Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låt bli predefined. Välj själv och du får en färsk karta.erdu sa:
gandhi sa:Vilken karta funkar bäst i Sverige?
Openstreetmap (Routable Bicycle (Openfietsmap Lite)) eller Friluftskartan?
Ur ett användarperspektiv. Inte pris.
/K
gandhi sa:Vilken karta funkar bäst i Sverige?
Openstreetmap (Routable Bicycle (Openfietsmap Lite)) eller Friluftskartan?
Ur ett användarperspektiv. Inte pris.
/K
gandhi sa:Finns det möjlighet att göra en garminkompatibel karta av Lantmäteriets kartor?
gandhi sa:Jag är främst ute efter bra kartor för landsvägscykling.
För lvg kan det vara bra att även använda ytterligare en myndighetAron sa:För landsväg funkar en karta baserad på Lantmäteriets kartbas bäst.
HåkanC sa:För lvg kan det vara bra att även använda ytterligare en myndighet
Trafikverkets NVDB
Där kan man, bland mkt annat, få fram uppgifter om vilka vägar som är grus resp asfalt
Zooma in på aktuellt område,
I högra rutan "Dataslag på karta" i övre rullisten välj "Väguppgifter"
i den undre rullisten välj "Slitlager"
Då ser man vilka vägar som är asfalt resp grus.
/Håkan
Jag har aldrig använt Locus eller försökt extrahera lager från NVDB, är det komplicerat?sih sa:Jag har tagit gruslagret och lagt in i Locus map (på mobilen), det finns en funktion så man kan visa det ovanför (en del) andra kartor. Väldigt smidigt för att planera rutter. (Jag försöker dock hitta stig och grus och undvika asfalt).
eketjall sa:Jag har aldrig använt Locus eller försökt extrahera lager från NVDB, är det komplicerat?
Är det helt vectorbaserat eller är det "tiles"? Tiles vore ju underbart då kanske jag kan få in dom i mitt eget "verktyg" där jag kombinerar diverse karttjänster (google, terrängkarta, osm mfl)
sih sa:Jag har laddat hem en shapefil och exporterat som tiles i QGIS. Jag har tänkt dela med mig av det om intresse finns, men måste kolla trafikverkets villkor.