[OT] Äntligen har OS startat, jag ska se...

Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Patte!
>
> Här kommer kvällens OS-Meny.
>
>
> 19.30: Damernas Super-G
> Grönmögelostgratinerad kalvfilé. Serveras med
> en ljummen vintersallad samt en Caf+e de
> Pariscréme.
>
> 20.00: Melodifestivalen
> Lime Cheescake med Cappucino
>
> 22.30: Herrarnas Skihatlon
> Frasiga våfflor med glasstårta & rårörda
> jordgubbar från Gotland.
>
>
> ;)

Menyn låter helt fantastisk, men melodifestivalen lockar ju inte riktigt. Här blev vi bjuden på god cupcake, mycket gott. Nu är det en lång väntan till herrarna sticker ut i spåren. Fram tills dess får det bli en del underhållande curling.

Super G-rätten!

mat.jpg ht=486

Shit! Det ser ju nästan lika fint och gott ut som på Fikasvettot's bilder :-)

Bang skrev:
> Super G-rätten!
>
>
>

Fråga till de lärde. i Skiathlon, kör man med skatepjäxa eller klassisk sko? man byter ju inte dojor, kan man köra klassiskt med en högre skidsko?

nej, kombipjäxan är väll en skatepjäxa som är lite mjukare i sulan och mer böjbar i skaftet så att säga. optimala rent åkmässigt skulle ju vara att byta pjäxor, men det förlorar man ju mer på än att köra me en pjäxa som inte ä optimal för klassiskt o inte ä optimal för skate.

jo, men den bild som Bang visar upp, är inte riktigt rättvis. han visar den billigare varianten av kombipjäxa, o den finaste skate pjäxan. finns en värre version av kombipjäxan som ä väldigt lik skatepjäxan.

bild.php

hälkappan ä avtagbar, men de tar ju inte av den infrö klassiskt, utan kör me den på, eftersom det går hyffsat att köra klassiskt me den på ändå. man kan åka klassiskt me skatepjäxan me, men om skiatlon pjäxan (som det heter hos salomon) ä lite lättare då den har mjukare sula. hur andra tillverkare ha löst det vet jag inte.

Senast redigerad av en moderator:
AxelSthlm skrev:
> vafan Bang, kör du med de billiga grejorna?? det
> trodde man ju inte om dig..... ;)

Menar du pjäxan ;) Den heter i allafall något med "pro".

Jo, har fattat hela tiden men det är inte helt lätt att se skillnaden mellan kombi och skate på TV.

Är det nån skillnad i känsla mellan ett par äkta klassiska och kombi utan stödet? Hur knasigt blir det om man kör klassiskt med riktiga skatepjäxor? Har själv bara åkt klassiskt (och tänker fortsätta med det för skate är ganska fult om ni frågar mig :)

Combi som du tar av skatedelen = Mjä. Känner ingen skillnad så där...

Skate till klassiskt = Går typ inte. Det är för styvish med skatepjäxor.

lleberg skrev:
> Alltså satan va dumma i huvet skidåkarna är.
> En svensk har gott loss från klungan och vem
> leder jakten? En svensk.

Ja antingen så får Hellner bromsa klungan eller så är de ju dumma på riktigt...

Jaha, du menade pjäxan. Den som jag har e den som Jensen visar upp fast något år äldre. Jag har samma serie fast en äldre årgång. Den årgången innan den svarta var som min, Silver.

Syftet med att Hellner och Södergren går upp är att sänka farten på klungan. Förvisso landsvägstaktik, men är väl inte så omtyckt bland cyklister utan där brukar man snarare låta bli att dra istället.

Tillbaka
Topp