Opel är fan smarta..

Opel är fan smarta..
swerider skrev:
-------------------------------------------------------
> Vaddå moment 22 med regplåten...
> Sätt den där nere på 1 gång !

Que?

Den "riktiga" skylten sitter ju på bakluckan, fullt synlig. När man använder cykelstället så blockeras den, därför finns det en skylt på cykelstället.

Opel är fan smarta..
Ja, men i ett svunnet och snart framtida stockholm finns det en massa osolidariska människor som inte tycker om att deras registreringsskylt fotograferas av "storebror" som i sin tur agerar på upprdrag av väljarna.

Opel är fan smarta..
JLarsson såg nog inte den nedersta bilden. Jag tycker det är skitsmart om det funkar i längden, inte krånglar och har sig.

Opel är fan smarta..
Nya corsan blev åter lite mer attraktiv...
får man bara se om den kommer med miljödiesel också eller annat alternativ

Opel är fan smarta..
Det har ju inget med biltullarna att göra, i och med att den vanliga skylten sitter på bakluckan. Då du använder cykelstället blockeras den, så därför finns det en andra skylt där som du kan plocka fram istället!

Måste säga, smart konstruktion. Så slipper man köra med det dumma cykelstället flängandes i bakluckan hela tiden!

Opel är fan smarta..
Faan , är ni inte tankeläsare ??? ;)
Skrev lite luddigt...
Om opel satt skylten vertikalt på cykelställsluckan's bakkant från början hadde dom gjort 2 flugor på smällen.

Opel är fan smarta..
Är det inte så enligt lagen att man inte får ha två skyltar bakåt. Så när man fäller ut cykelstället måste man montera bort den andra skylten. Så att ha skylten monterad där nere jämt hade nog inte varit så dumt.

Opel är fan smarta..
Tjena!

Pbeijer: Nej.. Inte om den ena är skymd, av t.ex. cyklar.. och det känns förbannat dumt att åka med stället ute om inte har cyklar på det..

Opel är fan smarta..
pbeijer skrev:
> Så att ha skylten monterad där nere
> jämt hade nog inte varit så dumt.

Hmmmmmmmmm, varför tänkte inte de tyska (och svenska) ingenjörerna på det? Kanske var det för att bakluckan plötsligt skulle se synnerligen konstig ut då. Fast det kanske inte behöver bli något problem i sig.. Det låter faktiskt ganska charmigt med en baklucka som av någon oförklarlig anledning har en stor inbuktning i plåten och på det 2 skruvhål i sig!! Jävligt nice faktiskt...

Fast det problemet löser man ju lätt genom att tillverka en serie nya bakluckor som är helt släta. Blir nog inte så dyrt... Eller så spacklar man bara igen skiten.

;)

Opel är fan smarta..
ted skrev:
> hur blir det när man har dragkroken på då?

Många av oss har dragkroken nästan bara för cykelstället. Vår Yaris 06:a får bara dra 750 kg, men vi beställde den alltså ändå med kroken främst för cykelställets skull. Nu är ju iofs reglerna för släp ändrade så att det är den aktuella släp-vikten som gäller istället för släpets maxvikt, vilket gör det lite enklare för mindre bilar. Trots det drar vi släp så sällan att den användningen inte är avgörande.

Opel är fan smarta..
Cykeln får åka flak.
Bak på bilen får sånna här hänga.

Bilagor

• bumpernuts.jpg
    bumpernuts.jpg
    17.9 KB · Besök: 16
Opel är fan smarta..
the_TnT skrev:
> Thule Ride-On, någon?

Vi funderade på det, men det är ju klart mycket pengar. Fick bli ett Hang-On och Biltemas ljusramp istället.

Jag tänker plåta av nummerplåten och skriva ut och kart-plasta in som "nummerplåt" på ljusrampen. Jag frågade ett par poliser jag känner, och det tyckte då dom lät alldeles utmärkt så länge jag "makulerade"/retuscherade skattekvittot på kopian.

Opel är fan smarta..
Calle F skrev:
> Jag tänker plåta av nummerplåten och skriva ut
> och kart-plasta in som "nummerplåt" på ljusrampen.

Du vet väl att en extra nummerplåt från vv.se kostar 60,-?

Tillbaka
Topp