Tony sthlm
Medlem
[nybörjare] lyckas inte få bort däcket på backhjulet
Hej,
Jag fick punktering för en 40 minuter sen då jag cyklade över en skruv så nu ska jag byta slang (behöver man byta själva däcket också?) men lyckas fan inte.
Jag har bytt däck och slang på min gamla(!) racer men med den nya cykeln här så lyckas jag inte kila i de där byta-däck-verktygen ens. Det är som om de är limmade på fälgen!
När jag säger att jag inte får in verktygen så snackar vi att jag inte ens får in 1mm mellan däck och fälg, och jag kan inte hella klämma ihop gummit så det lämnar en glipa.
Däcket är Schwalbe Smart Sam, om det spelar någon roll.
Någon som har tips eller liknande? Använder ju cykeln för att ta mig runt och bilen är på verkstan :(
edit: det här kanske är däcket men osäker.. Mönstret ser detsamma ut
www.schwalbe.com
Jag fick punktering för en 40 minuter sen då jag cyklade över en skruv så nu ska jag byta slang (behöver man byta själva däcket också?) men lyckas fan inte.
Jag har bytt däck och slang på min gamla(!) racer men med den nya cykeln här så lyckas jag inte kila i de där byta-däck-verktygen ens. Det är som om de är limmade på fälgen!
När jag säger att jag inte får in verktygen så snackar vi att jag inte ens får in 1mm mellan däck och fälg, och jag kan inte hella klämma ihop gummit så det lämnar en glipa.
Däcket är Schwalbe Smart Sam, om det spelar någon roll.
Någon som har tips eller liknande? Använder ju cykeln för att ta mig runt och bilen är på verkstan :(
edit: det här kanske är däcket men osäker.. Mönstret ser detsamma ut
Smart Sam | 37-622 | Performance | Addix | Black | 11101134.02
ONE FOR ALL. An impressive, perennial favorite with excellent all-round properties. For MTB riders who frequently switch between road and offroad terrain.The modern, distinctive off-road tread design stands out due to the dense center lugs, which provide…