Om ni har bil , vilken typ?

Toyota Camry '90 med för årsmodellen typisk norsk krom.

Bild.

Under Kjells Tur extrautrustad med trasigt avgassystem, rakt ut framför katalysatorn.

Uppgraderat kylaren i somras då två cyklar på taket innebar "nästan rött" på tempen till de flesta tävlingar.

Bild på gamla kylaren.

Ska byta bromsklossar fram snart.

Fortfarande en väldigt billig och bra bil, gav 6.500,- för den för två år sedan, idag ligger '87:or i ungefär samma prisklass :)

Används främst som transportfordon till och från tävlingar och någon enstaka annan färd. Tror det var två veckor sen den var igång sist...

Fraktar våra dyrgripar på taket på en silvermetallic Mazda 6 combi 2.3:a.
(Lull-lullet ingår alltid i japanarna så det behöver inte specas... ];))

Väl värdig att frakta våra dyrgripar ;)

Sånt där konstigt med fyra hjul och nåt som brummar framtill som man använder om det är FÖR långt till tävlingar/träningsrundor = för mycket asfalt... ;)

Glömde du inte några detaljer om Mazdan Anki? ;-)
Kan tillägga att det är en kombi som jag har och min Giant har åkt i 200 knyck ;-) Thule gör stabila cykelhållare...

Till våren blir det 4WD...

Den är snart slät o fin i baken igen. Sånt som händer när 20-åriga söner skall ut o köra.

4WD? Det blir alltså en Audi? Inte min smak alls.

Finns många bilar med 4WD, blir dock ingen från Asien...

Är japanskt lull-lull = Spräckta kofångare, bucklor och trasiga lysen? ;-)
Då är jag med på att det är standard på alla japanare...

Förlåt, kunde inte hålla mig, hoppas det ordnar sig...

Saab 9-5 kombi, 17", Goodyear Eagle F1, lite lulllull, silvermetallic.
Tillräckligt snabb för at köra ifrån tyskar på Autobahn.....hehe!

Med Thule hållare på taket för dygriparna.

Det finns ju en nackdel att köpa tyskt, de stryps vid 250km/h ;-)
Tråkigt att Saab inte gör kopplingar som håller bara...
En turbo skall inte läcka olja heller *morr*

Anderski -> Blev du så glad bara för att du blåste förbi en Polo? *S*

Tror dom stryper bilar i Spanien åxo, har lite svårt att kläma ut dom sista hundra kmh till 250kmh i min Seat.

Har hört en del om att chips ska hjälpa men eftersom jag försöker vara hälsosam och träna en del så äter jag inte chips så ofta :-)

Ps. har i alla fall spoiler på bakluckan :-)

Chips kan göra underverk, vips har man 45 hk och 75Nm extra.
En sak jag inte klurat ut är var man skall knöla in chipset i Gianten?
Skulle inte var fel med lite extra pulver ibland. Tror Gianten är strypt med, har väldigt svårt att få upp den i över 70 knyck :-)

Volvo 480 Turbo

När elektroniken på cyklarna blir så pass avancerad att man kan börja chipstrimma tänker jag byta hobby!

Ahh... 480, en nutidsarkitektisk 10-poängare! *S*

Nästan lika linjeskön som min första bil, en Volvo 360 GLT med vinge.

Heder åt de som ritade dem, de gav bärplockaren en fordonsrealitet :-)

Jag konstaterade häromdagen att jag de senaste tre åren lagt drygt 40 000 kr på cyklar och cykeltillbehör. Det i kombination med ett statligt arbete gör att jag får klara mig utan egen bil.

Dock har jag en snäll far som glatt (nåja) lånar ut någon av sina firmabilar. Min argument om att det är bra reklam för hans firma att synas i dessa sammanhang tycks fungera, ja eller så orkar inte höra mitt tjat.

Hur som helst reser jag således till mina lopp i diverse Volkswagenskåpbilar med flammor på sidorna.

Har en rostig Saab 9000iCC -89:a, helt perfekt för cykeltransporter. 3 pers + 3 cyklar får plats inne i bilen utan problem. Takräcke, vem behöver det? ;-)

Lägger hellre slantarna på mina cyklar än på bilen, eftersom jag faktiskt cyklar mer än åker bil - i tid räknat.

/Leo

Polo variant i grön metallic. Hojarna åker växelvis innuti och ovanpå beroende på hur många som skall med och antalet passagerare.

Inget märkvärdigt men den har AC och skidor, cykel etc går in utan problem vilket är det viktigaste.

Post Edited (03-09-23 19:01)

Jag åker liten blåmetallic VW Polo. Nyköparen kryssade i allt som gick utom taklucka så den har AC, centrallås, tooora högtalare.

Bra för cykeltransporterna är förstås dragkroken och takräcket. Bagaget är alldeles för litet för att jag ska få in några cyklar där.. :-)

Känns lätt igen på Rock Shox-märket i mitten på främre regplåten :-)

Just nu känns den ännu lättare igen på den buckliga främre stötfångaren :-(

Stötfångare är ju faktiskt gjorda för att ta emot stötar så det är ju bara bra när de används. Eller? Fick ett par nya ränder bak häromdagen. Oroar mig mer för rosthögen som låg under bilen efter den påkörningen än för själva ränderna.

Jovisst. Tyvärr är det något som biltillverkarna glömt bort, så numera är de tillverkade i plast och lackerade. :-(

Ingen billackerare här?

Jag åker omkring i en Audi 80 Avant 2.6. Den fraktar galant tre cyklister och tre cyklar (utan att demontera mer än framhjulen, på cyklarna) i alldeles för hög hastighet :-)

Inte roligaste bilen jag haft men den fraktar mig dit jag ska när det inte är möjligt att cykla...

Kör omkring i en äkta gubbracer. Volvo S70 i färgen "Hallick metallic"
Hojjen får ligga i skuffen eller stå i Thule-stället på taket.

Snacka om gubbracer.

Kör omkring i en

-87
760GLE, full utrustade varianten utan katalysator.

mitt tips:köp aktier i Shell för jag tankar där
(2,8 liters sexa och 4-stegs automat, när kommer de med 9-delat i Volvolådorna?)

hojen? den brukar jag cykla på och inte lägga i bilen

<http://www.trumpetare.se/kona01.jpg>
obs traktorn är den i bakgrunden(ännu utan norsk krom)

Min cykel kostar ungefär dubbelt så mycket som vår bil... Det borde väl räknas som om man prioriterar cyklingen före bilen :)

Bilen är en härlig Volvo 240 kombi från -90 *skratt*

/Mattias

Bilar har man bara för att frakta sig själv och cyklarna i, vad det är spelar mindre roll bara de fungerar.

En TransSport 4WD borde vara idealiskt, bara att kasta in cyklarna i bagaget och åka. Finns det ingen som åker MPV här på forumet?

Mina vackra cyklar färdas med komfort i det nedfällda baksätet på en silverfärgad Skoda Oktavia -01. Bilen var färgmatchad med min förra mtb-skönhet som var lackad i silver- & blåmetallic. (Vem har sagt att man inte kan välja bil efter cykel?)
Racern kan tillfälligt tolerera att åka bak på dragkroken, men mtb:n klagar på avgaserna...

/SilverFisken

snabel@nders, Det var inte bara en polo då., satt ju inte direkt och räknade....
Kan bara lakoniskt konstatera att den funkade mycket bättre än jag trodde på autobahn.

Tänkte köpa ett chip tidigare, men känns ointressant nu, de pengarna läggs på ny cykel och/eller cykelsemester.

/Anders

Snaaaaabelaaaaaa:
Jomenvisst har hon väl det! Jag måste bara hitta en... Det är lika rörigt i verkliga livet som i huvudet! Igår hittade jag inte ens bilnyckeln!

anderski -> Du chippar inte, du programerar om boxen hos tex <http://www.motornord.se/modsaab.html> Ganska billigt men det de inte säger att de är läge att byta koppling också, bilen bör köras lugnt eller stå på tomgång ett tag om man busat lite grann. Har hört vissa som åkt på att byta låda också, men det är ingen ovanlighet i Saabar. Det fina med motornord är att man får ett kort med originalprogramet på som det lätt går att lägga tillbaka om man skulle vilja. Men visst går 9-5 bra i höga farter, med 17" och sportchassi ligger den som en järnsäng på vägen.

Fisken -> Bilnyckeln satt möjligtvis inte i cykellåset? :)

Skönt att höra att det är fler som har knöliga kofångare... *S* Nog är de gjorda av plast allt... Behövdes inte mer än en 3-5 km/h en meter bakåt in i en S70:s bakdörr för att åstadkomma det som blev på min bil...
Fast jag har inga bekymmer med att behöva få tag i billackerare - den skall in i början av oktober och bli som ny igen. Fördel med firmabil...

Anki -> Föredrar att trimma bilen istället för att lägga pengarna på självrikser *S*

Du skulle satsat på denna istället Anki: <http://www.swedespeed.com/news/1973/06_73/06_30_73.html>

Håller garanterat för mindre och större "krockar" ;-)

Fördel med firmabil är det ju, men vem uppfann förmånsvärdet? *morr*

Volvo V70, ömsom med thuleställ på taket, ömsom med hojen hängande
rakt ut från ett lågbudgetställ på kroken( typ i 140km/h).

Disponerar även Nilebikermobilen från farsan. En "håll i er nu"
bordauxröd 245 GLE -90. Perfekt att slänga in hela hojen i.

Nilebiker

Inte gick det i BARA 140 när du susade fram från Bollebygd hem till oss härom helgen i alla fall!!!! Då var det ju MINST 140 när du med tjutande däck svängde in på vår lilla gata kl 06:20 (eller vad uret nu var...) *S*

Förresten - plocka fram nåra cd vi kan ladda växlaren med på vägen upp till Lidingö på fredag! Och sen var det lugnt o stilla med 3P:arna i kväll. Vill inte höra nåt gnäll över träningsvärk o elände i bilen på vägen upp, eller som nåra ursäkter på vägen hem sen ;))

Tillbaka
Topp