Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tro jag det! :-De120guru sa:Beställt en EC-130E idag... Väntar med spänning...
Vernersson sa:Tro jag det! :-De120guru sa:Beställt en EC-130E idag... Väntar med spänning...
COOLT att Planet-X har börjat kränga den modellen ;-)marr sa:Vernersson sa:Tro jag det! :-De120guru sa:Beställt en EC-130E idag... Väntar med spänning...
Bra skit
Det beror på, enl spece120guru sa:Man kan ju hoppas att cykeln är liiiiite smidigare och lättare än flygplanet...
Frame Weight, Approx, (med) (g) 1348 Med. Fork Weight circa 448g
e120guru sa:Med knappt 100kg förare så behöver jag inte lättare cykel än de ca 7.5kg som den påstås väga... Hade varit värre om den vägt typ de 35 ton som en Hercules-kärra väger....
H. sa:Jaha, då var en viner gravelbike beställd. Får se när den levereras.
:)
marr sa:e120guru sa:Med knappt 100kg förare så behöver jag inte lättare cykel än de ca 7.5kg som den påstås väga... Hade varit värre om den vägt typ de 35 ton som en Hercules-kärra väger....
Fast dina 100kg hade spelat ganska liten roll för prestationen i en hercules :p
Konkret sa:H. sa:Jaha, då var en viner gravelbike beställd. Får se när den levereras.
:)
Vilken?
Hade också lite problem i både kommunikation och leveranstid. Efter några vändor och snäppet argare mail så dök cykeln så småningom upp. De verkar vara lite sådana men det verkar ju som att de alltid levererar till slut. En blir väl bortskämd när en handlar av strukturerade tyskar och svenska företag som postar paketen samma dag så en har dem dagen därpå.e120guru sa:Tja, hade ju varit trevligt om man hade fått cykeln levererad nån gång... Verkar lite småstruliga på Planet X...
Beställde i slutet av april, fick problem med betalningen som bara gav "tecknical problems" på hemsidan, ringde dem och lade ordern istället - och de tog betalt via telefon med kortet... (Ja, inte det bästa, men jag ville ha cykeln, och jag antar att man kan lita på de här lirarna - annars skulle jag ju ha större problem än att lämna ut mina kortuppgifter till dem.)
Pengarna reserverades och orderbekräftelsen kom, beräknad leveranstid skulle vara 4-5 dagar.... Efter ett par timmar får jag ett mail från dem där de hade kommit på att de inte fick lov av sin bank att ta betalt med kort via telefon, och att de skulle släppa reservationen och att jag skulle betala antingen via banköverföring eller via PayPal istället... Jag mailade tillbaka och sade att det var ok, men att det nog skulle ta ett några dagar innan reservationen släppte så jag kunde betala. De svarade att det var lugnt, och att de skulle hålla cykeln så länge. Sagt och gjort... Jag betalade via PayPal och de bekräftade sedan, efter att jag frågat, att de hade tagit emot betalningen... Jag frågade då vad leverstiden var, och de sade då att "current build queue" var 4-7 dagar... Efter en vecka ändras status till "Order held whilst awaiting stock".
Jag mailar då och frågar vad som händer, och hur det kan vara så när de skulle reservera cykeln redan i april... Har bara fått lite småluddiga svar om att ja, det var ju det de sade, men nu är iaf någon komponent (som inte är ramen sade de) slut på lager och de kan då inte bygga cykeln förens de får in den. Och nu är vi mer än en månad sedan beställning och de väntar fortfarande på någon del som de inte har kunnat säga vilken del det är...
Varje gång man mailar dem svarar de med att de "väntar på svar från bikebuild" om uppdaterad leveranstid.
Någon som har erfarenhet av de här lirarna? Brukar de alltid ha lika mycket strul i sin internkommunikation? Om det strular så här nu, så är man ju lite nervös över vad som ska hända vid ett eventuellt garantiärende i framtiden... Om nu cykeln kommer någon gång...
Lainen sa:Right kan även betyda rätt.
Cujo sa:Jag väntar också på en leverans sen ett par veckor... "In stock" betyder tydligen "kan finnas hos Planet X i UK och ska skickas hit nån gång under okänd framtid, om du har tur"
e120guru sa:Hej Nick,
Tack för ditt svar.
Ordern i fråga i mitt fall var direkt från Planet X i UK i april när de hade väldigt bra rea på just Rivet Rider...
Deras produktionsplanering och/eller logistikpersonal verkar ju lite så där måttligt duktiga.
Fortfarande klarar de inte att ge ett besked om när de kan få in bromsarna som saknades, trots att de finns i lager hos varenda handlare i Europa, och den utlovade "expressbeställningen" från USA som efter snart två veckor fortfarande inte kommit fram till UK. Måste vara Atlantångare de skickar med.
Nu visar det sig också att ramarna var slut på lager igen.
Canyon framstår ju som extremt snabba och ordningsamma i jämförelse
Känns bra att höra att det är ok att ta kontakt via er om det skulle behövas i framtiden i eventuella garantiärenden.
Stewe sa:Jag är också milt sagt skeptisk till On-One i England.
Jag tycker det är svårt att få några vettiga svar från dom, man får lite luddiga svepande svar från olika personer varje gång.
Jag har suttit och kollat på deras Pickenflick ett tag nu, men har tvekat en del eftersom geometrin skiljer så mycket från den cross jag har idag och jag har svårt att översätta dom mått jag har till den hojen.
Jag har ganska långa ben i förhållande till min kroppslängd och det är ofta bökigt att hitta rätt geometri, jag är mitt emellan L och XL och då är det bökigt att hitta en storlek som varken känns för stor eller för liten.
Nu har dom helt plötsligt uppdaterat och ändrat en del mått på geometritabellen. Förut var en Large en 58:a, nu är det en 56:a.
Förut fanns ingen reach uppsatt, och när jag efterlyste det så sa dom att dom inte hade det med för ”det var ett sånt svårt mått” ???
Nu har dom både stack och reach helt plötsligt, men dom har ändrat en hel del mått (förmodligen har dom mätt upp hojarna ordentligt)
Men jag blir så jäkla tveksam, förut sa dom att jag definitivt skulle ha en Large, en XL skulle bli för stor. Nu säger dom att en XL med kortare styrstam blir bra…
Timothy Timpa sa:Hej Nick!
Jag undrar om jag kan få på min rock shox revelation med koniskt styrör, och en Truativ krank med 30mm axel på en On-One 456 Evo2?
Klavikel sa:Eftersom gamla tråden om varning för On-One verkar ha försvunnit ungefär samtidigt som Tri-Mate började göra bannerreklam så skriver jag det igen...