[OT] After work för 08:or

tillmann skrev:
-------------------------------------------------------
> Du kan väl komma och hålla mig sällskap! :-)

Måste tyvärr direkt hem idag.

Rippa skrev:
> Hmm...
>
> Sol - check
> Ölsugen - check
> Cykelavstånd - check

file=104146

Vafan! Jag har dels gravöl på jobbet och dels ett födelsedagskalas inplanerat. Dessutom är jag sliten sedan igår, så det vore kalas med krypavstånd hem. Jag kollar förbi och kollar om Rippa eller Tillman har gått vilse i rökrummet på vägen hem...

Rippa, jag har förresten en dosa snus som jag kan bjuda ur på riktigt nu!

I eftermiddag ska jag förbi Fondueboden brevid Norvelo och dricka öl med Unwanted kvart över fem. Kom förbi om ni har lust!

Fullt gäng! davidi och unwanted dök upp, plus ett antal andra skidåkare och cyklister. Och snackjanne som hann få i sig en öl också. Hemfärd i solsken och medvind!

Hoppas att du hade det lika bra, Andreas!

Jag har kört utan framlampa sedan i lördags kväll (som du också missade!). Så hemfärd var som att köra i solsken, jag lovar! Dock ljög jag om plats. Det blev Stringfellow istället. Lite närmare för dig, lite nesligare.

zapiens inte bara tänkte på oss, utan vinkade och kom in också. Dessutom hade han med sig en P7:a. Så ska en riktig cyklist uppträda!

Hoppas träningen gick bra, både för Tille och Mange!

mzi skrev:
> Man måste ju fira att man överlevde helgen!

Jag överlevde Slough.

"The Russian KGB secret service made detailed 1:10,000 maps of most urban areas of the UK, but did not bother to make a map of Slough."

Jag åkte förbi lite tidigt, 18:40:30, ledsen för det...

Repet, tja, lite dålig timing, segt på synkoperade åttondelarna och helnoterna. Helnoter? Jo, man slappnar av och lurar sig själv att tro det är lätt, men att avsluta en helnot perfekt tajmat är minst lika svårt som en åttondel, kanske till och med svårare...

Har alltid trott att jag kunnat det där med att spela storbandsjazz, till för snart två år sedan, då vi fick en minst sagt duktig repetitör, nu är det svårt igen, på ett väldigt bra sätt.

Nu ska jag försöka sova lite, inte så lätt med skallen full av musik. Men det ska gå. Förr eller senare.

pLu skrev:
>
> Jag överlevde Slough.
>

Grattis, ingen dålig prestation!

"Come, friendly bombs, and fall on Slough
It isn't fit for humans now
There isn't grass to graze a cow.
Swarm over, death!"
- John Betjeman

mzi skrev:
> Hoppas träningen gick bra, både för Tille och
> Mange!

Jag fick lida precis så mycket som jag förtjänade.

Det är tur man besöker dessa afterwork man får lära sig så mycket. Bland annat fick jag lära mig av mzi att sitter man och rycker i sladden till P7:ans batteripack så går det sönder. Så mycken kunskap.

Blev ingen öl för min del, stör träningen, måste ju tänka på träningsschemat.

Skidsäsongen är slut, och jag behöver lite inspirerande cykelsnack över ett par öl. Är det någon mer som är sugen så här mitt i veckan?

Det är ju i alla fall nära! Kanske inte lika mycket solljus, men å andra sidan kanske inte heller lika mycket utryckningsfordon. När kommer du ifrån?

Tillbaka
Topp