Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
-------------------------------------------------------
> eller är sommaren slut nu och vintern på väg?
> /A

Ja det var sissta turen som gick i dag, nu är dubbisarna på.

Onsdagscykling i Uppsala
Vad passar väl bättre en sån här spöregnig dag än att onsdagsuppsalacykla på NICK-spåret.
Oncensurerad rutt inklusive felkörningar:

Nick_02082008140018.png ht=591

Starten lyckades jag iaf hitta:
DSC00192.JPG ht=544

Första vilsekörningen - tre korta signaler betyder "trampa hårdare":
DSC00193.JPG ht=544

Paus efter jobbig backe:
DSC00195.JPG ht=544

Påminner om helvetesbacken i Lunsen men med bra fart är det bara att rulla upp:
DSC00200.JPG ht=544

Ren och torr:
DSC00201.JPG ht=544

Lite tilltugg efter turen:
DSC00191.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> Jag och Per3 åkte gula-stigen och
> lasses-genom-stadsskogen hem. Vi träffade en
> annan yngling tre gånger. Vi tippsade honom om
> onsdagarna. Det var precis lagom talade min rygg
> om för mig när jag kom hem. :)

Antar att jag var den så kallade "yngligen" som ni träffade på. Nyligen fyllt 25, men en mtb-novis, så jo, yngling kan man väl säga.

/Petter

Onsdagscykling i Uppsala
Är det någon som ska hoja imorgon. Jag är ganska mycket novis på mtb, har inga större problem med gula stigen, men en omänsklig spångest. Jag var sugen på att prova mtb-banan på sunnerstaåsen, någon som skulle vilja leda mig dit?

/Petter

Onsdagscykling i Uppsala
På ett annat håll i cykelsverige så förbered Uppsalas cykelpolo-lag. Är det någon här som är intresserad av detta? Jag är egentligen tveksam själv, men cykla är ju kul och göra saker med andar är ju också roligt, så det borde väl funka. Dessutom är jag väldigt dålig på att inte engagera mig i saker.

För övrigt återgår skogscyklingen till det normala efter all semester och annat. Dvs, vi ses på onsdag!

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Vad passar väl bättre en sån här spöregnig
> dag än att onsdagsuppsalacykla på NICK-spåret.
> Oncensurerad rutt inklusive felkörningar:
...
> Första vilsekörningen - tre korta signaler
> betyder "trampa hårdare":

Ha ha ha

> Påminner om helvetesbacken i Lunsen men med bra
> fart är det bara att rulla upp:

Var det Svåraste passagen på spåret?

Ny cykel? Är Canyonen på servce? Trodde inte att de behövde servas.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> ... Jag är egentligen
> tveksam själv, men cykla är ju kul och göra
> saker med andar är ju också roligt, så det
> borde väl funka. ...

Låter helskumt.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Var det Svåraste passagen på spåret?

Ja, det är en lättcyklad slinga men med ett par sega backar.

> Ny cykel? Är Canyonen på servce? Trodde inte att
> de behövde servas.

Det är Titusen som återuppstått som stockholmscykel. Canyons är givetvis helt servicefria.

Onsdagscykling i Uppsala
Tänker åka ett varv i Nåsten eller två, hojar hemifrån ca 1300.
Räknar med att va vid macken i Kvarnbolund ca 1333, om någon vill med.

Onsdagscykling i Uppsala
Köpte en RockShox-gaffel och fick veta att gaffelpump skulle följa med paketet. Nu gjorde det förstås inte det så nu undrar jag om det är någon vänlig Uppsala-bo som kan tänka sig att låna ut en gaffelpump imorgon? Om någon dessutom har några extra gaffelrörs-spacer ligger och inte gör någonting så kanske de kan avvaras också, jag är lite osäker på gaffelrörslängd och kapning..

EDIT: Jag har fått låna en pump.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Skönt forum, trist att cykla själv...

Jag ramlade över denna tråden när jag letade efter transportväskor för cyklar och tycker att det vore kul att ha någon att köra med här i Uppsala.

Sker det något på onsdag, vilken tid och var??

Fråga två kommer inom parantes och lyder: Finns det någon som skulle vilja sälja, hyra ut eller låna mig en transportväska till min Poison? Jag ska ut på tur med regelmakarna SJ och skulle då behöva gömma pärlan.

Mvh. Jesper

www.rajd.se

Onsdagscykling i Uppsala
jepp-man skrev:
...
> Sker det något på onsdag, vilken tid och var??
...

Absolut. 18:00 vid Finn Malmgrens staty, korsningen skolgatan/sysslomansgatan.

Välkommen!

Onsdagscykling i Uppsala
siktar på att hinna dit. ska skicka i mig lite gröt, gå på dass och sen packa ihop grejjorna. borde inte vara några konstigheter.. men man vet aldrig.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> jepp-man skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> ...
> > Sker det något på onsdag, vilken tid och var??
>
> ...
>
> Absolut. 18:00 vid Finn Malmgrens staty,
> korsningen skolgatan/sysslomansgatan.
>
> Välkommen!

Nybliven uppsalabo. skriver upp sig för en trevlig tur i det gulaspåret.

Onsdagscykling i Uppsala
nu är det väl i och för sig ganska sällan vi kör gula på onsdagarna.. Det är mest bara som riktmärke på svårighetsnivån.. eller nått. om jag är ute och cyklar får nån rätta mig.

men du är förstås varmt välkommen ändå.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tycker inte ens att Gula stigen är ett rimligt riktmärke heller nu. Gula stigen är i jämförelse med årets ondagscyklingar (som jag deltagit i) både superenkel, kort och snabb. Årets turer har blivit både långa, ruskigt tekniska och.. t om snabba.

Hur än är så är min åsikt att vem som helst är välkommen att följa med på onsdagcylingar, både nybörjare och gamla rävar, tempot ska vi väl sänka så det passar den långsammaste i följet, eller?

Äh, nu kanske jag bara drar upp en gammal debatt, det var egentligen inte min mening..

Onsdagscykling i Uppsala
det är väl klart att tempot ska hållas efter den som är långsammast, det är ju bara att stanna oftare om man är snabb (jag tackar så mycket för förra onsdagens mekpauser och stopp). Annars finns ju torsdagscyklingarna om man vill vara snabb hela tiden.

Onsdagscykling i Uppsala
Scretch skrev:
>
> Nybliven uppsalabo. skriver upp sig för en
> trevlig tur i det gulaspåret.

Jag kommer fortsätta åka snälla stigar runt stan några veckor till så jag kan åka med. :)

Hemligheten med tempot är att om man tycker det är jobbigt får ta mod till sig och säga till när det går för fort. Även de som inte är långsammast får gärna säga till när de ser att någon hamnar på efterkälken.

Onsdagscykling i Uppsala
Gula stigen är väldigt märklig numera, nu när de har byggt en massa konstiga spänger. Inte för att skydda känsliga partier i naturen som det verkar, utan snarare för att förenkla framfart med rullator-liknande fordon. Nästa steg blir att ersätta uppförsbackarna med rulltrappor.

Onsdagscykling i Uppsala
Det blev en riktigt rolig tur i dag i ett förvånansvärt torrt Lunsen. Erik, jag och Anders började från Plantskolan, snurrade runt tillbaks till Flottsundsledens början, ner mot Bergsbrunna till torpet och sedan södra vändan mot Flottsund/Plantskolan. Södra vändan innehöll dagens blötaste partier men annars var det torrt och bra fäste.
Nu känner man sig lite mosig, men belåten. Tack för i dag!

/Ralf

Onsdagscykling i Uppsala
Jag håller med om att de spångat konstigt på Gula stigen. För övrigt så klarade jag Valsätra bäcken söderifrån första gången i onsdags ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Nyss hemkommen från en rajd i Nåsten. Körde klassikern i tur-och-retur; klassikern från Högen och sedan tillbaks samma stigar mot macken/Kvarnbolund/Läby-bron. Sen vände jag och körde fösta etappen av Lasses-slinga via Högen och hem.
Tilläggas kan att rötterna/hällarna/spängerna är något våta, men annars bra fäste och inte en tillstymmele av blöthål.

/Ralf

Onsdagscykling i Uppsala
Om Andreas dyker upp så röstar jag på Nåsten. Själv tänker jag stanna hemma och lata mig. Jag är värd det.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:
> Men kommer det nåra ikväll eller??

Jag kommer nog ikväll, såvida jag inte tar en sväng på trialcykeln istället... vädret känns lite ostabilt.

Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:
> Men det är ju bara idag det är okej väder under
> resten av veckan, det måste man utnyttja

Sant, jag får se hur vädret ser ut när jag kommer hem

Onsdagscykling i Uppsala
Jag, Håkan & Mårten R åker bil till plantskolan nån gång efter 18 verkar det som.

> Själv tänker jag stanna hemma och lata mig. Jag är värd det.

Nej.

Tillbaka
Topp