Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Oskar sa:Montage och leverans av dessa ibis-hojar verkar ju ofta inte varit i närheten av premium...
Raggamuffin sa:Nog för det såldes några billiga Ibis men de sålde nog inte ~2000 stycken till förlust.
R sa:Trist att en handlare har problem och trist att Cykel-Kraft skriver märkliga inlägg. Jag har inte handlat en pinal hos dem men har försökt några gånger i deras butik på Götgatan utan framgång. Jag tycker Jomper gjorde rätt genom att göra inlägget mer transparent, ibland blir det extra intressant att veta vem avsändaren är. För mig är heller inte Jomper en ”vanlig forummedlem”, eller vad nu det var någon kallade honom.
Att en person som blivit avstängd från forumet två gånger har kritiska åsikter om modereringen är kanske inte så konstigt.
Plush sa:Vi behöver nog inte dryfta mer om politik mer i denna tråden, inte sant?
Alla här vet vad det resulterar i.
+1me.I.am sa:Plush sa:Vi behöver nog inte dryfta mer om politik mer i denna tråden, inte sant?
Hm, jag är oftast väldigt nöjd med modereringen, men det här känns lite övernitiskt. De som vanligtvis ligger i skyttevärnen vid dom politiska diskussionerna, oavsett sida, verkar tillsammans och i samförstånd genuint förvånade över att någon överhuvudtaget kan få det till att kritiken har med politisk tillhörighet att göra. Därav ett antal inlägg som iofs innehåller politiska ord, men som enbart är ironiska.
För övrigt samma fenomen i PostNord-tråden.
Menar du att du fick betala 400:- fast de inte gjort något med cykeln? Vad tog de betalt för då egentligen? Felsökning?dabac sa:Hade inga starka åsikter om CK fram till nyligen. Fanns en del kul prylar i utbudet som jag tittat på men inte fått tummen ur att försöka använda.
Men förra veckan blev jag sur. Plockade fram vinterhojen köpt på CK förra vintern. Upptäckte att det gått en eker. Kollade kvittot, mindre än ett år sen. Borde gå på garanti tyckte jag, och lämnade in hojen.
Men näe, ”vi ger bara 6 månaders garanti på hjul”. Kostade 400 spänn att lösa ut hojen. Hade ju räckt till en hel uppsättning reducerade ekrar om jag gjort det själv. Och kan inte hitta nånstans på hemsidan där de talar om den begränsade garantin på hjul.
Får de ens göra så?
kais01 sa:att undanta ekrar från konsumentköplagen bör vara olagligt. ingen slitagevara. första året har handlaren att bevisa att köparen varit ovarsam eller motsvarande.
att det finns en kultur inom företaget som inte vårdar kunderna bättre än så är ett typiskt beteende som leder till välförtjänt kundflykt.
vilka tomtar.
Jensen sa:Det är ju tråkigt att en svensk butik går ner för räkning, så är det ju. Och det är synd om anställda osv. Det är det nog ingen som bestrider. Men de går ju inte ner för att de säljer dåligt (de säljer för lite i förhållande till utgifter, Inte nödvändigtvis samma som sälja dåligt. Alternativt investerar i nytt istället förmått betala räkningar) utan för att ledningen fått storhetsvansinne och låtit skutan accelerera fortare än vad som var hälsosamt. Som man bäddar får man ligga, förlorarna i detta, om de går omkull helt, är de anställda. Och möjligtvis kunder som inte kan köpa från svensk butik till ”Tysklandspriser”, men kund har ju alltid andra att vända sig till.
marr sa:kais01 sa:att undanta ekrar från konsumentköplagen bör vara olagligt. ingen slitagevara. första året har handlaren att bevisa att köparen varit ovarsam eller motsvarande.
att det finns en kultur inom företaget som inte vårdar kunderna bättre än så är ett typiskt beteende som leder till välförtjänt kundflykt.
vilka tomtar.
Första halvåret.
Plush sa:Vi behöver nog inte dryfta mer om politik mer i denna tråden, inte sant?
lundatok sa:Det är svårt att försöka sälja 1 liter mjölk för 20 kr när den kostar 10.50 kr på Coop.
kais01 sa:marr sa:kais01 sa:att undanta ekrar från konsumentköplagen bör vara olagligt. ingen slitagevara. första året har handlaren att bevisa att köparen varit ovarsam eller motsvarande.
vilka tomtar.
Första halvåret.
det är riktigt när det gäller konsumentköplagen, men branchkoderna i sverige säger att man säljer nya produkter med garanti, normal aldrig kortare än ett år annat om varan är begagnad.
och under den tiden ligger vad jag förstår bevisbördan kvar på säljaren.
kais01 sa:marr sa:kais01 sa:att undanta ekrar från konsumentköplagen bör vara olagligt. ingen slitagevara. första året har handlaren att bevisa att köparen varit ovarsam eller motsvarande.
vilka tomtar.
Första halvåret.
det är riktigt när det gäller konsumentköplagen, men branchkoderna i sverige säger att man säljer nya produkter med garanti, normal aldrig kortare än ett år annat om varan är begagnad.
Örjan Lax sa:kais01 sa:marr sa:kais01 sa:att undanta ekrar från konsumentköplagen bör vara olagligt. ingen slitagevara. första året har handlaren att bevisa att köparen varit ovarsam eller motsvarande.
vilka tomtar.
Första halvåret.
Att lämna garanti som företagare är högst frivilligt https://www.konsumentverket.se/for-...-for-foretagare/frivilligt-att-lamna-garanti/ oavsett vad "branchkoderna" :) säger.
Många blandar som sagt ihop reklamationsrätt och garanti.
Hade mjölken bara varit kolsyrad så.Johan A sa:lundatok sa:Det är svårt att försöka sälja 1 liter mjölk för 20 kr när den kostar 10.50 kr på Coop.
Ja verkligen. Men en och en halv liter kolsyrat vatten betalar folk gärna 20:- för istället för att dricka kranvatten. Åas är det inte kolsyrat.
jonja sa:CC's hemsida var ju en prydnad för att vara en svensk design, en postum eloge till folket som låg bakom den.
R sa:Att en person som blivit avstängd från forumet två gånger har kritiska åsikter om modereringen är kanske inte så konstigt.
Stumpy sa:
lundatok sa:Hade mjölken bara varit kolsyrad så.Johan A sa:lundatok sa:Det är svårt att försöka sälja 1 liter mjölk för 20 kr när den kostar 10.50 kr på Coop.
Ja verkligen. Men en och en halv liter kolsyrat vatten betalar folk gärna 20:- för istället för att dricka kranvatten. Åas är det inte kolsyrat.
Paco sa:lundatok sa:Hade mjölken bara varit kolsyrad så.Johan A sa:lundatok sa:Det är svårt att försöka sälja 1 liter mjölk för 20 kr när den kostar 10.50 kr på Coop.
Iof OT men försöker man kolsyra mjölken i en sodastream så ser resultatet ut som keso.....
Johan A sa:lundatok sa:Det är svårt att försöka sälja 1 liter mjölk för 20 kr när den kostar 10.50 kr på Coop.
Maakus sa:NickPick sa:Länka båda.Maakus sa:jonte987 sa:ooms sa:Snarare cykelhandlarna som gräver sin egen grav genom att leva kvar på 80-talet. De måste inse att marknaden och konkurrensen är global idag.Miss Lycka 2.0 sa:Cyklister gräver sin egen grav genom att handla utomlands och inte på hemmaplan.
Precis. Måste finnas en marknad för service. Om man nöjer sig med 20% vinst på delar och har kompetens minst i nivå med en Google sökning.
80-100% påslag funkar inte idag när alla kan se priset hos tysken.
Kikar på ny hoj.
En av modellerna kostar i Sverige ca ~56.000, och ifrån storbritanien ~33.000...
Får pudla lite på priset i GB, men har för mig att det var 30% förut.
Sverige, 58 179:-
https://www.cykellagret.se/p19799/gt-force-carbon-pro-gloss-cyan-with-gt-yellow-and-deep-navy-2019
"Sverige" 55,000:-
https://www.dahlmanscykel.se/product/gt-force-carbon-pro-2019/
Tyskland 52 375:-
https://www.bikester.se/gt-bicycles-force-carbon-pro-heldaempad-mtb-turkos-874722.html
Storbrittanien 37 346:-
https://www.tritoncycles.co.uk/moun...UQiMbaq5tkq_DuyyWjg2UN_mRVJI5QvUaAhZBEALw_wcB
Luzen sa:Maakus sa:NickPick sa:Länka båda.Maakus sa:jonte987 sa:ooms sa:Snarare cykelhandlarna som gräver sin egen grav genom att leva kvar på 80-talet. De måste inse att marknaden och konkurrensen är global idag.Miss Lycka 2.0 sa:Cyklister gräver sin egen grav genom att handla utomlands och inte på hemmaplan.
Precis. Måste finnas en marknad för service. Om man nöjer sig med 20% vinst på delar och har kompetens minst i nivå med en Google sökning.
80-100% påslag funkar inte idag när alla kan se priset hos tysken.
Kikar på ny hoj.
En av modellerna kostar i Sverige ca ~56.000, och ifrån storbritanien ~33.000...
Får pudla lite på priset i GB, men har för mig att det var 30% förut.
Sverige, 58 179:-
https://www.cykellagret.se/p19799/gt-force-carbon-pro-gloss-cyan-with-gt-yellow-and-deep-navy-2019
"Sverige" 55,000:-
https://www.dahlmanscykel.se/product/gt-force-carbon-pro-2019/
Tyskland 52 375:-
https://www.bikester.se/gt-bicycles-force-carbon-pro-heldaempad-mtb-turkos-874722.html
Storbrittanien 37 346:-
https://www.tritoncycles.co.uk/moun...UQiMbaq5tkq_DuyyWjg2UN_mRVJI5QvUaAhZBEALw_wcB
Varför ”Sverige” med citationstecken?
Dahlmans är en svensk lbs i Strömstad som även har webb-butik.