Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
DT sa:Nä men allvarligt, hemtjänsten måste ju vara en stor organisation, det måste finnas NÅGOT mer i organisationen än en enda toppchef och sedan alla vårdare som utför själva hemtjänsteriet. Verksamheten måste ju administreras, planeras och koordineras. Scheman göras upp. Personal allokeras utifrån dagligt förändrade behov. Saker köpas in. Löner betalas ut. Etc etc.
Om geologen ändå vill söka sig mot något administrativt kontorsjobb så kan han ju börja gräva där han står, dvs i hemtjänsten. Att han kan verksamheten på golvet utan och innan, och förhoppningsvis är en uppskattad kollega som kan få bra interna referenser, borde väl underlätta.
GoranS sa:Var inte detta uppe tidigare i tråden eller har jag bara ngn deja vu-känsla?
Mr Orange sa:Nä, nu blev den här tråden tråkig. PM:a mig om det händer nått nytt kul.
GoranS sa:Var inte detta uppe tidigare i tråden eller har jag bara ngn deja vu-känsla?
GoranS sa:Jag tror att tråden behöver ett innehållsregister, alternativt en sammanfattning, i första inlägget s.a. det går att hålla rätt på den.
Frankenstein's Bike sa:DT sa:Nä men allvarligt, hemtjänsten måste ju vara en stor organisation, det måste finnas NÅGOT mer i organisationen än en enda toppchef och sedan alla vårdare som utför själva hemtjänsteriet. Verksamheten måste ju administreras, planeras och koordineras. Scheman göras upp. Personal allokeras utifrån dagligt förändrade behov. Saker köpas in. Löner betalas ut. Etc etc.
Om geologen ändå vill söka sig mot något administrativt kontorsjobb så kan han ju börja gräva där han står, dvs i hemtjänsten. Att han kan verksamheten på golvet utan och innan, och förhoppningsvis är en uppskattad kollega som kan få bra interna referenser, borde väl underlätta.
Nja, skulle då bli tidigare kollegors chef, inte så lyckat?
Mange. sa:Du tror inte att de dussinjobb som ligger ute på sidan är sånt som sköter sig självt? Någon nykläckt fas3 med ett truckerkort från AF som hittar dit och söker.. de jobb de faktiskt rekryterar för syns inte, för de väljer själva i sin databas vilka som kan tänkas matcha tjänsten. Dvs se till att du har en uppdaterad profil hos företagen och försök att träffa en rekryterare för attt få en mer heltäckande bild av dig hos dom.
e120guru sa:Academic Work's "säljare" brukar ringa mig med jämna mellanrum för att de vill presentera kandidater... Det är ju vare sig utannonserade tjänster de har eller "truckförare, lagerarbetare och sånt" som de vill att jag ska anställa genom dem... Utan snarare personer som de skulle anse passar, men som många gånger är i början av sin yrkesbana inom det området...
geologen sa:I så fall kan det vara en idé att kontakta dem.
geologen sa:Sitter och kollar lite på andras profiler på Linkedin, och började plötsligt fundera på hur de som jobbat på topphemliga ställen, som KSI, gör när de ska söka sig vidare därifrån. De måste ju ha en ordentlig lucka där som är svår att förklara. Eller är det bara sekretessbelagt att man jobbar där, men inte att man jobbaT där? Eller löser man det genom att ha en "skalarbetsgivare" (MUST kanske är ohemligt nog?) som får vara täckmantel? Nåja, jag räknar inte med att nån som vet kan svara, men det är en intressant tanke i alla fall, eftersom det ofta framhålls hur otroligt viktigt det är att man inte har luckor i "tidslinjen", så att säga. Åtminstone inte om man inte kan ursäkta det med att man gjorde en världsomsegling eller en expedition till Antarktis... :)
Bra där, ett första steg till förändring!geologen sa:Ok, det kände jag inte till, att de arbetar på det viset. Då kommer ju uttalandena från AW-personerna i mejlväxlingen i en ny dager. I så fall kan det vara idé att kontakta dem.
frause sa:"Jag satt i fängelse för en massa mord. Fast jag blev friad sen, så det är lugnt!", kanske funkar?
geologen sa:Sitter och kollar lite på andras profiler på Linkedin, och började plötsligt fundera på hur de som jobbat på topphemliga ställen, som KSI, gör när de ska söka sig vidare därifrån. De måste ju ha en ordentlig lucka där som är svår att förklara. Eller är det bara sekretessbelagt att man jobbar där, men inte att man jobbaT där? Eller löser man det genom att ha en "skalarbetsgivare" (MUST kanske är ohemligt nog?) som får vara täckmantel? Nåja, jag räknar inte med att nån som vet kan svara, men det är en intressant tanke i alla fall, eftersom det ofta framhålls hur otroligt viktigt det är att man inte har luckor i "tidslinjen", så att säga. Åtminstone inte om man inte kan ursäkta det med att man gjorde en världsomsegling eller en expedition till Antarktis... :)
FRA = Försvarets RadioAnstaltDT sa:MUST/KSI/FRA
DT sa:Om man söker sig vidare från MUST/KSI/FRA så får man anta att det är till hyfsat kvalificerade jobb inom den privata säkerhetsbranschen eller liknande. Rekryterarna för sådana tjänster vet nog vad som gäller och förstår vad en "wink wink, nudge nudge" betyder vid den första kontakten, så får man verifiera kvalifikationer på ett diskret sätt senare i processen.
Sambal Oelek sa:FRA = Försvarets RadioAnstaltDT sa:MUST/KSI/FRA
KSI = Kontoret för Särskild Inhämtning
MUST = Militära Underrättelse- och SäkerhetsTjänsten
Glöm inte GSI :)
Peth sa:Ser att det finns åtminstone ett par adminjobb i Göteborgs kommun inom hemtjänsten. Ett utmärkt tillfälle att gå vidare och samtidigt ta tillvara på dina erfarenheter.
leffo sa:Peth sa:Ser att det finns åtminstone ett par adminjobb i Göteborgs kommun inom hemtjänsten. Ett utmärkt tillfälle att gå vidare och samtidigt ta tillvara på dina erfarenheter.
Vad hände med det här spåret då??????
geologen sa:Jag skrev 2.0 på högskoleprovet en gång (115 av 122 rätt - 2 fel på DTK och 5 fel på NOG). Så helt tappad bakom en vagn är jag inte.
JLarsson sa:Synd att det inte var 10 sep.
RN sa:Har det inte hänt något på två veckor?
Skärpning, avgå alla!
Henrik_E sa:Tråden fyller 6 år på torsdag så vi laddar för tårtkalas.
geologen sa:Henrik_E sa:Tråden fyller 6 år på torsdag så vi laddar för tårtkalas.
Kan ju bjuda på kladdkaka om nån vill. :)