Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Schreddan sa:Jag kommer i alla fall inte vara nöjd förrän alla mina egna behov/krav är uppfyllda av stat, landsting och kommun.
Är det snökaos var 100:e år så är det klart att cykelbanan ska vara perfekt skottad för mig om jag vill cykla till jobbet morgonen efter. Vägarna överallt ska vara plogade om jag väljer bilen och givetvis ska ingen annans behov prioriteras. Fotboll spelar man ju på sommaren!
Är jag i Långtbortistan och en naturkatastrof sker ska det givetvis inom 24 h landa örton Herkulesplan med kaffe, läkare, Carola och tjänstemän för att ta hand om mig.
J a g b e t a l a r j u s k a t t !
matteboy sa:Bilderna tagna idag på norrtullsgatan i höjd med odenplan. Den feministiska snöröjningen blev nog inte som svetsarn tänkte sig.
Bengt-re sa:matteboy sa:Bilderna tagna idag på norrtullsgatan i höjd med odenplan. Den feministiska snöröjningen blev nog inte som svetsarn tänkte sig.
Men det lät ju PK, modernt och fint. Synd egentligen att politiken och verkligheten inte stämmer överens...
oxr sa:Natten till onsdagen plogades Hornsgatan tre gånger mellan midnatt och kl 6. Tyckte det var rätt bra jobbat.
matteboy sa:oxr sa:Natten till onsdagen plogades Hornsgatan tre gånger mellan midnatt och kl 6. Tyckte det var rätt bra jobbat.
Det gjorde dom bara för att det bor en hel drös med feminister på söder, experimentet måste ju lyckas någonstans.
JLarsson sa:13-bil verkar vara lämpligt fordon i dessa tider.
NAnders sa:H. sa:NAnders sa:Oskar sa:NAnders sa:åberg sa:Ur ett samhällsekonomiskt perspektiv skulle jag tippa att det finns vinster med att snöröja på de ställen folk gör sig illa, det är ju ett svinbra koncept i såna fall.ething sa:Eftersom vi numer kör vardagsrumsmodellen undviker jag att delge min åsikt om artikeln nedan utan lägger bara in länken.
http://www.dn.se/sthlm/stockholm-infor-jamstalld-snorojning/
Från min kommunala horisont kan jag hälsa att det är känt, men branschen är konservativ. Eller så kan man säga att biltrafikens framkomlighet i praktiken är så högt prioriterad att den är värd den samhällsekonomiska kostnaden av ett stort antal dödade och skadade trafikanter.
Många samhällsfunktioner är så oerhört beroende av att lastbilstransporterna fungerar att det vore ren idioti att inte prioritera biltrafikens framkomlighet.
Lastbilstransporterna i staden är alltså värda den samhällsekonomiska kostnaden av ett stort antal dödade och skadade trafikanter.
Stort antal dödande? Har du siffror på hur skadestatistiken skulle påverkats om gångbanor prioriterats högre i onsdags? Hur skulle tex sjukvårdstransporter tagit sig fram? Hur skulle trafikskadorna påverkas?
Personligen blir jag betydligt mer berörd av ambulanser som inte kommer fram till utsatta än av att folk ramlar i halkan.
Det är något i stil med 3000 fotgängare varje år som behöver minst 24 timmars sjukhusvård för fallolyckor utanför hemmet. Fotgängares singelolyckor räknas (ännu) inte som trafikolyckor varför de historiskt sett har förbisetts i trafiksäkerhetsarbetet. Därav att det är svårt att hitta exakta siffror på det. Inräknat fallolyckor i hemmet konstaterade Socialstyrelsen nyligen att fallolyckor orsakar 1000 dödsfall och 70 000 inläggningar på sjukhus varje år.
Ett stort antal arm- och benbrott på en och samma kväll gör förresten inga underverk för akutsjukvårdens tillgänglighet.
matteboy sa:oxr sa:Natten till onsdagen plogades Hornsgatan tre gånger mellan midnatt och kl 6. Tyckte det var rätt bra jobbat.
Det gjorde dom bara för att det bor en hel drös med feminister på söder, experimentet måste ju lyckas någonstans.
oxr sa:matteboy sa:oxr sa:Natten till onsdagen plogades Hornsgatan tre gånger mellan midnatt och kl 6. Tyckte det var rätt bra jobbat.
Experimentet med att ploga vägar, eller vilket experiment menar du?
fedde sa:Jamen, vad är problemet?
Makten sa:fedde sa:Jamen, vad är problemet?
Förmodligen att pengarna är slut.
ForesterGuy sa:Makten sa:fedde sa:Jamen, vad är problemet?
Förmodligen att pengarna är slut.
Det måste bli ett stopp för vinsterna i snöröjningen!
Stervelo sa:politikerna är helt jävla inkompetenta.
TBy sa:DT sa:emilh sa:Att sen några Ring P1-dårar och en och annan moderat lokalpolitiker som uppenbarligen inte varit i närheten av en gång- eller cykelbana i Stockholm de senaste dagarna försökt skyllda detta på "feministisk snöröjning" är mest skrattretande.
+1
Maken till halmgubbe i debatten får man leta efter. Men det är ju tacksamt att ge sig på något som låter så löjeväckande om man vill ha klick, likes och instämmande leenden vid fikabordet.
+1 å +1.
Det är väl fan att man inte ska kunna föra en sanningsenlig debatt ens om snöröjning.
Fjärdebrunn sa:Det ska ju regna i nästa vecka. Det vet Peab och Trafikverket som inte har något att vinna på att hålla folk glada. En vecka står folk ut.
Åtminstone TS betalar väl inte kommunalskatt i Sthlm?Henrik_E sa:Är detta tråden för stockholmare som är förvånade att sänkt kommunalskatt leder till sämre kommunal service?
Mange. sa:Ordvalet är ju problemet, inte tillvägagångssättet. Synd att det bara var prat och ingen verkstad.
Henrik_E sa:Är detta tråden för stockholmare som är förvånade att sänkt kommunalskatt leder till sämre kommunal service?
Fantastiskt!ulffo sa:Hej
det är jag som är den underbetalde balten som skulle ha skootat alltihop,
Jag jobbar hemifrån denna vecka.;)
H. sa:Stervelo sa:politikerna är helt jävla inkompetenta.
Jag tror du satte fingret på problemet. Lägg även till att en hel del tjänstemän också är rätt värdelösa och nått sina positioner genom vänskapskorruption med de inkompetenta politikerna.
Detta i kombination med LOU som gör det svårt att göra bra upphandlingar och lätt att göra dåliga leder till sånt här.
Fältprästen sa:Fantastiskt!ulffo sa:Hej
I mitt tidigare inlägg och lite drygt 2 miljoner stockholmare som hjälps åt att skotta gatorna hade jag väl inte räknat med att alla skulle kunna ställa upp, snarare kanske hälften. Men efter att ha sett din bild får jag väl omvärdera antalet lite.
Men säg hälften för enkelhetens skulle ändå, skottar var och en 2 meter (inte alls orimligt) så blir det i alla fall en sträcka på 200 mil vilket skulle täcka en ganska stor del av Stockholms gatunät tror jag. :)
Oskar sa:Fältprästen sa:Fantastiskt!ulffo sa:Hej
I mitt tidigare inlägg och lite drygt 2 miljoner stockholmare som hjälps åt att skotta gatorna hade jag väl inte räknat med att alla skulle kunna ställa upp, snarare kanske hälften. Men efter att ha sett din bild får jag väl omvärdera antalet lite.
Men säg hälften för enkelhetens skulle ändå, skottar var och en 2 meter (inte alls orimligt) så blir det i alla fall en sträcka på 200 mil vilket skulle täcka en ganska stor del av Stockholms gatunät tror jag. :)
Var ska dom lägga snön?
Luthman Photography sa:Är bilderna under rubben förslag på aktiviteter under tösmockan?
Luthman Photography sa:Är bilderna under rubben förslag på aktiviteter under tösmockan?