OT: Årets Bock

Tomaten wrote:

> Men Tobbe... Hockey är ju den ultimata publiksporten. Så är det
> bara...

Ska erkänna att jag aldrig varit på en regelrätt hockeymatch, trots att det inte är särledes långt till Leksand från Ludvika.

Hade inte varit på trav innan midsommar heller och folk påstod att det var så skoj. Jag satt och rullade tummarna X-antal timmar innan vi skulle åka igen. Rättviks travbanan gör sig klart bättre på cykeln! Tacka vet jag Mörksuggejakten :)

Enda gången hockey varit skoj var någon final mellan sverige och finland. I TV-soffan hos en finsk fru med svensk man :)

Fast då var det inte hockeyn som var kul iofs..

På TV är all lagsport lika kul som golf.

Gävle, det enda jag tänker på då är faktiskt: Julbocken, Gevalia och DiLeva! ;-) Och den där snöstormen där, var det precis vid millennieskiftet?

Lite synd är det väl, men det är ju nära nog en tradition att Bocken ska brännas? Annars hade de väl haft 24h bevakning av bocken med hjälp av vaktbolag?

/Leo

Stora snökaoset var i början av december 1998(tiden gár fort)... fick typ 150 cm snö pá tre dagar.... slá det om ni kan!

Mmm... man bara gár och väntar pá att den ska brinna....

Jag som normalt sitter och jobbar ca 25 meter ifrån bocken missade årets happening totalt. Har suttit på sjukhuset 3 dygn med min lilla dotter efter att hon fått krupp- och astmaanfall. Inte lätt när man är 1 år men nu är allt hyffsat igen men usch vilken pers.

Kanske kommer jag att vara mera uppdaterad nästa gång bocken brinner *S*

Enligt uppgift kommer den att byggas upp om det inte nämts i tråden tidigare.

Bränn bocken!1 det är det enda som gäller!! Och det är bara att inse, hur mycket dom än säger att dom INTe vill att bocken ska brinna så är det bra publicitet för gävle! Det kablas ju ut på TV över hela Svergie när den jävlen brinner, själv är jag bedrövad över att jag aldrig har set den brinna, jag har sett dess svarta skellet för 2 år sedan dock.

De ska ju bygga upp den ige nu efter senaste bränningen, ska vi ha en liten vadslagning på hur länge den klara sig nu? Jag tror att den ryker på annadagen i denna version, har de väl kommit igång att bränna den en gång kan de gott göra det igen snabbt nog!

De håller på att sätta upp den nu!
Dock ser den ut att bli vänd åt andra hållet denna gång.
Det är bara huvudet som fattas, sedan är den komplett ett tag igen...

*S* Nope - gillar inte eld. Inte sen vindsbranden tog Lillemans hoj, våra vintercyklar, vartenda däck, en gäng hjul + en massa annat.

/anki - som skyr elden

hur länge var det egebtligen som de byggde upp den där bock modell nr2 för? Kan ju inte ha stått så många dagar den. Men det ska den iaf inte heller, men denm ska inte PLOCKAS ner, den ska ner i askan!

(alltså, inget ont om bockar eller traditionen, men den ska brinna, det bara är så!)

Tillbaka
Topp