Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grattis på födelsedagenHar en del annat jag måste fixa med så här på min födelsedag
Första varianten blir iaf med silver stolpe och stam.
Jag hoppas att ni båda med "silver" menar högglanspolerat, för det tycker jag att en sådan ram förtjänarsnyggast är förstås allt silver.
För min del är det nära nog om allt har samma färg men olika finish, men får jag välja undviker jag gärna spegelblankt (det ser bara billigt ut) - jag är en sucker för klassiskt sidenblank Campagnolofinish (alt lite kralligare borstning som på ex 7400).Grattis på födelsedagen
Jag hoppas att ni båda med "silver" menar högglanspolerat, för det tycker jag att en sådan ram förtjänar
Svårt att googla fram tydliga bilder men det här är en fälg i
silver
![]()
Samma modell i högglanspolerat
![]()
(Velocity A23-fälgar)
Det enklaste är väl att köpa en ny gänginsats om det går att få reda på vad det är för ngn.Tack för gratulationerna :)
Jag tycker inte det är så lätt som att bara säga att silver e alltid snyggast på x o svart på y lr liknande. Finns alldeles för många variabler för det. O tur e väl det för annars skulle det ju inte vara så skoj o bygga cyklar o tycka att man hittade den "bästa" lösningen om man bara skulle konsulterat manualen..
Tyvärr går bygget inte framåt alls, visar sig att framväxeln jag köpt är kaputt. Gängorna var skadade och lagade med ngn typ av helicoil men den var monterad med klämma innan så när jag tog av klämman och försökte montera på min braze on så kom den jäkeln ut och ja nu står jag här utan framväxel. Dessutom så skulle jag byta hoods och lyckades dra sönder den ena när jag monterade lite för hastigt..
So tillbaks till inköpandet av delar.. den biten e jag ju inte ovan med tyvärr.
Ngn som sitter på en super record rs framväxel i lådorna som inte kommer till användning? :)
Visa bilaga 477935Visa bilaga 477936
Har ingen erfarenhet av helicoils tyvärr. Min spontana tänke var väl att om denna släppt att jag då behöver göra ett ännu större hål för nya gängor till en större insats men det kanske inte är sant. Om jag bara kunde köpa en ny likadan och få den att funka själv så hade ju det såklart varit bra. Men oxå massa meck för mig som inte har verkstad o ändå kanske behöver lämna bort osv.Det enklaste är väl att köpa en ny gänginsats om det går att få reda på vad det är för ngn.
Min tanke var att om du skruvat ur insatsen och gängorna är kvar. Själva insatsgängtappen kan nog vara märkesspecifik men gör du rent kvarvarande gänga (om den är kvar) så kan du enkelt gänga i en ny insats.Har ingen erfarenhet av helicoils tyvärr. Min spontana tänke var väl att om denna släppt att jag då behöver göra ett ännu större hål för nya gängor till en större insats men det kanske inte är sant. Om jag bara kunde köpa en ny likadan och få den att funka själv så hade ju det såklart varit bra. Men oxå massa meck för mig som inte har verkstad o ändå kanske behöver lämna bort osv.
Ska nog iaf prova att hitta en ny helicoil men var kan man kika på sådana i stockholm tro?
Vem har INTE det? Vi är väl inga djur...?Men ni som velar mellan svart och silver hela tiden, betyder det att ni har massa svarta raka Thomsonstolpar liggande? Jag har bara silver hemma men tror jag ska ha svart på nästa bygge.
Tack. Inte ofta jag blir påverkad av grupptryck men jag hade nu oxå gärna sett en vit sadel o linda. Tyvärr är den vita sadeln jag har (berk) med kolfiber rails och det ser lite sisådär ut med silver stolpe / stam. Och jag har redan köpt 3 nya sadlar. Kontot och inte heller samvetet tillåter mig att köpa en 4e för att kolla .) Men det lär nog testas i framtiden istället.Snygg! Ville bara lägga en röst på vitt:)
Vem har INTE det? Vi är väl inga djur...?
momentnyckeln!insexen
Ah trodde jag kom undan med retrobygge ? .)momentnyckeln!
Likadant med min hyperstem, slidear in från sidan vid montering.