Azog
Aktiv medlem
[OT] Chans att rädda karriären?
geologen sa:Såg nyss detta i mitt Fb-flöde, haha!
"Trump is like a reminder to apply for that Dream job of yours even if you lack the experience."
Spot on :-)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
geologen sa:Såg nyss detta i mitt Fb-flöde, haha!
"Trump is like a reminder to apply for that Dream job of yours even if you lack the experience."
geologen sa:JLarsson sa:Synd att det inte var 10 sep.
Vad hände 10 sep? Hittar inga inlägg i tråden från det datumet...
Kan vara värt att kolla om det går att ta ett lån.geologen sa:Jag såg en annons i dag för en intensivutbildning i programmering, tydligen med nån form av anställningsgaranti efteråt. Tolv veckor. Den hade varit intressant om jag hade kunnat finansiera det hela, men såna marginaler har jag inte, tyvärr.
emmer sa:Faan. Nu när dom gräver och pålar i snart varenda hörn i hela GBG borde det väl finnas världens chans att vara hoppjerka på arbetsmarknaden om man kan lite om olika bergarters sprickbildning och hygroskopiskt tryck i lerbäddar...
geologen sa:"Drömjobb" betyder för mig nåt i det närmaste ouppnåeligt. Vad jag är ute efter ska vi kanske snarare kalla "önskejobb". :)
Johan Falk sa:Ja alla är vi ju såklart olika. Ett drömjobb för mig behöver nödvändigtvis inte ha med själva arbetsuppgiften eller lönenivån att göra, även om det självfallet påverkar till en viss del.
Utan ett drömjobb för mig är en arbetsplats där man har en trivsam, jämlik, gladlynt och trygg miljö, med arbetskamrater som är genuint snälla, omtänksamma, och goda ända in i hjärtat.
Och där det absolut inte förekommer någon form av mobbing eller "bakom-ryggen-fikarums-skvaller" med påhittade rykten, och äckelsnack från rasister, homofober, eller liknande intoleranta typer. Tyvärr verkar det inte finnas så många såna arbetsplatser vilket gör det hela till en utopi.
// En med erfarenhet av både vuxenmobbing, falska rykten, och av att dela kafferum med ovan nämnda typer :-(
Miss Lycka sa:På hunddagis blir man utskälld.
Nolhott sa:Johan Falk sa:Ja alla är vi ju såklart olika. Ett drömjobb för mig behöver nödvändigtvis inte ha med själva arbetsuppgiften eller lönenivån att göra, även om det självfallet påverkar till en viss del.
Utan ett drömjobb för mig är en arbetsplats där man har en trivsam, jämlik, gladlynt och trygg miljö, med arbetskamrater som är genuint snälla, omtänksamma, och goda ända in i hjärtat.
Och där det absolut inte förekommer någon form av mobbing eller "bakom-ryggen-fikarums-skvaller" med påhittade rykten, och äckelsnack från rasister, homofober, eller liknande intoleranta typer. Tyvärr verkar det inte finnas så många såna arbetsplatser vilket gör det hela till en utopi.
// En med erfarenhet av både vuxenmobbing, falska rykten, och av att dela kafferum med ovan nämnda typer :-(
Ja du, där har du den mänskliga naturen i ett nötskal. Skall du komma undan detta "problem" får du försöka hitta en arbetsplats utan andra människor (ett hunddagis kanske?)
Johan Falk sa:Ja alla är vi ju såklart olika. Ett drömjobb för mig behöver nödvändigtvis inte ha med själva arbetsuppgiften eller lönenivån att göra, även om det självfallet påverkar till en viss del.
Lulle sa:Att programmera är roligt, billigt och enkelt att komma igång med på egen hand.
Har man satt 2.0 på högskoleprovet så har man uppenbarligen lite känsla för logiskt tänkande och har alla förutsättningar för att lära sig.
Frankenstein's Bike sa:Ja sedär! Var det inte så jag sa att det skulle bli med hemtjänstjobbet? Förändringen blev uppskjuten (och kommer naturligtvis inte bli av nu när den drivande fått nytt chefsjobb pga den fina omstruktureringsplanen, och den nya chefen har naturligtvis inget intresse att driva igenom förre chefens privata surdeg. )
plumse sa:Är det det här det handlar om?
http://goteborg.se/wps/portal/start...b_LnRmXwB0nghPw!!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
geologen sa:plumse sa:Är det det här det handlar om?
http://goteborg.se/wps/portal/start...b_LnRmXwB0nghPw!!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
Njae, delar av det är starkt negativa, men det är inte det.
Frankenstein's Bike sa:...
Programmerare är ett osocialt släkte med udda sinne för humor. Att du gillar att cykla kommer uppfattas som ytterst excentriskt. ...
geologen sa:Menar inte att det är negativt för alla. Men jag känner att jag tappat en väldigt stor, kanske min enda, konkurrensfördel. Jävla Kommunal och deras inlåsningsmentalitet.
Jag anser att det borde vara lag på att vara ha en månads ömsesidig uppsägningstid, oavsett anställningens längd, dock med möjlighet att frivilligt avtala om längre på individnivå.
geologen sa:Ja, som sagt, jag tycker att en månads uppsägning åt båda håll är rimlig. Det ska gå snabbt att byta jobb om man vill.
Investering? Jag ser det inte så. Jag arbetar, arbetsgivaren ger mig lön för det. Vad är investeringen, utöver lite upplärningstid och kanske några dagars internutbildning?
geologen sa:Ja, som sagt, jag tycker att en månads uppsägning åt båda håll är rimlig. Det ska gå snabbt att byta jobb om man vill.
Investering? Jag ser det inte så. Jag arbetar, arbetsgivaren ger mig lön för det. Vad är investeringen, utöver lite upplärningstid och kanske några dagars internutbildning?