Orbea rise

Orbea rise
Alternativen är bland annat YT Decoy Shred. 60k och du är en väldigt bra spec.

Känns inte som Rise ska vara dyrare att tillverka. Halvera batteriet lät ju spara en slant.

Ska kolla in Rotwild. Levo SL går bort då den är så mycket klenare än Orbea.

Edit: rotwild börjar på 9500 euro. Då blev orbea snabbt prisvärd:p.
Strong, Light, Cheap... Peak 2!

Orbea rise
36593A15-51F1-4DC9-ACF7-0ABBA39825FC.jpeg
Nån annan som fått spricka i ramen på sin?

Orbea rise
Såg på Facebook att det var populärt att byta airshaft i framgaffeln från 140 mm till 150mm på orbea rise M20. Om nån har gjort det är jag spekulant på din gamla 140 mm airshaft.

Orbea rise
You who have Rise: how easy is it to hit the engine?
Saw that there is engine protection on the Orbea website

but can not see if it replaces an engine cover that is already on Rise or an extra cover ??
That works well for me

Orbea rise
Hej, sorry glömde helt bort. Fick tillbaka cykeln för ett par veckor sedan. De godkände inte ärendet utan fick betala.
Jag har hört mig för och behöver nog skaffa en Fox 36:à om då ska köra 160mm fram. Så jag får tyvärr passa på bytet. Hoppas du hittar någon annan som vill byta.
Jäkla dåligt att de inte tar det på garantin. Vad kostade ny baktriangeln?

Orbea rise
Nästan ännu värre när det så så billiga saker. lär inte kosta orbea mera än 300kr i tillverkningskostnad.
Håller med. Och det var först när jag sade att jag ville ha tillbaka det trasiga staget som Orbea inte gick med på att lämna tillbaka den om jag skulle få ”rabatt ”. Jag brukar inte ge mig och stå upp mot stora företag men där fick jag ge efter och bli överkörd;-)

Orbea rise
You should be able to (although the new one for 2022 is only 130 or 140mm)
So depend on what model year fork your bike was delivered with
Thanks, I think the fork is 2021 so I guess it should work. Based on posts above I was hoping that @Marnil actually has a 150 airshaft so we could switch without buying. Would like to try 150 in my 34, before maybe getting a 36 later.

Tillbaka
Topp