Miss Lycka
Ny medlem
OS i Rio - Cykel
De hade med iraniern som körde rakt fram.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JT sa:GoranS sa:Att då ha en producent som i några sekvenser väljer att följa fel cyklister (=avhängda sådana) i slutet av loppet tycker jag är lite irriterande och det påverkar faktiskt min möjlighet att följa loppets intressanta delar. Och, det må vara larvigt, men om jag tittar på sport är det (oftast) för spänningens skull och jag vill att tävlingen ska engagera mig och lyckas den med det så vill jag kunna följa den på ett sätt som ger mig största möjlighet att förstå vad som sker. Detta är inte lätt i ett cykellopp där fältet är uppbrutet i småbitar och om producenten då försvårar det hela genom att ge fel bilder så blir jag faktiskt lite irriterad.
Nu är det ju inte riktigt så enkelt eftersom cykellopp inte har full täckning med kamerabilder av samtliga cyklister under hela loppen. Det är begränsat med kameror och bildöverföringen är inte trivial (det måste inte vara dåligt väder för att man ska tappa en länk). Det är åskådare i vägen. Det är snabba utförskörningar.
Så bildproducenten kan bara välja mellan de bilder som finns att tillgå. Det går inte att "välja" fritt att visa precis vad man vill i alla ögonblick.
Det är ju inget unikt för OS-sändningen och med största sannolikhet är det samma TV-produktionsteam som sköter OS-sändningarna som sköter andra stora cykeltävlingar under året. Det är inga PRAO-elever på OS.
Okej Nibali är skicklig utför men det har blivit några vurpor utför den senaste tiden och även ifjol. Han är snabb och kör ifrån de flesta men gör också små misstag och tappar moment i en del kurvor.Stervelo sa:Men vad hände vid vurpan? Innan vi tar heder och ära av nibali, var det kanske Henaou som fällde honom?
Pfaff sa:Jag tvivlar på att det är produktionspersonal från de stora etaploppen som skötte gårdagens sändning.
JT sa:Pfaff sa:Jag tvivlar på att det är produktionspersonal från de stora etaploppen som skötte gårdagens sändning.
Jag tror du har fel.
http://www.euromedia-france.com/activities/sports/
Euro Media France works at important international sporting events, including the Olympic Games, World Cup, the Tour de France and the Monaco F1 Grand Prix.
Att man inte skulle använda etablerade högkvalificerade produktionsbolag för OS vore ganska konstigt. Det är ett av världens största event.
Henrik_E sa:De borde givetvis kört loppet på wattbikes i stället så det inte krävs någon som helt teknik eller taktik.
Mange. sa:Förstår jag tv10s tablå rätt om de bara tänker visa 50min av damernas linje idag?
geologen sa:Tyvärr tycker jag att Ljungskog är lite, tja, inte skarpaste kniven i lådan. Tycker inte hon är så bra som kommentator.
GoranS sa:geologen sa:Tyvärr tycker jag att Ljungskog är lite, tja, inte skarpaste kniven i lådan. Tycker inte hon är så bra som kommentator.
Har ingen aning om Ljungskogs intelligens, men jag tror inte man ska döma denna efter hur personen kommenterar i TV. Däremot kan jag hålla med om att hon inte är någon lysande (expert)kommentator. De gånger jag hört henne har jag i varje fall inte fått ut speciellt mkt av det hon sagt. Har mest varit självklarheter och sådant som man själv kunnat tillgodogöra sig i bild.
geologen sa:GoranS sa:geologen sa:Tyvärr tycker jag att Ljungskog är lite, tja, inte skarpaste kniven i lådan. Tycker inte hon är så bra som kommentator.
Har ingen aning om Ljungskogs intelligens, men jag tror inte man ska döma denna efter hur personen kommenterar i TV. Däremot kan jag hålla med om att hon inte är någon lysande (expert)kommentator. De gånger jag hört henne har jag i varje fall inte fått ut speciellt mkt av det hon sagt. Har mest varit självklarheter och sådant som man själv kunnat tillgodogöra sig i bild.
Nja, det är mer intrycket från intervjuer och hennes medverkan i Mästarnas mästare jag går på.
Johan Falk sa:geologen sa:GoranS sa:geologen sa:Tyvärr tycker jag att Ljungskog är lite, tja, inte skarpaste kniven i lådan. Tycker inte hon är så bra som kommentator.
Nja, det är mer intrycket från intervjuer och hennes medverkan i Mästarnas mästare jag går på.
Jag stod bakom henne i kön till kassan på ICA Maxi i Kungälv en gång ca 2006-2007. Hon hade stentvättade jeans på sig och bl.a. chips, godis och korv i korgen. Men hon lät helt normal när hon pratade. Ganska vältalig till och med.
Aliide sa:Undrar hur många som kraschar bort sig idag? Har sett för många masskrascher i damlopp, om jag inte minns fel så just på gatsten (visserligen i regn om jag inte minns fel).
Strakka sa:Jag är helt klart en nybörjare, men varför håller klungan 27 kph? Ska inte dessa vara proffscyklister? Sträckan är ju inte überlång heller.
Försöker inre vara dryg, säkert något jag inte förstår.
Strakka sa:Jag reagerar bara på det gick såå pass långsamt, 27 kph i en klunga. Oavsett om det är i början eller slutet. En annan sak jag funderade på är själva fysiken, männen är ju lövtunna.
Jag skulle passa som proffs, det är väldigt sällan jag hittar anledning att cykla fort :)GoranS sa:Strakka sa:Jag är helt klart en nybörjare, men varför håller klungan 27 kph? Ska inte dessa vara proffscyklister? Sträckan är ju inte überlång heller.
Försöker inre vara dryg, säkert något jag inte förstår.
Proffs cyklar fort när det finns anledning att cykla fort.
GvA väger väl säkert 7-8 kg mer än Fuglsang och Majka.CarlPedal sa:Strakka sa:Jag reagerar bara på det gick såå pass långsamt, 27 kph i en klunga. Oavsett om det är i början eller slutet. En annan sak jag funderade på är själva fysiken, männen är ju lövtunna.
Anledningen till att de större cyklisterna lyser med sin frånvaro är att de är hyfsat chanslösa till seger pga den branta stigningen på slutet, där tjänar man på att vara lättare.
1888 sa:Ibland skulle det vara bra om man kunde snabbspola lite........
Visst är det underligt att hon kör lätta 24mm när det ska vara aero i alla lägen...hm sa:Emma hänger tydligen inte på happy , hon kör ju lågprofilhjul och verkar inte veta vad som är bäst.
Kommer ju att vara skitkul i Sverige eftersom brytpunkten verkar ligga runt 30grader.DT sa:Jag tippar på att alla Specialized-memiler kommer vilja ha såna där gulorangea kameleontmålade cyklar till hösten. Att ha en cykel som inte byter färg kommer snart ses som lika ute som 10-delat.