Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
landen sa:Nog för att gel är sylt i fancy förpackning, men finns det någon bra förpackning man kan fylla på med egen gel/sylt. Under ett linjelopp är det inte överdrivet många tillfällen man kan äta i lugn och ro, flera där är gels otroligt smidiga, men tyvärr dyra då.
NickPick sa:landen sa:Nog för att gel är sylt i fancy förpackning, men finns det någon bra förpackning man kan fylla på med egen gel/sylt. Under ett linjelopp är det inte överdrivet många tillfällen man kan äta i lugn och ro, flera där är gels otroligt smidiga, men tyvärr dyra då.
Finns ju något som heter gelflaska. En liten flaska helt enkelt :) den är gjord för att ha gel i.
Kaffe gör mig väldigt pissnödig och jag dricker iaf mer än 0.6l per dag i snitt. Lätt värt dock.
Som redan sagts ovan, en mjuk gelflaska är typ exakt den produkten du efterfrågar.landen sa:Grejen är att det sista du vill ha i ryggfickan är en bulkig flaska, jag kan få ner 15 stycken 60 ml gels utan att jag märker av att de ligger där, medan en flaska känns som att kånka runt på en sten. Någon form av långsmala påsar som man kan fylla på hade vart perfekt, att de ska gå att öppna och tömma med en hand är ett måste, gärna som går att använda flera gånger.NickPick sa:Finns ju något som heter gelflaska. En liten flaska helt enkelt :) den är gjord för att ha gel i.
Mayhem sa:Som redan sagts ovan, en mjuk gelflaska är typ exakt den produkten du efterfrågar.landen sa:Grejen är att det sista du vill ha i ryggfickan är en bulkig flaska, jag kan få ner 15 stycken 60 ml gels utan att jag märker av att de ligger där, medan en flaska känns som att kånka runt på en sten. Någon form av långsmala påsar som man kan fylla på hade vart perfekt, att de ska gå att öppna och tömma med en hand är ett måste, gärna som går att använda flera gånger.NickPick sa:Finns ju något som heter gelflaska. En liten flaska helt enkelt :) den är gjord för att ha gel i.
https://www.addnature.com/salomon-soft-flask-150-ml-436201.html
NickPick sa:Du får väl skaffa camelbak till all gel då.
#trainlowracelandenhigh :D
landen sa:NickPick sa:Du får väl skaffa camelbak till all gel då.
#trainlowracelandenhigh :D
Haha jo, får man ens starta med camelback på LVG? Oavsett, hur skulle det se ut ;)
landen sa:Jag blir med kissnödig av kaffe, även vatten, mjölk och allt annat jag dricker :)
750ml gel? På ett lopp? Det var inte dåligt!?!landen sa:Njae. Skulle behöva typ fem stycken såna, för att få plats med motsvarande vad jag brukar köra med,
Luktapåblommorna sa:landen sa:Jag blir med kissnödig av kaffe, även vatten, mjölk och allt annat jag dricker :)
Förslag till ny tråd. Vad kan jag dricka som inte gör att jag behöver kissa?
landen sa:Nog för att gel är sylt i fancy förpackning, men finns det någon bra förpackning man kan fylla på med egen gel/sylt. Under ett linjelopp är det inte överdrivet många tillfällen man kan äta i lugn och ro, flera där är gels otroligt smidiga, men tyvärr dyra då.
Freddie L sa:750ml gel? På ett lopp? Det var inte dåligt!?!landen sa:Njae. Skulle behöva typ fem stycken såna, för att få plats med motsvarande vad jag brukar köra med,
kais01 sa:brukar rekommenderas ca 50g kolhydrater i timmen, hur ligger du i förhållande till det?
landen sa:Freddie L sa:750ml gel? På ett lopp? Det var inte dåligt!?!landen sa:Njae. Skulle behöva typ fem stycken såna, för att få plats med motsvarande vad jag brukar köra med,
På 16-20 mil linjelopp så brukar det vara där jag landar, brukar köra gels som är mer åt liquidhållet, runt 20-30g kolhydrater per förpackning.
kais01 sa:jo mängden kändes tilltagen. nyfiken om du har prövat 50 och tycker 100 gör skillnad på riktigt, eller kan det vara placebo?
kais01 sa:jo det kan väl lätt bli tempomage där om man inte ser upp.
men landen eller andra, nyfiken att höra berättas om erfarenheter med 50 resp 100 g i timmen, hur det gick och hur magen mådde.