[OT] Äntligen har OS startat, jag ska se...

Då jag nu vant mig vid guld varje dag så förväntar jag mig att en Öberg hamnar längst upp på pallen i morgon.

Menar du längdskidor? I så fall: Peter Larsson, aka Kungen av Düsseldorf.
Såg reprisen. Svensk kommenteringen i längd ingen höjdare nej. Såg skridskor sen, Kirby kommenterar den. Jag gillar Kirby. Såg om slutet med holländska kommentarer. De verkade också bra av det lilla jag förstod.

Sen svenska kommentatorerna på konståkningen. De var sjukt bra. Bäst kommentering hittills i os

Senast ändrad:
Hade gärna sett Sara Hector i storslalom, men första åket går inatt 03.00 känns lite jobbigt..

5 timmar mellan åken verkar extremt långt. Varför? De sa på radion att det var för att få ihop OS-programmet men det förstår jag inte vad de menar med. Förstår att andra åket är satt för att passa Europa tidsmässigt men varför skulle det inte gå att köra första åket lite närmare i tid?

Håller tummarna nu för Hector!

5 timmar mellan åken verkar extremt långt. Varför? De sa på radion att det var för att få ihop OS-programmet men det förstår jag inte vad de menar med. Förstår att andra åket är satt för att passa Europa tidsmässigt men varför skulle det inte gå att köra första åket lite närmare i tid?

Håller tummarna nu för Hector!
De slängde in störtloppet mellan de två storslalomåken hörde jag på radiosporten.
Normalt är de ju drygt tre timmar mellan åk ett och åk två.

Imorgon?

Ja, medan svenskarna missade lite i de avgörande lägena var det italienska laget. Tror att det vanligaste uttrycket i den italienska kommunikationen var "buona linea".

Medaljligan i OS så här långt:
1644268931368.png

Och då har ändå två ganska stora medaljhoppslopp (damernas skiathlon och dagens skidskytte) hunnit gå, utan framgång. Räknar kallt med ett guld om dagen hela vägen ut! :-D

Och då har ändå två ganska stora medaljhoppslopp (damernas skiathlon och dagens skidskytte) hunnit gå, utan framgång. Räknar kallt med ett guld om dagen hela vägen ut! :-D
Då har vi alltså guld i:
8/2: Sprint för längdskidåkarna eller herrarnas distanslopp i skidskytte
9/2: Damslalom eller herrarnas big air(?)
10/2: Damernas 10 km klassiskt (skönt att Johaug får se sig besegrad)
11/2: NvdP på 10000 m, 15 km klassiskt herrar eller skidskyttesprint för damer
12/2: Damernas stafett 4x5 km eller skidskytteherrarnas sprint
13/2: Jakobsen i storslalom, herrstafettlaget 4x10 km eller skidskyttejaktstarterna
14/2: Hm, verkar inte finnas några svenska deltagare i grenar som avgörs ...

Inte ens Short track...oklart vilken av dessa som är lättast att vinna på tur
Utan deltagare känns det som tur inte är en faktor. Snarast handlar det nog om korruption, mygel och snabbt byte av nationalitet. Räcker det att man köper över deltagaren efter att segern är säkrad men innan medaljutdelningen?

Inte ens Short track...oklart vilken av dessa som är lättast att vinna på tur

Klart att Shorttrack är lättast att vinna på tur: många blir diskad eller ramlar. På förra OS fick nederländska damarna silver i stafetten i B-finalen (med världsrekord) för att tre av fyra lag åkte ut från A-finalen.

Klart att Shorttrack är lättast att vinna på tur: många blir diskad eller ramlar. På förra OS fick nederländska damarna silver i stafetten i B-finalen (med världsrekord) för att tre av fyra lag åkte ut från A-finalen.
Där ser man! Jag tänkte på det mer kända. Var det guld till Australien eller vad det?

Curlingfinalen alltså. Tänker inte spoila nåt för det var en riktigt bra final. Se den istället för sverigematchen om ni ska se en repris

Jag har nästan glömt det helt astronomiska antiklimaxet med hockeyn nu, skulle varit grymt bra underhållning med alla av världens bästa lirare i samma turnering, men jättekul nu med så många svenska guld! Det är väl skidskyttet som gått åt pipan hittills.

Curlingfinalen alltså. Tänker inte spoila nåt för det var en riktigt bra final. Se den istället för sverigematchen om ni ska se en repris
Kollade igenom den och man får ju säga att det var värdiga mästare. Kändes som de hade koll på det hela och det inte riktigt spelade någon roll vad motståndarna gjorde. Tycker inte riktigt slutsiffrorna speglar matchen i sin helhet.

Tillbaka
Topp