Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
geologen sa:Såg nyss detta i mitt Fb-flöde, haha!
"Trump is like a reminder to apply for that Dream job of yours even if you lack the experience."
geologen sa:Ni missförstår mig. Om jag är enda kandidaten, så spelar förstås en eller tre månader ingen roll. Men står det mellan två eller fler, och jag inte kan komma loss lika snabbt som en annan kandidat, då förlorar jag på det. Det förstår ni väl?
Och eftersom jag har så lite att erbjuda i formella meriter behöver jag alla fördelar jag kan få. Nu försvann en av de viktigaste, kanske min enda.
geologen sa:Ni missförstår mig. Om jag är enda kandidaten, så spelar förstås en eller tre månader ingen roll. Men står det mellan två eller fler, och jag inte kan komma loss lika snabbt som en annan kandidat, då förlorar jag på det. Det förstår ni väl?
Och eftersom jag har så lite att erbjuda i formella meriter behöver jag alla fördelar jag kan få. Nu försvann en av de viktigaste, kanske min enda.
geologen sa:Och "mångårig investering" känns inte så angeläget för mig. Förutom hemtjänsten har jag inte haft nån anställning som varat mer än 1.5 år.
zirxo sa:Oftast är det inga problem att ta sig ur en uppsägningstid i förväg. Ingen arbetsgivare vill ha kvar en arbetstagare som är opepp och bara vill bort.
plumse sa:geologen sa:Och "mångårig investering" känns inte så angeläget för mig. Förutom hemtjänsten har jag inte haft nån anställning som varat mer än 1.5 år.
Jag skulle aldrig anställa någon som tycker 1.5 år är länge.
geologen sa:plumse sa:geologen sa:Och "mångårig investering" känns inte så angeläget för mig. Förutom hemtjänsten har jag inte haft nån anställning som varat mer än 1.5 år.
Jag skulle aldrig anställa någon som tycker 1.5 år är länge.
Fast så skrev jag väl inte...?
Crocko sa:LAS är starkare än kollektivavtalet i juridisk bemärkelse så även i de fall det finns motsägelser mellan dessa så fixar alltid en arbetsrättsjurist så att man kommer undan med 1 månad om man så önskar.
geologen sa:Att offra semesterdagar på det lockar mig inte. Då försvinner ju möjligheten att få ledigt hela efterföljande år!!!
Det är rätt tydligt att geo inte är beredd att göra något för att förändra sin situation. Han tycks vänta på Godot.ostrand sa:geologen sa:Att offra semesterdagar på det lockar mig inte. Då försvinner ju möjligheten att få ledigt hela efterföljande år!!!
Förstår jag dig rätt: Du skulle inte offra några semesterdagar på att kunna sluta tidigare för att få ett jobb som du (alltså i teorin) blir erbjuden med villkoret att du kan börja tidigare?
Mange. sa:Tror nog att det går att prata med chefen om att motivationen att göra ett bra jobb är svag när man tvingas jobba mot sin vilja, och att det innebär att betala lön i 2 månader till någon som underpresterar kanske inte är rätt väg att gå.
ostrand sa:geologen sa:Att offra semesterdagar på det lockar mig inte. Då försvinner ju möjligheten att få ledigt hela efterföljande år!!!
Förstår jag dig rätt: Du skulle inte offra några semesterdagar på att kunna sluta tidigare för att få ett jobb som du (alltså i teorin) blir erbjuden med villkoret att du kan börja tidigare?
plumse sa:Förresten...
Varför har reklamen från Ubyk bytts mot reklam för rödvin efter några inlägg i den här tråden?
Johan Falk sa:plumse sa:Förresten...
Varför har reklamen från Ubyk bytts mot reklam för rödvin efter några inlägg i den här tråden?
Du kanske planerar inför en fest?
geologen sa:Johan Falk sa:plumse sa:Förresten...
Du kanske planerar inför en fest?
Jag ser också rödvinsreklam... :)
Miss Lycka sa:Du har alltid rätt till semester! Du har kanske ingen semesterersättning men det är något annat.
geologen sa:Men egentligen är mitt problem nu mest att jag a) är extremt kass på att söka jobb (då menar jag processen, inte att jag söker få jobb), och b) hatar själva jobbsökandet, som är nåt av det mest förnedrande jag utsätter mig för. Jag har tidigare berättat om hur mycket jag avskyr att skriva ansökningsbrev, med dess obligatoriska klyschor och förstärkningsordsspammande. Hatar, hatar, hatar!!!
geologen sa:Nej, jag vill under inga omständigheter vara egenföretagare. Jag har heller inga kompetenser som skulle kunna användas i en sån verksamhet, så det är dubbelt inaktuellt.
geologen sa:Jo, men inget som går att tjäna pengar på.