Nya klingor till vevparti?

Bergholm

Ny medlem
Som alla kanske känner till så slits klingorna till XT's nya vevparti ganska snabbt.

Jag ska nu köpa nya men det känns lite onödigt att köpa samma klingor då det kanske finns bättre och billigare.
Vad finns det att välja på?

Dom passar. BBB:s fyrbultade klingor väger bara 5 gram mer äm Shimanos XT motsvarande. BBB verkar okey. Har själv bytt. Återstår att se om de håller bättre.

Byt till deore i stål!!!!
Jag är en klingslitare av rang och kan bara konstatera att det är stålklingor som gäller för mig, så ta dom gramen extra och få klingor som håller i flera år. Jag har kört både på stronglight och BBB men ingen av dom håller hälften så länge som deore stålklingor. Deore stålklingor finns till lilla och mellanklingan medan den stora är i aluminium. Deore fyrbults passar både LX och XT parti.

Jonas

Fäger: *Nyfiken*.. det är inte så att dessa Deore-stål-grejor sitter på orginal på vissa Deorevevar?
Vart går det annars å få tag på dom?

Jag köpte deoreklingor i stål (lilla och mellan) på cykelcity för två veckor sedan. På deorevevparti sitter dessa klingor på, lilla och mellan i stål och stora i aluminium. Det kan definitivt vara ett alternativ att byta hela vevpartiet istället för att bara byta till nya klingor, detta om man har turen att man slipper byta vevlager vilket man aldrig vet förrän man provat.
Ett nytt deorevevparti kostar 850:- på Cykelcity, 650:- på Cyclecomponents och 40 pund på CRC.

Jonas

Tillbaka
Topp