Östersunds-tråden

Östersunds-tråden
Roos skrev:
-------------------------------------------------------
> Kapat träd, dikat ur surhål och byggt på ett
> hopp på frösön idag, drömväder!

Var det din fogsvans jag lånade? Så du blev färdig? Ska titta på det på tisdag ;-).

Östersunds-tråden
Det är svårt att säga säkert om det var min fogsvans du lånade men chansen är väl skaplig då någon var förbi och lånade den ;)

klar och klar vet jag inte men tillräckligt för att kunna provhoppa iaf, lite orolig för att den sista stocken inte kommer ligga kvar ordentligt

Östersunds-tråden
Ja, det var ju trist! Stigen runt Bynäset är ju trevlig och teknisk. Inte direkt så att man ger sig ut i busken på Bynäset, det tror jag dom flesta förstår att det är olämpligt, men stigen är ju tämligen ofarlig.
Samtidigt förstår jag att dom måste ta det säkra före det osäkra.
/Martin

Östersunds-tråden
Fast om jag förstår det hela rätt så har det aldrig varit ok att cykla där så det är egentligen ingen skillnad mot tidigare? Trist om det har används till övningsområde/skjutområde om det som kommentarerna antyder skulle vara ett av Östersunds finaste områden men jag har iaf inga planer på att ge mig ut dit, jag gillar mina ben och mitt liv och tycker inte att det är värt risken :)

På ett annat ämne så börjar spåret bredvid ladängsbacken att bli riktigt kul nu, snabbt och flowigt :)

Östersunds-tråden
Det finns dock en väldigt fin stig som man kan köra från Rödösundet längst kanten av Storsjön ända till Bynäset som inte blir avstängd. Har försökt rita in den men kanske inte är helt exakt men typ... :-)

Bilagor

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    60.5 KB · Besök: 45
Östersunds-tråden
Å titta fler!!! Hundra år sedan jag loggade in på happy och fick nu tips om denna tråd:)

Förstår att ni brukar åka ut tillsammans emellanåt, hur snabba/tekniska är ni? Kan man hänga med som lite rookie, brukar för det mesta bara leka runt på Frösön och gör nu en helhjärtad satsning i långloppscupen, inte världens snabbaste men grymt sugen att få lite cykelsällskap och nöta lite mer tekink, se och lära så att säga:)
Har även en sambo som också kör!

Östersunds-tråden
Hej! Vad trevligt!
Ska ni ner och köra Finnmarksturen?
Jag körde den ifjol och fick mersmak!
Då hade jag en hardtail, nu har jag uppgraderat till FS. Känns mer rätt när man plöjer runt bland rötterna på Frösön.
Hoppas vi kan göra sällskap någon repa!

Östersunds-tråden
På onsdagar har cykelklubben träningar, jag har bara varit med 2ggr och där är tempot skapligt, inte svinhögt men bra tempo är det allt. Brukar vara blandat tekniskt och snabba stigar med en hel del rötter.. Jag åker med 160mm slag fram och bak och hänger iaf på hyffsat :)

Tror det fortfarande är runt 18:15? som gäller i badhusparken men gå in på Östersund cykelklubbs hemsida under MTB och kika där. Jag tänkte köra imorgon iaf.

Östersunds-tråden
enghult- Det ska vi göra! Tanken är att åka alla lopp i långloppscupen i år.
Kör hardtail och önskar i bland lite mer komfort, men det funkar!
Ja det vore riktigt roligt!

Roos- jag hörde det från Martina höök på Lida, tyvärr kör jag pass på ett gym just onsdagar, hon pratade även om det i bland var träning på andra tider.
Tempo på mindre stöka stigar/gruvägar har jag, så jag får väl köra i kapp då;)
Ska gå in på klubbens sida och kika!

Ni ordnar inte liknande Happyride även här?

Östersunds-tråden
HelenaE skrev:

> Ni ordnar inte liknande Happyride även här?

Det har hänt. En happyride är ju ganska enkel att "ordna" posta när och var du vill cykla och att du vill ha sällskap. Troligtvis dyker någon mer upp, och vips så har du skapat en happyride. :-)

Själv kör jag nog lite för långsamt för er smak och tycker inte långlopps-cykling är så kul. Men sticker ni ut och kör stökigt och tekniskt så kan jag tänka mig att hänga på. Just nu står dock cykeln i Åre, men mitten av nästa vecka kanske är läge för en tur?

Östersunds-tråden
Det var 19pers på cyklingen ikväll O.o
Kändes nästan som att köra i en tävling när man kollade bakåt( ;) ) på hela bandet av cyklister på stigen. Och hatten av till Martin(? lite osäker på namn, sry) som igen visade en uppsättning grymma stigar :)

Östersunds-tråden
Typiskt att de är onsdagar :-/ styrketränar just när ni är ute... Denna trådföljs, glad amatör som kör blandat med en mtb, gärna stigar å sånt som liknar ÖSKs bana :)

Kör ni oftast försön eller hur brukar de bli?

Östersunds-tråden
Roos skrev:
> Det var 19pers på cyklingen ikväll O.o
> Kändes nästan som att köra i en tävling när
> man kollade bakåt( ;) ) på hela bandet av
> cyklister på stigen. Och hatten av till Martin(?
> lite osäker på namn, sry) som igen visade en
> uppsättning grymma stigar :)

Jag åkte förbi Badhusparken igår när jag stack ut och såg att det var ett stort gäng som stod där, men jag reagerade inte på att det var MTB förrän jag passerat, dessutom hade jag planerat ett fartpass på egen hand.

Ska försöka hänga på nästa vecka.

Östersunds-tråden
Hej!

Ser att det inte har varit så mycket aktivitet här på senaste men kanske finns nån cyklist kvar här ändå. Jag är nyinflyttad till ÖSD o kan tänka mig haka på om nån ska ut nångång. Är lite ringrostig o så men skulle vara kul o lära nya stigar! Posta om ni ska ut o om man får följa. :)

Östersunds-tråden
Var en sväng till östersund nu på kvällen för att hämta svärföräldrarna, for en stund tidigare så jag kunde fara ut till frösön å kolla efter spår att cykla på :-P Döm om min förvåning då jag ser bara nå hundra meter framför mig i en korsning då 2 kommer dundrandes nerför... vet inte vilka det var, en hade gul hoj iaf. (skulle varit lite tidigare så jag lyckats få stopp på er...) Jag for upp till dedär utsiktstornet en sväng och sen parkerade en bit ner och gick en runda med hunden för att kika runt... tog inte lång tid förän jag hittade cykelspår och även en stig som blivit lite "tillfixad" :-)

Jag funderar nu starkt på att åka in nån ledig dag med hojen för att kolla mer... är det så att det finns nån som tänkt åka ut nått som man kan hänga på?

Östersunds-tråden
Vill bara meddela att den stulna Cuben är återfunnen! Någon snäll Lukas hade hittat den vid mariavägen/hårdängevägen och lämnat in den till polisen. Helt utan några skador och med vinterpjucken på:-) I bland har man tur, dottern är mer än glad just nu.

och tack för att ni engagerade er :-)

Östersunds-tråden
Föressten en annan sak. har hört talas om nån stig som ska gå uppe vid Kännåsen till fältstugan (eller vad det nu hette) är det någon som skulle kunna ge mig en beskrivning eller nåt bild? Tänkte ut och köra lite längre pass i helgen och åka lite nya stigar

Östersunds-tråden
Stulen i natt i Valhall från vår inhägnade uteplats.
Den har dock flaskhållare och hållare för lås, samt gula ventilhattar då jag även har drabbats av att någon har stulit själva slangarna ur däcken tidigare.

Håll gärna utkik!

// Marina
07330-599128

scott2034.jpg

Östersunds-tråden
Flänger upp en sväng till Östersund imorgon. Tar med XC'n och DH'n och undrar ifall någon har lust att släpa med mig ut på en tur? Har cyklat en del på Frösön för några år sedan (gjorde den lilla kartan med utförs-spår för några år sedan som jag tror har använts en del) =)
Har även testat spåret uppe vid ÖSK en gång... körde lite vilse och sånt, hehe.

Hur som helst, vore skoj med lite sällis i skogen. =) är uppe 4-5 dagar...

Östersunds-tråden
Hade du kört landsväg - hade det bara varit att komma till Badhusparken 18.15 imorgon tisdag. Vad gäller mtb, vet jag inte om det finns något liknande upplägg. Synd att det är så dålig respons. Hoppas du får någon att köra med.

Östersunds-tråden
Ja jag ska nog inte försöka mig på landsväg även om min mtb är ganska lätt och rejsig :)
Har för mig att det var onsdagsturer ifrån badhusparken förr, finns dessa kvar?

Östersunds-tråden
Blev ett par varv runt ÖSK-slingan idag. Riktigt fin bana men lite sönderkletad av lera på vissa ställen. Lyckades knöla mig in på någon form av Strava-lista i den där långa uppförsbacken också :)

Östersunds-tråden
Ok idag är det riktig jäkla panikångest! :/ känner av höger knä, misstänkt likt löparknät jag fick förra hösten och det var inte nådigt!

Kvällens runda är i farozonen :(

Östersunds-tråden
Var med 2andra snubbar och körde en fin runda igår (1/8) på Frösön med väldigt stor variation.
Bifogar bilden från Funbeat.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    56.4 KB · Besök: 37
Tillbaka
Topp