tobot sa:
Läste att du vill ha kontorsjobb. Då är programmerare perfekt. Kan inte bli mer kontorsjobb än så.
Beror väl på vad för typ av mjukvaruutvecklare man är... Innan jag fick mitt nuvarande jobb var jag mjukvaruutvecklare (eller "programmerare" som en del säger som inte vet att programmerandet bara är en liten del av arbetet)... Då han man många gånger suttit på flygplan och programmerat, suttit i fabriker och programmerat, sitta på hotellrum... Så så himla typiskt kontorsjobb behöver det inte vara...
Dessutom är det bra om man har iaf ett uns av driv och problemlösningsförmåga om man ska vara utvecklare... Något som verkar saknas här... Och för att bli riktigt vass behöver man tycka att det är kul, inte se det som ett slaveri där man enbart är för att vara på jobbet vissa tider för att arbetsgivaren betalar för det.
tobot sa:
Vårt mastermind på jobbet får dessutom sitta hemma och jobba, eftersom han är oumbärlig.
Ingen är oumbärlig... Alla kan ersättas, det kan dock vara mer eller mindre smärtsamt... Har man filosofin att någon person är oumbärlig så är det organisationen som har skapat problemet (inklusive personen själv), och kan och bör byggas bort om man har sjukdomsinsikt... Vad gör ni den dagen vederbörande är med om en olycka och blir invalidiserad?