Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Orv skrev:
-------------------------------------------------------
> Mig lär du inte ha mycket nytta av - slut som
> artist sen förkylningen - på sin höjd orkar man
> väl kanske till Nåsten för att se hur det ser
> ut.
Min form är inte heller på topp direkt. Tänkte iaf kolla läget i Nåsten.
Satsar på att få med mig skogscykeln till Uppsala nästa vecka. Då kommer jag att vara sugen på guidning kvällstid om det inte är supersvettotempo som gäller :)
Hej alla Uppsalacyklister. Tänkte hjälpa min bror (som bor i uppsala) att hitta lämpliga racerrundor på 3-4mil och någon lite längre på kanske 6-10mil. Det kanske är något uppstyrt tom så att det alltid cyklas en dag i veckan eller dylikt??? (ok, jag erkänner.. jag har inte läst igenom hela tråden, jag inser att svaret kanske redan finns där)
Mycket tacksam om jag kunde få lite hjälp i denna fråga.
— Det ser inte ut att bli något kul väder imorgon, http://www.smhi.se/ så vi funderar på att åka upp till Dalarna och åka lite skidor, årets sista skidåkning?
Kollade vädret i dalarna, frisk kuling (11 m/s) på morgonen och hård kuling (19 m/s) på eftermiddagen, risk att liftarna stänger, så vi slår skidåkning ur hågen. En tröst är att man kan ta ett par öl på kvällen när man slipper köra.
Mårten skrev:
> Per: Var bor du? Jag vill också ha en öl och
> njuta av att det är fredag... :P
Luthagen, tänkte ta oss ner till pub 19, på svartbäcksgatan 19 senare. Säg efter kl 22, vi ska precis äta.
Per: Haha, seriöst... Tack för inbjudan, men jag tackar nog nej pga sk. bad hair day plus att kontot är i det närmaste tomt och ryktet säger att man måste äta. :P
Vi var slöa idag och tog bilen ut till Lunsen. Parkerade vid Plantskolan
Plantskolan
"Föret" var helt ok, surt o blött bitvis, men ingen snö under hjulen.
Triangelkärret
Koblundan
Vi hade tänkt åka lederna 3, 8, 5, 2. Men när vi hade passerat Koblundan kom vi ihåg att det var oerhört mycket vatten vid Skromossen sist vi var där, då hade vi vatten nästan upp till naven i flera hundra meter, så vi beslöt oss för att ta 9 och 2 ut istället.
Det är i princip helt snöfritt men rejält blött på en del ställen, i vissa kärr ligger isen fortfarande tjock.
Japp, jag är intresserad. Var ute en sväng igår och cyklade vilse innan jag hittade fram till MTB-banan i Sunnersta. Det blev några tuffa backar om man körde lite slalom på åsarna:) (Uppdämt cykelbehov)
Gör ett nytt försök ikväll också. Åker kanske och tittar på Berthåga.
Precis tillbaka efter en fostrande tur i Berthåga. Jag och cykeln blev rejält geggiga. Lyckades också dra i ett knä efter ett framhjulssläpp på en blöt häll.
Känner mig lite mör men hoppas kunna haka på imorgon. Vilken tid är det som gäller?
JojjeM skrev:
> Precis tillbaka efter en fostrande tur i
> Berthåga. Jag och cykeln blev rejält geggiga.
Berthåga är i mångt och mycket en lerpöl så här års. Hoppas att nån kan visa dig Nåsten - jag kan göra det om någon vecka - där finns det en hel del stigar som går uppe på de låga bergsknallarna utan massa gegga!
Orv skrev:
> JojjeM skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >Hoppas att nån kan visa dig Nåsten -
> jag kan göra det om någon vecka - där finns det
> en hel del stigar som går uppe på de låga
> bergsknallarna utan massa gegga!
Härligt, trots fötter värkande iskalla av ett kärr;)
Vi åkte Nåsten, först Flogsta åså 21 till Håga och därifån "Hundslädevändan" 6 från Grusvägen rakt igenom Nåsten till Fäbodarna. Med lite variationer, "Lasses slinga".
Lunsen imorgon! Synd att SMHI tydligen bestämt sig för att ändra den stora solen till ett grått moln för morgondagens väder bara. Det blev bara ett par bilder idag.