Olycka i Gesunda

• Trådstartare Trådstartare Stewe
  • Start datum Start datum
Olycka i Gesunda
Felix Beckeman vann EM i 4x och Martin Söderström kom tvåa på Crankworx men de talangfulla journalisterna på Aftonbladet ansåg att det där var den viktigaste cykelnyheten de kunde skriva om.

Olycka i Gesunda
Urban Princess skrev:
-------------------------------------------------------
> Felix Beckeman vann EM i 4x och Martin
> Söderström kom tvåa på Crankworx men de
> talangfulla journalisterna på Aftonbladet ansåg
> att det där var den viktigaste cykelnyheten de

> kunde skriva om.

Jag hoppas, precis som du (hoppas jag), att personen inte är allvarligt skadad. Medias avsaknad av nyhetsrapportering är rimligen en annan diskussion.

Olycka i Gesunda
Bergsmannen skrev:
-------------------------------------------------------
> Brutet lårben verkar det som.
>
> http://www.dt.se/nyheter/mora/1.5011316-cyklist-sk
> adades-pa-fard-utfor-berg

Lustigt hur det sköna Gesundaberget kan beskrivas som "eländiga terrängen"...

Hoppas killen repar sig. Inte kul för den som arrade det hela

//en som vet: arrade ett sånt event i Vallåsen som slutade med ambulansfärd för chefen...

Olycka i Gesunda
Tänkte på det när jag stod och filosoferade i backen under SM-finalen i DH härom helgen, att det faktiskt måste vara rätt knöligt att komma fram till olika ställen i spåren. Visst kanske det är enkelt att gå upp men allt blir ju mycket knepigare om man bär på en bår med någon som lider helvetets kval varje gång man vinglar till.
Det är förmodligen mycket enklare att undsätta någon under vintertid.

Underligt nog är det första gången jag läser om någon liknande olycka, trots att det händer mer eller mindre allvarliga olyckor relativt ofta.

Det är också intressant att ingen av de länkade artiklarna nämner att det finns en etablerad bikepark i Gesunda. I Aftonbladet låter det som att de typ plötsligt fick för sig att cykla nedför berget...

Naturligtvis hoppas vi att han tillfrisknar och inte får några bestående men.

Senast ändrad:
Olycka i Gesunda
Tur att de inte snappade upp Odbros brutna fot och Vilses brutna nyckelben och ....osv.
Då hade säkert DH beskrivits som livsfarligt och borde förbjudas.

Jag osäker på om en DH-olycka har en tillräcklig nyhetshöjd för att skrivas om.
Hur gör vi då med alla söndervridna knän och höftleder från rullskidor? Känner ett antal som har drabbats utan artiklar i Aftonbladet.

Hoppas också att han tillfrisknar.

Tillbaka
Topp