[OT] Är det några här som kör MC? / Visa din MC

Kommer hem till två små pölar, båda benen har spontantömt sig... Blir en ny erfarenhet att meka uppochner-gaffel.

Gaffelfix klart sen en tid. Kul mek! Dryg 5-hunka för nya packboxar och olja, plus verktyg för några hundra från Kina. Monteringsverktyg för packbox kan rekommenderas, smidigt. Nu täta och fina ben :)

mek.webp

Köpte en pendlare, SilverWing från 2004. Otroligt praktisk! Går att storhandla med, smiter förbi köer, drar 0,5l/mil, helförsäkring 2000kr/år, man sitter torr i regn (nästan), toppar 180 kmh, otroligt ful och ska vara skottsäker kvalitetsmässigt enligt myten. Sjukt bra pendlingsfordon och lite roligare än jag väntat mig!

Bilagor

• IMG_6389.webp
    IMG_6389.webp
    585.4 KB · Besök: 58
Köpte en pendlare, SilverWing från 2004. Otroligt praktisk! Går att storhandla med, smiter förbi köer, drar 0,5l/mil, helförsäkring 2000kr/år, man sitter torr i regn (nästan), toppar 180 kmh, otroligt ful och ska vara skottsäker kvalitetsmässigt enligt myten. Sjukt bra pendlingsfordon och lite roligare än jag väntat mig!
Ser inget cykelställ 🤔

Jag tror våra definitioner av "storhandla" skiljer sig åt 😋 Ful kan jag hålla med om 😆

Säkert en finfin pendlare. 🙂

Men tycker fortfarande att modellnamnet är konstigt. Silver Wing är för mig och många andra en GL500/GL650, den där guldvinge-lillbrorsan baserad på CX.

CBG-Archive-Feature-Jan-2016-p106t.webp

Säkert en finfin pendlare. 🙂

Men tycker fortfarande att modellnamnet är konstigt. Silver Wing är för mig och många andra en GL500/GL650, den där guldvinge-lillbrorsan baserad på CX.

Visa bilaga 794171
Jo, men det är ju ett vanligt fenomen i fordonsvärlden. Man tar ett gammalt namn och sätter på en ny modell som inte alls måste vara särskilt lik. I SilverWing-fallet lät man det ju gå nästan 20 år och man satte namnet på ett fordon med samma antal cylindrar, typ samma effekt och vikt, stor kåpa osv. Ganska likt på sätt och vis. Jämför tex en Ford Capri från 70-talet med dagens Capri baserad på elbil från VW, betydligt färre likheter mellan dem…

Vi hade som n0lleuppdrag när jag började på KTH i tidernas begynnelse (förra årtusendet liksom) att samla in namnunderskrifter för detta. Vi fick på något magiskt sätt Christer Pettersson att skriva under även om det var lite motvilligt. Han hade någon form av instinkt att inte skriva under saker tydligen.

Vi hade som n0lleuppdrag när jag började på KTH i tidernas begynnelse (förra årtusendet liksom) att samla in namnunderskrifter för detta. Vi fick på något magiskt sätt Christer Pettersson att skriva under även om det var lite motvilligt. Han hade någon form av instinkt att inte skriva under saker tydligen.
Kult! CrilleP. Fångade ni honom i Sollentuna centrum? Och när sjöng man den här senast?

Tjugotre är Bäska droppar, bomfaderi, faderaderalla,
skänker liv åt döda kroppar, bomfaderi, faderallanlej.
Slå en sup i död mans kropp, bomfaderi, faderallanlej,
Hugg i!
så vacklar han ur graven opp, bomfaderi, faderallanlej.

Jesus visste att de döda, bomfaderi, faderaderalla,
kunde väckas utan möda, bomfaderi, faderallanlej.
Bäska droppar nyttja' han, bomfaderi, faderallanlej,
Hugg i!
och Lazarus spratt till minsann, bomfaderi, faderallanlej.

Kult! CrilleP. Fångade ni honom i Sollentuna centrum? Och när sjöng man den här senast?

Tjugotre är Bäska droppar, bomfaderi, faderaderalla,
skänker liv åt döda kroppar, bomfaderi, faderallanlej.
Slå en sup i död mans kropp, bomfaderi, faderallanlej,
Hugg i!
så vacklar han ur graven opp, bomfaderi, faderallanlej.

Jesus visste att de döda, bomfaderi, faderaderalla,
kunde väckas utan möda, bomfaderi, faderallanlej.
Bäska droppar nyttja' han, bomfaderi, faderallanlej,
Hugg i!
och Lazarus spratt till minsann, bomfaderi, faderallanlej.
Japp, Sollentuna. Den där sjöng jag i våras när jag var chaffis åt svarfarsan på fest :)

Tillbaka
Topp