patten skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför vara förbannade på de som bajsar? Det
> är inte bättre att fundera på varför det
> blivit så och varför en människa tillåts leva
> i misär?
Visst är det tråkigt - men i Sverige har vi en (väldigt) hög skatt som bl.a är till för att människor inte ska behöva leva så här - ett bistånd som hjälper människor i Sverige, EU och världen. Hur mycket mer kan man begära av en annan individ under i en sådan här situation? Ska jag köpa en spade till dom?
> Skulle jag själv vara utan hem eller liknande,
> inte fan skulle jag bry mig om vad en jävla
> medelklasstomte sitter och blir förbannad över.
> Känns det inte på något sätt märkligt med
> människor som bryr sig mer om en sketen skogsstig
> än de människor som lever i misär?
Uppenbarligen så bryr sig barnfamiljerna iaf, dom tkr inte att det är så kul att tvätta bajskläder. Andra studenter tycker inte att det är så kul att det luktar rök väldigt ofta in i deras lägenhet av eldande. Markägaren tycker inte att det är så kul att behöva betala för att sanera området. De som sanerar tycker inte att det är så kul att bli hotade. Etc.
> Men visst, så länge man själv slipper trampa i
> "skiten" så är det lätt att blunda. Varför bry
> sig liksom?
Det är lätt att vara förstående när man själv inte behöver stå ut med det. Jag har svårt att känna empati för människor utan förnuft, slänger man skräp rätt ut i naturen under flera månader och bajsar på stigar och efter husväggar när man har ett helt skogsområde att välja ut en plats på så är man en jävla idiot.
Om idioten i fråga lider av missbruk, psykisksjukdom etc. så kan det hända att det är förståeligt. Men så verkar inte vara fallet.