Kan de ha att göra med att de kostar 700 att efteranmäla sig?
Man kan göra testet att höja anmälan till nästa år till omkring 2000 kr och så får man se hur många som kommer, sen kan man ta 300 året efter därpå och se om de blir nån skillnad :-)
Siljan runt är ganska lätt men kostar bara 400 att efteranmäla sig till, då drar de massor av folk varje år +2000 i år.
Sen satsa mer på att få med sig bygden, lär av Mora/vasaloppet.
Låt alla respektive få starta för halva priset om den andra parten startar, typ familje anmälan.
Fixa nåt runtomkring före och efter för de som deltar.
1 orkester i skogen??
Ut med 5 band till i skogen och sponsra dem på strömmen, alla band vill väl höras?
"Jaga ut" skolungdomar och pensionärer att få en egen depå med bakade kakor och ha en tävling internt om bästa bullar...
Låt en cykelbutik eller 2 få tävla om en depå med vad man nu vill ha, hyr ut cyklar till de som vill starta men inte vill köpa nåt direkt eller inte har råd.
Samarbeta med andra klubbar, vi hjälper vi er nu så kan ni hjälpa oss sen, släpp prestigen lite.
Dela upp i 2 startomgångar, tävling dam/herr och sen dam och herr motion med 20-30 min diff emellan.
Lägg in en spektakulär "genväg" typ 1 meter djup vallgrav 5 meter lång med lera eller åk runt en km på ett ställe de är lätt att komma som publik.
Eller ha nån kul för tävling kvällen innan eller efter tävling, back tävling för de 10 snabbaste eller komma längst ut i dypölen på 10 meter...
Kanske nån lvg/mtb spurt uppför nån brant backe o.s.v
Fixa en gemansam matsal dagen innan typ pastatält o.s.v med subventionerad mat för 50 spänn för pasta och dtyck, så man kommer i stämning som på vättern och inte bara spridda skurar typ, man ska känna sig välkommen och delaktig i nåt, inte bara åka dit och vänta på start.
Nåja lite ideer jag tänkte på när jag var där och i Varberg