Julius Kenéz skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det bara jag som tycker forumet på denna
> sidan är en total soppa?? : )
>
> Skulle man inte bara kunna starta upp ett nytt
> forum, använda sig av en en bra mall likt denna:
>
http://www.bikeforums.net/forum.php för att
> organisera upp allt med olika kategorier mm...
>
> Eller...
1. Tror inte det blir bättre, bara annorlunda. Ett av problemen med uppdelade forum av den gamla typen är att allt fortfarande är platt, dvs. en tråd kan bara ligga i en kategori.
Exempel: Om jag ska starta en tråd om köpråd gällande lampa till hojen, var ska jag lägga den? I MTB-kategorin eller i lvg-kategorin eller varför inte i en övrigt-kategori eller kanske i en kategori som heter utrustning (gäller trådarna i kategorin utrustning mtb eller lvg eller både och?).
Tycker själv att det ibland kan vara svårt att veta vilken kategori jag ska leta i för att hitta de trådar som är intressant för mig. Världen är tyvärr inte så svart och vit som man ibland skulle önska att den var.
2. En lösning är att använda meta-data och låta folk tagga sina trådar med förutbestämda nyckelord. Då är det lättare för var och en att sortera fram trådar som är intressanta för en själv. En tråd kan då visas i flera olika listningar och det är upp till användarna att välja vad som är intressant. Och för alla som gillar upplägget på Happy så kan man ha en listning som visar alla trådar sorterade i datumordning.