Hehehe jaja!
När jag för inte så länge sedan började med att bygga cyklar och insåg att det var förbannat kul kostade det faktisk ingenting. Jag gick i princip runt när jag köpte delar och sålde en säsong senare. Kändes som en toppen hobby, gratis skoj o motion. Nu är det ju inte riktigt så längre även om jag försäker intala mig själv att det nästan inte kostar ngt.. Börjar bli svårt! Skoj o motion består iofs så fortf toppen hobby!
En resume:
Min första titancykel och en ypperlig sådan. litespeed tuscany 02.
Var dags för en cross. Hittade tiarrow och byggde ihop denna. Lite mjuk men perfekt budhoj. Iaf om man bortser från skivbromsade kolfiber hjul för tub :) Skulle gärna haft de hjulen idag faktiskt, men men.
Vet inte vad jag tänkte med den gröna sadeln. Färgade en slr men det mesta fastnade i baken och inte på sadeln. Särskilt snyggt var det inte heller..
Grön sadel funkade ju inte så jag fick byta hoj helt enkelt! En Serotta Legend CX dök upp till fördelaktigt pris och jag slog till. Denna blev tyvärr för liten (som ett o annat prokekt blivit som Herr Larsson tidigare nämnt) Utrustades med skivbroms och kändes perfekt förutom att jag var lite krum i ryggen :) Polerad titan på denna och riktigt jobbig att hålla efter i jämförelse med brushed.
Men jag gillar ju grönt trots allt så nästa projekt blev en sjukt fin (tyckte jag) grön Indepenent fabrication Crown Jewel som inköptes på ebay. Underbar hoj och nog den cykel jag saknar mest. Fotot förvränger tyvärr utseendet då den i verkligenheten hade en mkt vacker geometri.
Quetzal green hette färgen och fortfarande min favvo färg på cyklar hitills.
Nu fick jag smak för stål och Indepedent Fabrication. Nu vart det en SSR. En kort affär med denna stainless steel racer. Då jag aldrig riktigt fick ngn bra possition på cykeln samt att jag nog inte var överförtjust i hur den upplevdes (kanske pga sittställning iofs). Eller var jag bara sugen på att bygga ngt nytt? :)
Såldes iaf kort efter färdigställandet.
Väldig fin lilablå färg men den gröna kvarstår som favvon.
Mer stål och tillbaks till stålgaffel som på den gröna hojen vilket jag verkligen gillar. Även denna gjord i stainless steel i huvudtriangeln som syns lite i cutoutsen på stjärnmönstret. Underbara detaljer och en otrolig finishen på denna KIRK JKS. Denna var väldigt racig och mer stum än jag trodde när den köptes beggad från USA. Kändes väldigt racig helt enkelt.
Denna finish lär jag inte få ngn hoj med på ett tag, tyvärr. Otroliga detaljer. Bäst det när bara lacken gick på summor man kan få en fin ram för enligt 1a ägaren. Tur det inte var jag som pröjsa..
Dags för titan igen och eftersom jag inte hade lust lr peng till eget projekt blev det far som fick sig en ny cykel. Tiarrow. Tror han e mkt nöjd, han säger det iaf! Jag tycker iofs denna var ganska svampig när jag cykla på den men han har jag trpts allt 40 år på mig.
Tror denna (som jag glömde bort först) kommer in här i ordningen. Stålcross med väldigt lvg-aktig geo. Låg och lång för att vara cross. Lemond ramar ska tydligen ofta ha lite längre överrör har jag hört. Bra allround cykel.
Ny vår och ny köplust. Min första nya cykel på flera år blev en Moots compact i storlek 59. Den hitills bästa kompromissen av race och komfort för mig. Min favorit tillsammans med den gröna ifen.
Höst igen och ny cross. En Independent Fabrication SSX i stainless steel. Min första SS byggd med ett excentriskt vevlager för vanligt vevhus. Ramen e alltså växlad igentligen. Det var väl det som fick mig att tänka på fixed till nästa projekt gissar jag. Saknar skivbromsar på denna, annars mkt nöjd. Ska förstås säljas till förmån för projektet som kommer nu. Synd att man e tvungen att sälja en hoj för att skaffa sig en ny!!!!!!
Och så kom våren med nytt cykel begär. Dags för ngt nytt eller iaf typen av cykel. Materialet känns ju igen! Tyvärr vart cykla fixed ngt jag inte tyckte var roligt särskilt länge så den såldes några måndaer senare till förmån av en ny cross igen! Ska bli kul att bygga upp ngt igen :)
Moots crossen:
Visa bilaga 166786