Olja till bakdämpare

Lazy_eye

Aktiv medlem
Olja till bakdämpare
Någon som har koll på vad det ska vara för olja till en fox float r? Har letat å letat men har inte hittat, men jag kanske är dålig på att leta.

Olja till bakdämpare
I luftburken ja, men inte i dämparenheten :) Så frågan är vad du ska göra?
I dämparen är det antingen fox röd eller grön, det måste man öppna och kolla. Har för mig att jag hade röd.
Men det är inte så enkelt att byta olja i dämparen, men det kanske du har koll på om det är där du ska byta :)

Olja till bakdämpare
Intressant med majsolja där!
Tråden fick mig att komma på biltemas olja. Vet någon om det skulle fungera? Det är väl i stort samma sak?

Bygger om med en ventil! Just den delen verkar fungera bra faktiskt.

Olja till bakdämpare
Olika tillverkares specade viskositet stämmer inte nödvändigtvis med varandra så en 10w från Biltema kan vara tjockare eller tunnare än Fox 10w med annan dämparprestanda som föjld.

Olja till bakdämpare
Fox röd. Som Rattnalle sa så blir ju dämparen att bete sig annorlunda om oljan är tjockare eller tunnare. Har iofs svårt att se att det skulle kunna bli sämre :) Eller ska jag säga monarch äter float-dämpare till frukost ;)

Olja till bakdämpare
Om du inte kan komprimera den när den är monterad så kan det hända att du satt IFP:n hela vägen ner i pistongen innan du oljefyllde.

Tillbaka
Topp