Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Var ute och rullade lite på beman idag runt i stan. Var grumt. Hittade en schysst betongmur-aktig sak att rulla på bl a.

Äntligen är det vååååååår! Jag vill ut i skogen, nu! Tyvärr får jag vänta en vecka till, satans PM att lämna in...

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
-------------------------------------------------------
> Mig lär du inte ha mycket nytta av - slut som
> artist sen förkylningen - på sin höjd orkar man
> väl kanske till Nåsten för att se hur det ser
> ut.

Min form är inte heller på topp direkt. Tänkte iaf kolla läget i Nåsten.

Onsdagscykling i Uppsala
Satsar på att få med mig skogscykeln till Uppsala nästa vecka. Då kommer jag att vara sugen på guidning kvällstid om det inte är supersvettotempo som gäller :)

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Kapar tråden temporärt för att kolla om ni tror det finns någon LBS i Uppsala som kan tänkas ha skivbromsklossar i lager (Avid Juicy i mitt fall).

Någon som kollat läget i skogen än?

/Johan

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Hej alla Uppsalacyklister. Tänkte hjälpa min bror (som bor i uppsala) att hitta lämpliga racerrundor på 3-4mil och någon lite längre på kanske 6-10mil. Det kanske är något uppstyrt tom så att det alltid cyklas en dag i veckan eller dylikt??? (ok, jag erkänner.. jag har inte läst igenom hela tråden, jag inser att svaret kanske redan finns där)

Mycket tacksam om jag kunde få lite hjälp i denna fråga.

Mikael

Onsdagscykling i Uppsala
mikko skrev:
> lämpliga racerrundor på 3-4 mil

Storvreta - Ängeby - Gavsta - Gråmunkehögar - Norrhällby - Uppsala. Ca 50 km

Eller:

Börje kyrka - Fibo urskog - Vänge - Uppsala el om man vill ha en längre tur vidare Balingsta - Hammarskog - Uppsala näs.

> och någon lite längre på kanske 6-10mil.

Ekoln runt: Örsundsbro - Hjälsta - Sigtuna - Knivsta - Uppsala. Mkt vanl runda bland uppsalas roddare.

Om man är ny i stan är Fritidskartan 1:75 000 utmärkt för att planera nya rundor, finns i princip hur mkt småvägar som helst runt Uppsala.

Onsdagscykling i Uppsala
Kollade vädret i dalarna, frisk kuling (11 m/s) på morgonen och hård kuling (19 m/s) på eftermiddagen, risk att liftarna stänger, så vi slår skidåkning ur hågen. En tröst är att man kan ta ett par öl på kvällen när man slipper köra.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Per: Var bor du? Jag vill också ha en öl och
> njuta av att det är fredag... :P

Luthagen, tänkte ta oss ner till pub 19, på svartbäcksgatan 19 senare. Säg efter kl 22, vi ska precis äta.

Onsdagscykling i Uppsala
Per: Haha, seriöst... Tack för inbjudan, men jag tackar nog nej pga sk. bad hair day plus att kontot är i det närmaste tomt och ryktet säger att man måste äta. :P

Onsdagscykling i Uppsala
Vi var slöa idag och tog bilen ut till Lunsen. Parkerade vid Plantskolan

lunsenpremiar1.jpg ht=544

Plantskolan

"Föret" var helt ok, surt o blött bitvis, men ingen snö under hjulen.

lunsenpremiar2.jpg ht=708
lunsenpremiar3.jpg ht=544

Triangelkärret

lunsenpremiar4.jpg ht=725

Koblundan

Vi hade tänkt åka lederna 3, 8, 5, 2. Men när vi hade passerat Koblundan kom vi ihåg att det var oerhört mycket vatten vid Skromossen sist vi var där, då hade vi vatten nästan upp till naven i flera hundra meter, så vi beslöt oss för att ta 9 och 2 ut istället.

Det är i princip helt snöfritt men rejält blött på en del ställen, i vissa kärr ligger isen fortfarande tjock.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är på :)
Även intresserad av måndag och tisdag kväll. Vädret ser inte ut att bli så kul men jag lider av svår cykelabstinens.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Blir det någon cykling på onsdag?

Ja, vi tänkte hoja, det är dags att kommma igång nu. Bra att snösmältningen gick så fort.

Onsdagscykling i Uppsala
Japp, jag är intresserad. Var ute en sväng igår och cyklade vilse innan jag hittade fram till MTB-banan i Sunnersta. Det blev några tuffa backar om man körde lite slalom på åsarna:) (Uppdämt cykelbehov)

Gör ett nytt försök ikväll också. Åker kanske och tittar på Berthåga.

/Johan

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Precis tillbaka efter en fostrande tur i Berthåga. Jag och cykeln blev rejält geggiga. Lyckades också dra i ett knä efter ett framhjulssläpp på en blöt häll.
Känner mig lite mör men hoppas kunna haka på imorgon. Vilken tid är det som gäller?

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Precis tillbaka efter en fostrande tur i
> Berthåga. Jag och cykeln blev rejält geggiga.

Berthåga är i mångt och mycket en lerpöl så här års. Hoppas att nån kan visa dig Nåsten - jag kan göra det om någon vecka - där finns det en hel del stigar som går uppe på de låga bergsknallarna utan massa gegga!

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> JojjeM skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >Hoppas att nån kan visa dig Nåsten -
> jag kan göra det om någon vecka - där finns det
> en hel del stigar som går uppe på de låga
> bergsknallarna utan massa gegga!

det låter lovande :)
/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:

> Känner mig lite mör men hoppas kunna haka på
> imorgon. Vilken tid är det som gäller?

Kul, det är väl kl 1800 vid Finn, som gäller som vanligt.

Onsdagscykling i Uppsala
Härligt, trots fötter värkande iskalla av ett kärr;)

Vi åkte Nåsten, först Flogsta åså 21 till Håga och därifån "Hundslädevändan" 6 från Grusvägen rakt igenom Nåsten till Fäbodarna. Med lite variationer, "Lasses slinga".

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en kul tur. Verkligen mysigt trots lite slirigt underlag bitvis. Trevligt att träffa lite happyiter live och se lite fina hojar.
/johan

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Läcker bild Andreas, GPSade du? Eller?

Japp.

Nån som är sugen på att dra en Lunsare i helgen?

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Nån som är sugen på att dra en Lunsare i
> helgen?

Jajamän, om vädret blir som utlovat blir nog en sväng på lördag.

Onsdagscykling i Uppsala
Lunsen imorgon! Synd att SMHI tydligen bestämt sig för att ändra den stora solen till ett grått moln för morgondagens väder bara. Det blev bara ett par bilder idag.

Bettan:
P1050460.JPG ht=544

Bananträd:
P1050462.JPG ht=725

Tillbaka
Topp