Nya däck

Nya däck
Jämförbara. Båda däcken har fokus på fart. De är roliga, men skapligt sårbara och dyra. Däcksidorna tål nästan ingenting så akta dig för att köra med för lågt tryck, framför allt på dåligt underlag.

Nya däck
Schwalbe PRO eller GP5000. Vad säger ni? Jämförbara? Fördelar/nackdelar för resp? Eller har ni något annat tips?
Vilken variant och vilken bredd är du ute efter?
Tidningen Tour testade 15 olika 32mm däck i nr 8-2022.

Rullmotstånd
rullmotstand-32mm-tour-8-22-png.603982

Kanttråd
sammanst-32mm-test-tour-8-22-png.603983

Slanglösa
sammanst-tubeless-32mm-test-tour-8-22-png.603985

Läs mer om hur Tour testar grepp här och rullmotstånd här.

Tour 8-2022 innehåller förstås mkt mer än enbart testet av 15 olika 32mm däck, varför inte köpa den och läsa den själv?
Numret går att köpa, både som pappers och e-tidning (från 6,50 €), här:
https://www.delius-klasing.de/tour-lesen-wie-ich-will
Scrolla ned till "Einzelheft"

Nya däck
Jag har Continental Ultra Sport på min hoj och för det priset så känns det svårslaget när det kommer till rullmostånd kontra punkaskydd. Men det var inte svar på din fråga, jag vet ;)

Nya däck
'Har med stor nytta och glädje haft Pro One. Väldigt bra, men om jag minns rätt var de rätt dyra, och kanhända hade jag velat att de inte slets ut så fort.

Nya däck
Jag har mycket bra erfarenhet både av Schwalbe Pro One och GP5000 (tubeless varianterna de två senaste åren). Det är väl som @Pfaff skriver att man ofta kan komma över Schwalbes till bättre pris. Vet inte om jag inbillar mig men möjligen är Schwalbes lite lite mjukare och något pyttlelite bekvämare men slits samtidigt liite snabbare (inget jag kan bevisa mer än mitt egna halvflummiga "intryck"). ? (vi snackar små skillnader)

Tillbaka
Topp