Watchtower
Medlem
Ny stighoj - Nukeproof Reactor
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
D i U sa:En 275 pro hade ju vart smutt. Var hittar man viktuppgifter och pris?
bokaj sa:Min första tanke var "omg, äntligen en mellanmjölk-modell från NP", men asså… 36 mm innerben på gaffel, piggy back, dh-hjul (på toppmodellen iaf) och en vikt över 14 kg (för toppmodellen). Det är väl kul om man fokuserar mycket på utförskörning men för att trampa stig hemikring känns den overkill.
larsaw sa:Är det denna hoj som tar över staffetpinnen som Happy-std efter Ibis Ripmo? Känns fan som det!
EDIT: Eller blir det Ripmo i alu kanske?
bokaj sa:Min första tanke var "omg, äntligen en mellanmjölk-modell från NP", men asså… 36 mm innerben på gaffel, piggy back, dh-hjul (på toppmodellen iaf) och en vikt över 14 kg (för toppmodellen). Det är väl kul om man fokuserar mycket på utförskörning men för att trampa stig hemikring känns den overkill.
AlfaAlfa sa:bokaj sa:Min första tanke var "omg, äntligen en mellanmjölk-modell från NP", men asså… 36 mm innerben på gaffel, piggy back, dh-hjul (på toppmodellen iaf) och en vikt över 14 kg (för toppmodellen). Det är väl kul om man fokuserar mycket på utförskörning men för att trampa stig hemikring känns den overkill.
En 200mm dropper och vi har en perfekt cykelvasa hoj?
D i U sa:Nån som har koll på vikten eller? Tänker främst på pro 275.
Mycketvillhamer sa:D i U sa:Nån som har koll på vikten eller? Tänker främst på pro 275.
Läste 14,4 någonstans, men det var nog finaste 27,5an.
trampapådå sa:Fin cykel absolut, men kan inte riktigt förstå vilken kategori den vill vara i. I mina ögon skulle NP satsat på en mer renodlad stigcykel och fokuserat mer på vikt och sprättighet. Lyrik och Mavic Dh hjul känns så udda, känns inte som den är jättelångt ifrån mega som fler har påpekat.
jonte987 sa:trampapådå sa:Fin cykel absolut, men kan inte riktigt förstå vilken kategori den vill vara i. I mina ögon skulle NP satsat på en mer renodlad stigcykel och fokuserat mer på vikt och sprättighet. Lyrik och Mavic Dh hjul känns så udda, känns inte som den är jättelångt ifrån mega som fler har påpekat.
Jag håller med men yt har både jeffsey och capra. Jag har inte så bra koll på jeffsey. Är det mer skillnad på dem?
Hjulen låter konstigt men vore en pike så mycket roligare än lyrik?
14.4 låter mycket jämfört med 14.8 på mega men det är väl inte samma spec hoppas jag.
Finns det en 13.8 variant så blir intrycket ett annat på pappret.
Mycketvillhamer sa:jonte987 sa:trampapådå sa:Fin cykel absolut, men kan inte riktigt förstå vilken kategori den vill vara i. I mina ögon skulle NP satsat på en mer renodlad stigcykel och fokuserat mer på vikt och sprättighet. Lyrik och Mavic Dh hjul känns så udda, känns inte som den är jättelångt ifrån mega som fler har påpekat.
Jag håller med men yt har både jeffsey och capra. Jag har inte så bra koll på jeffsey. Är det mer skillnad på dem?
Hjulen låter konstigt men vore en pike så mycket roligare än lyrik?
14.4 låter mycket jämfört med 14.8 på mega men det är väl inte samma spec hoppas jag.
Finns det en 13.8 variant så blir intrycket ett annat på pappret.
Vad har du för Mega? Min Al pro i XL väger i alla fall 16 med pedaler.
Titta på geometritabellen istället för utrustningen.jonte987 sa:Det är säkert en fin cykel och säkert ett rimligare alternativ för mig än mega. Jag tänkte mest på att det inte är så stor skillnad mot mega, inte att denna skulle vara dålig.
Låter som man vill komplettera med ett par xc hjul ha originalhjulen till park.
Sen finns det så klart skillnader som jag inte förstår från spec. Den är väl kortare och smidigare och har ett flipchip etc etc.
jonte987 sa:Det är säkert en fin cykel och säkert ett rimligare alternativ för mig än mega. Jag tänkte mest på att det inte är så stor skillnad mot mega, inte att denna skulle vara dålig.
Sen finns det så klart skillnader som jag inte förstår från spec. Den är väl kortare och smidigare och har ett flipchip etc etc.
Rattnalle sa:Titta på geometritabellen istället för utrustningen.jonte987 sa:Det är säkert en fin cykel och säkert ett rimligare alternativ för mig än mega. Jag tänkte mest på att det inte är så stor skillnad mot mega, inte att denna skulle vara dålig.
Jag tycker det ser ut som en rätt klockren stigcykek
jonte987 sa:Rattnalle sa:Titta på geometritabellen istället för utrustningen.jonte987 sa:Det är säkert en fin cykel och säkert ett rimligare alternativ för mig än mega. Jag tänkte mest på att det inte är så stor skillnad mot mega, inte att denna skulle vara dålig.
Jag tycker det ser ut som en rätt klockren stigcykek
För att minska min okunskap, vad gör att detta blir sämre för enduro (än mega)? Inte lika mycket sikta och skjut?
Dricko sa:Jag gillar den, och den är i linje med andra cyklar jag kollar på. Expert är helt klart ett alternativ för mig. Lite beroende på vad den kostar. Jag är snål som fan.. Jag hoppas på under 35.
Putteman sa:Jag har ingen vidare koll på märket Nukeproof, men har förstått att dom ser jäkligt coola och kompetenta ut.
Vad är märkets DNA? Är det mer eller mindre en "postordercykel" typ Canyon och liknande? Prisvärda? Testvinnande? Hur profileras dom helt enkelt?
Startgas sa:Putteman sa:Jag har ingen vidare koll på märket Nukeproof, men har förstått att dom ser jäkligt coola och kompetenta ut.
Vad är märkets DNA? Är det mer eller mindre en "postordercykel" typ Canyon och liknande? Prisvärda? Testvinnande? Hur profileras dom helt enkelt?
Blev väl kända när de lanserade Nukeproof Mega 2011, uppkallad efter tävlingen Megavalanche. Liknande koncept som Canyon, YT, Commencal med flera. Med den skillnaden att de säljs genom Wiggle/chainreactioncycles. Tror även att LBSer kan ta in och sälja de, till skillnad från Canyon och YT.
De har varit prisvärda, men har likt tex Commencal gått upp lite i pris i takt med att de blivit kända.
Nukeproof Mega tror jag nog varit testvinnare, i alla fall lovordad. Har även vunnit EWS-tävlingar, och deras DH har kommit på podiet i DH WC.
Putteman sa:Jag har ingen vidare koll på märket Nukeproof, men har förstått att dom ser jäkligt coola och kompetenta ut.