Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Allright.. tentade endimensionell analys under förmiddagen och tycker därmed att jag förtjänar en cykeltur.. någon som vill hänga på eller håller alla på att spar sig inför morgondagen? Vill dra ut ganska snart..

Onsdagscykling i Uppsala
First, sorry for writing in English. My written Swedish is horrible (working on it though). I am a Canadian PhD student moving to Uppsala for the fall. I am bringing my bike with me, (A Norco Shore set up for FR/DH) and am planning on riding as much as possible. I have lived in Uppsala before and i know there most likely isnt any epic DH stuff, but would love to have someone show me around a bit, maybe there are a few freeride/downhill trails to push up? Or a dirt jumping track? I also plan on riding XC, but it is rather slow on my pig of a bike! Thanks for any help you guys can offer. I will be moving to town on the 10th of September.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag drar nog ut till Lunsen istället för mer cykling för pengarna. Bara att höra av sig om ni hellre vill haka på dit, annars kanske vi ses i skogen ändå, men vänta inte på mig vid Finn!

Onsdagscykling i Uppsala
Vet inte vad ni var eller gjorde igår men vi körde en kalastur i Lunsen. Vi har några gånger nu kört en trevlig smal stig som svänger västerut från röda strax norr om stora t-korset på Upplandsleden och som sedan kommer fram ganska nära Plantskolan. Snabb, jättesmal och fin stig som inte är fullt så teknisk som mycket annat i Lunsen, tror den följer en vinterled bitvis, men huvudsakligen verkar den vara omarkerad.

Andkärrsleden (18) ser jag nu att den kallas på MTB runt Uppsala.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej Uppsalacyklister!

Passa på nu på söndag 24/8 att köra lite landsväg, nu när det går ett motionslopp på hemmaplan. Lite omväxling till Lunsen och Nåsten kanske förnöjer. :-) Bara att plocka fram racern om ni har eller pumpa upp trycket i mtb-hjulen.

CK Uni arrangerar SATS-trampet, med start och mål i Bälinge på nya fina banor. Kolla här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/936947

Och redan nästa helg går ytterligare ett lopp på hemmaplan. UCK arrangerar klassiska Vikingarundan 31/8 med start och mål vid Gamla Uppsala.

/Jörgen

Onsdagscykling i Uppsala
bugge skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Uppsalacyklister!
>
> Passa på nu på söndag 24/8 att köra lite
> landsväg, nu när det går ett motionslopp på
> hemmaplan. Lite omväxling till Lunsen och Nåsten
> kanske förnöjer. :-) Bara att plocka fram racern
> om ni har eller pumpa upp trycket i mtb-hjulen.
>
> CK Uni arrangerar SATS-trampet, med start och mål
> i Bälinge på nya fina banor. Kolla här:
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/936947
>
>
> Och redan nästa helg går ytterligare ett lopp
> på hemmaplan. UCK arrangerar klassiska
> Vikingarundan 31/8 med start och mål vid Gamla
> Uppsala.
>
> /Jörgen

Kul!
Har bara cyklat räser sedan en dryg vecka tillbaka, men ett litet motionslopp kan ju vara kul för att se hur man ligger till. Den här helgen är jag dessvärre i en annan del av landet, utan cykel =(
Men Vikingarundan skall jag försöka komma med på. kaj a blir nog tvungen att ställa upp också.

Onsdagscykling i Uppsala
Fasen, är det landsväg som är det nya svarta? Kanske borde skaffa mig en cross i höst så jag kan hänga med på både onsdagscyklingar och lvg-rundorna.

Men lycra blir det ingen.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag hinner inte hojja nu på söndag, men Vikinrundan (trots buskis-namnet) kanske kan vara nåt. På fixie givetvis.

Mårten, det är en fixie du ska ha. Då behöver man inte så förbannat långt hela tiden, det går bra att bara köra runt runt kvarteret. Fast Lasses på CX låter roligt.

Lycra blir det ingen.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tror faktiskt på cx både i Lunsen och Nåsten. Problemet är väl balansakten att köra på en bräda på spängerna. Men i övrigt borde det funka helt ok.

Det blir det eller att sätta växlar på trialen (eller ltie högre utväxling bara), jag måste köra lite lunsen nån gång i höst.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag ska inte ha någon fixed... Eller jo det ska jag, givetvis brakeless. Mest för att retas med folk, inte för att jag egentligen tycker om att köra fixie.

Onsdagscykling i Uppsala
Du är galen.

Underbart galen. =D

Fast, jag är rädd för att cykla i stan. Min hoj kan bli stulen.

Jag ställer så klart upp och kommer med lite kloka idéer kring det tekniska och dricker rödvin. Eventuellt kanske jag kan göra lite nytta också. Eventuellt.

Onsdagscykling i Uppsala
s: Jag är inte galen. Jag hoppas bara att jag har de kontakter och den förmågan att snacka bullshit som jag tror... Då kan det gå.

Redan en till seriös engagerad och ev. ett par till som jag inte har koll på men som själva kör rätt typ av cykling.

Edit: Dessutom är jag precis så galen som varje människa som upptäcker att ens CV inte sticker ut från mängden kan bli... Plus att jag känner behovet av att göra något, och i brist på flickvän poppar dom här ideerna upp... :D

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Ralf skrev:
> Nån som skall ut imorrn?

Tänkte försöka Lunsa någon gång efter handbollsfinalen om det inte blir blötväder.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Ralf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nån som skall ut imorrn?
>
> Tänkte försöka Lunsa någon gång efter
> handbollsfinalen om det inte blir blötväder.

Jag hänger med också. Skall vi ses vid Plantskolan efter matchen? Säg tid du.

Onsdagscykling i Uppsala
> kaj a blir nog tvungen att ställa upp
> också.

jag har helt tappat sugen, har inte rört cyklarna på flera veckor. Får se om jag tar mig i kragen inför helgen...

Onsdagscykling i Uppsala
snart 4500 inlägg.. är det här den mest blajjrika cykeltråden på hela happy..? Det var väl inte så länge sen vi var på 4000 inlägg?

Kul att traditionen lever vidare iaf. Jag har för avsikt att dyka upp imorrn som vanligt om det inte är riktigt busväder.

Onsdagscykling i Uppsala
kaj a, det låter allvarligt. hoppas du kommer ur svackan.

jag kommer också och onsdagscyklar imorgon. jag tar nog gärna en lagom tur i nåsten imorgon.

Onsdagscykling i Uppsala
Samlingsplatsen är vid Finn Malmgrens staty i korsningen sysslomansgatan skolgatan. Tänk korsningen vid V-Dala nation. Vid 18.00. Vi brukar hålla på två tre timmar. Längre turer har förekommit.

Välkommen!!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp