Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
skier sa:Nya allebike har lite brantare sadelvinkel och flackare gaffelvinkel. 2018 spec Epic också.
Annars har intense sniper flack gaffelvinkel om man vill ha det.
Jag har en Orbea Oiz 2017 (ramen uppdaterades med boost-bakram & gaffel med kortare trail 2017). Enda som jag inte tycker om 100% är Fox 32 sc gaffeln som jag tycker är rätt flexig. Ramen är riktigt vridstyv och bra så man kan lätt utnyttja den mer än vad gaffeln klarar av.
Sixten Fors sa:Om man jämför OIZ med katalogramar från Kina (= Allebike, KTM, Crescent m.fl.) så blir OIZ helt plötsligt toppmodern :)
Modernare än Spark är t.ex. Intense Sniper XC https://eu.intensecycles.com/collections/trail-all-mountain/products/sniper-xc-expert-build
Canyon lär väl snart lansera deras nya LUX och den kanske blir modern? Deras övriga moderna CF-cyklar har de i alla fall lyckat rätt bra med (nya Spectral, Torque).
Det är ingen konflikt mellan modernt och snabbt.skier sa:Nya Allebike har de gjort en egen gjutform till så den är nog ingen katalog-ram.
När det gäller xc-cykel vill jag att den går så snabbt som möjligt från A till B, med så lite energiåtgång som möjligt. Modernt eller lekfullt är rätt ointressant. Vill jag leka har jag en Ragley big wig.
Sixten Fors sa:Jag är 194 cm. XL är i minsta laget för mig. Det finns de som är längre än 194 cm. Varför kan inte långa personer också få cyklar i rätt storlek?
skier sa:är kanske som klädstorlekar fast tvärt om, jag har gått från XL till L till M på tröjor de sista 10 åren utan att min vikt eller kroppsform ändrats ngt :)
Sixten Fors sa:Ingen specifik kritik mot Orbea.
Det kommer som tur är fler och fler cyklar i 2XL. Lite löjligt att XL krympt till att täcka typ 182-192 cm och Medium passar medellånga nordkoreaner.