro för att vara enduro.
Makten sa:Samtidigt är det jättemånga som kör omkring med 160-cyklar på svenska stigar och verkar tycka att det funkar. Och i så fall så är det här ju bara ett steg mer åt det mer genomtänkta hållet:-) Man kanske inte vill gå hela vägen till kortkort slaglängd och supertrampeffektivitet, bara för att man tycker att full enduro är lite väl mycket.
Mycketvillhamer sa:Intressant, på wiggle stod det också att alu-ramen i 27,5 väger 3,66 kg (stod ej i vilken stl) inkl. dämpare. Tyvärr stod det inte vad kolfibervarianten väger.
Belker sa:Mycketvillhamer sa:Intressant, på wiggle stod det också att alu-ramen i 27,5 väger 3,66 kg (stod ej i vilken stl) inkl. dämpare. Tyvärr stod det inte vad kolfibervarianten väger.
På sidan 22 i broschyren anges 2,4kg för kolfiberramen, (utan dämpare).
http://nukeproof.com/wp-content/uploads/MY20_NP_Brochure-1.pdf
Mycketvillhamer sa:Tomcaten sa:Även utan tattosen?
Tveksamt, bäst att helgaddera!
Vad väger dämparen då? Blir förvånad om det skiljer mer än 300-400g mellan alu och kolfiber.
Lite hög tyngpunkt?
Min process 134 - 17 har ändå ganska mycket lägre dämpare position.
(sunt förnuft+magkänsla)/ingenjörsutbildning=Δ masscentrumFormel på det?
Absolut. Jag vågar inte säga att man kan lita på bagagevågen men slangarna vägde 760g och sadeln är kring 100g lättare än originalet. Med tanke på att RS varianten som testats och vägts överallt ska vara den biffigare är det kanske inte så förvånande.13.3 med pedaler måste vara över all förväntan?
Är säkert en dröm att cykla på men var tog nukeproofs härligt slime/spy-gröna färgsättning vägen? Det var bättre förr http://nukeproof.com/products/mega-am/ :) Är iof ett, i mitt tycke, generellt problem nu för tiden med allt för trista kulörer på ramar...Worx
![]()
Nukeproof Release Limited Edition Reactor 290c Worx - Pinkbike
Nukeproof celebrates 30 years with a limited edition bike.m.pinkbike.com