Nyhet från DT Swiss. Spekulationer?

Mathias

Aktiv medlem
Kanske axeln till ett nav? Längst nere i bilden skulle det kunna vara det som på engelska kallas ”ratchet ring” som klackarna fäster i från bodyn.

Gano

Medlem
Baknav med magnetisk frikoppling på frihjulet, alltså helt tyst och ingen släpfriktion? Eller har redan DT Swiss ett sånt baknav?

MAMTB

Medlem
Läste den artikeln för några dagar sedan. Googlade då Dt Swiss F232 efter det och hamnade på DT Swiss hemsida där det låg uppe bild och spec på F232. När jag skulle kolla igen lite senare så var allt borta. Då fanns den ej att hitta på deras hemsida. Verkar som att de av misstag råkat lägga ut informationen för tidigt och sedan upptäckt det och plockat bort den snabbt som tusan :p

NickPick

Aktiv medlem
Läste den artikeln för några dagar sedan. Googlade då Dt Swiss F232 efter det och hamnade på DT Swiss hemsida där det låg uppe bild och spec på F232. När jag skulle kolla igen lite senare så var allt borta. Då fanns den ej att hitta på deras hemsida. Verkar som att de av misstag råkat lägga ut informationen för tidigt och sedan upptäckt det och plockat bort den snabbt som tusan :p
Brukar göras medvetna läckor för att öka hypen också. 😁

Jensen

Aktiv medlem

Rattnalle

Aktiv medlem
vad jämför du med då? Kan du visa någon vettig som är lättare? Devine sl från bikeyoke tex är ju tyngre såvida du inte kapar ner den, 345 gram för devinen är ju när man kapat ner den till Max (den går ju att korta). Frm har väll någon men då är det ju extern dragning av wire
Poängen var väl snarast att den inte är så väldigt mycket lättare än det som redan finns även om den objektivt är lätt.

Jensen

Aktiv medlem
Poängen var väl snarast att den inte är så väldigt mycket lättare än det som redan finns även om den objektivt är lätt.
men vad är det som är så tragiskt? Personligen tycker jag det är rätt bra den är rätt ”simpel”, mindre som kan krångla. Vikten ligger väll i stålbanor osv som står om i artiklarna om den.

Raggamuffin

Aktiv medlem
En vanlig fast alu-stolpe väger ju runt 300 gram, i det sammanhanget är väl en dropper med ett viktstraff på 50 gram lätt?
Det blir lite märkligt att jämföra med en Schmolke imho. Det finns gott om 200 grams fasta stolpar i kolfiber för 2000 kr.

Lingon

Aktiv medlem
Tycker mest det är konstigt att dom nöjt sig med 60mm drop?
Jag hottade nyligen upp min gamla Anthem, som stått och samlat damm, med en 150mm dropper. Det blev ett otroligt lyft, men jag ångrade redan under första provturen att jag inte valde 170 istället. 🤪

Kneecap

Aktiv medlem
Tycker mest det är konstigt att dom nöjt sig med 60mm drop?
Jag hottade nyligen upp min gamla Anthem, som stått och samlat damm, med en 150mm dropper. Det blev ett otroligt lyft, men jag ångrade redan under första provturen att jag inte valde 170 istället. 🤪
Tjena!

För ren XC duger 60 gott och väl.

Kneecap

Aktiv medlem
Tja, det är väl en vanesak skulle jag tro. Är man van vid fast stolpe så är säkert 60mm fantastiskt, men för mig var sadeln ivägen när jag körde gap-hoppen i fiskartorpet.
Tjena!

Fast nu skrev jag ju XC och inte XCO (vilket jag fått för mig att man klassar spåret i Fiskartorpet som), ett rent XC-race har inga gaphop.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Jag tycker det verkar helintressant. Skulle lätt kunna tänka mig en sådan där på min Fargo. Gravelhoj med lätt stolpe och inte så mycket drop. Perfekt ju.

42Hz

Aktiv medlem
Jag förstår fortfarande inte var denna bild passar i någon av produkterna?: Gaffel, stolpe, bakdämpare.
1579779665665.png

(Vilken hemst hemsida DT Swiss har!)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer