Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Thx för the input!Visa bilaga 406261.
Emcrit.org/ibcc/COVID19
Men det återstår att se hur många som dör pga fattigdom pga tappet i ekonomisk tillväxt som Corona-stoppet orsakar. Högst troligen fler. All forskning tyder på det, och det är ju viktigt att lyssna på vetenskapen.
Funkar det om man kör alkohol invärtes och tvål utvärtes?Thx för the input!
Hittade denna artikeln i The Guardian som lovordar tvål och förklarar varför det är så bra.
Kör man både alkohol o tvål så är man hemma! ?
Det var så jag tolkade det hela. ?Funkar det om man kör alkohol invärtes och tvål utvärtes?
Skadar lär det inte göra men man undrar hur det ska hjälpa nu. Blidka who kanskeOch nu kommer inreseförbud till Sverige. Nyss var det rent förfärligt att andra länder införde inreseförbud.
![]()
Beslutet: Inför reseförbud till Sverige från och med torsdag – gäller i 30 dagar
Regeringen har fattat beslut om tillfälligt reseförbud till Sverige från och med torsdag med anledning av coronaviruset, meddelar inrikesminister Mikael Damberg på en pressträff.omni.se
Nä, men det är ju ett väletablerat fakta. Forskarna i Berkley-studien ovan påpekar det ju t.o.m. själva.Absolut en befogad oro som jag också känner, har du läst några specifika studier just för Covid-19?
Skadar lär det inte göra men man undrar hur det ska hjälpa nu. Blidka who kanske
Ser ut som att de (vi?) blivit tvingade av EU. Blir det 14 dagars karantän för de som kommer hem också, tro? Måste vara surt isf att behöva bränna tre resp fyra veckors semester på enveckas resp tvåveckors-chartern man drog iväg på...Skadar lär det inte göra men man undrar hur det ska hjälpa nu. Blidka who kanske
Nä, men det är ju ett väletablerat fakta. Forskarna i Berkley-studien ovan påpekar det ju t.o.m. själva.
Tydligen ansåg kineserna att C-vitamin var en lämplig behandling här, kanske i brist på bättre.Generellt följer överskottet på C-vitamin med urinet ut. Av vilken anledning tillförde de C-vitamin i Kina?
Men det återstår att se hur många som dör pga fattigdom pga tappet i ekonomisk tillväxt som Corona-stoppet orsakar. Högst troligen fler. All forskning tyder på det, och det är ju viktigt att lyssna på vetenskapen.
Ja, jag förespråkar att det är bättre att bekämpa fattigdom än att bekämpa rikedom.Så du är en förespråkare för att utrota fattigdomen i världen? Eller du ville bara relativisera?
Helt rätt, prio måste vara att minska fattigdom i världen. Brist på billig och tillförlitlig energi är ett stort problem.Ja, jag förespråkar att det är bättre att bekämpa fattigdom än att bekämpa rikedom.
Trodde främst att rödingar hade fokus på annat.Helt rätt, prio måste vara att minska fattigdom i världen. Brist på billig och tillförlitlig energi är ett stort problem.
Rödingar och gröningar förstår det bara inte för deras fokus ligger på att roffa åt sig rikedomar, samtidigt som de nekar andra samma möjlighet.
Håller med! Jag käkar lunch ute trots att jag jobbar hemma, och det har faktiskt varit oroväckande glest. Kommer att bli tufft för restaurangerna. Så det blir nog middag ute också några kvällar.HEY!
Sitt inte hemma och ät pasta och ris! Rädda restauranger och caféer. Alla matställen, bagerier, etc kommer snart ligga i ruiner!!
Beställ take away, hämta upp själv om du är rädd för budet. Jag har bestämt att köpa "ute" (takeaway) minst ett mål om dagen! Så borde alla som har arbete och lön göra.
Sitt inte hemma och ät pasta och ris! Rädda restauranger och caféer. Alla matställen, bagerier, etc kommer snart ligga i ruiner!!
Yes, det gjordes i USA vid finanskrisen 2009($300/person) och har redan tillämpats i Hong Kong som nu delat ut motsvarande ca 13tsek till alla över 18 år.Oj! Nu ska USA ge ut helikopterpengar! SVT.se skriver följande i sin realtids-corona-tråd:
"I ett försök att begränsa de ekonomiska konsekvenserna av coronaviruset vill USA:s president Donald Trump att den regeringen ska utfärda checkar med pengar till sina invånare under de kommande två veckorna, det meddelade finansminister Steven Mnuchin under en presskonferens på tisdagen, rapporterar nyhetsbyrån AP.
Beloppet ska vara "betydande" och miljonärer får inte ta del av bidraget, enligt Mnuchin."
Finns det några nationalekonomiintresserade här? Är detta första gången helikopterpengar används?
Men har uk ändrat strategi? De justerade lite i flödet genom att stänga pubarna eller har jag missat?
Mmmmmm........13 kkr - blir mkt toapapper och pasta.
Var det verkligen det han sa? Mannen är ju otydligheten personifierad. "Kan vara en bra idé" att jobba hemifrån (om ok med arbetsgivaren).Le Bömb! Nu kom det, vi ska jobba hemifrån om vi kan

Sjävklart är det arbetsgivaren som bestämmer vad som gäller på resp arbetsplats. FHM har ingen makt över det, de ger bara rekommendationer.Var det verkligen det han sa? Mannen är ju otydligheten personifierad. "Kan vara en bra idé" att jobba hemifrån (om ok med arbetsgivaren).
Vad betyder det egentligen? Uppmanar FHM arbetstagare att jobba hemma? Varför uppmanar man i så fall inte arbetsgivare att säga åt de anställda att jobba hemma? Blir ju bara dumt att lägga ansvaret på varje enskild individ. Alla kommer göra olika.
Min arbetsgivare (som följer FHMs rekommendationer till punkt och pricka) kommer nu tillåta arbete hemifrån för de som kan. Alltså heller inte uppmana till hemarbete.
Visa bilaga 406300
Jag kan jobba hemifrån men har inte lika bra förutsättningar hemma och är inte lika tillgänglig för mina kollegor.
En stor skillnad i uk om Expressen har rätt för sig.Så uppfattade jag det också .
Precis som Sverige justerar de lite dag för dag.
Nä, men det kan ändå stämma att vi inte har möjlighet att masstesta. Oklart varför Korea kan det.Det här var ju också rätt intressant, men inte så goda nyheter för oss i Sverige.
![]()
Studie i italiensk by: ”Hälften av de smittade saknade symtom”
När den lilla byn utanför Venedig fick Italiens första dödsfall i corona testades alla invånare – två gånger inom tio dagar. Alla som var smittade sattes i karantän och till sist upphörde utbrottet i byn. Studien visar att minst hälften av de som testades positivt inte hade några symtom, uppger...www.aftonbladet.se
Det här var ju också rätt intressant, men inte så goda nyheter för oss i Sverige.
![]()
Studie i italiensk by: ”Hälften av de smittade saknade symtom”
När den lilla byn utanför Venedig fick Italiens första dödsfall i corona testades alla invånare – två gånger inom tio dagar. Alla som var smittade sattes i karantän och till sist upphörde utbrottet i byn. Studien visar att minst hälften av de som testades positivt inte hade några symtom, uppger...www.aftonbladet.se
Vi borde kanske starta en separat tråd om olika tips vad gemene man kan göra för att själv inte drabbas av viruset alternativt att se till att en eventuell smitta blir så lindrig som möjligt.
Kina behandlade sina coronapatienter med C-vitamin bl.a.
Kanske ska ha det hemma i stora mängder om man nu blir smittad själv.
Results: When the infection rate of the close contacts and the sensitivity and specificity of reported results were taken as the point estimates, the positive predictive value of the active screening was only 19.67%, in contrast, the false-positive rate of positive results was 80.33%. The multivariate-probabilistic sensitivity analysis results supported the base-case findings, with a 75% probability for the false-positive rate of positive results over 47%. Conclusions: In the close contacts of COVID-19 patients, nearly half or even more of the 'asymptomatic infected individuals' reported in the active nucleic acid test screening might be false positives.
![]()
[WITHDRAWN: Potential false-positive rate among the 'asymptomatic infected individuals' in close contacts of COVID-19 patients] - PubMed
<span><b>Editor office’s response for Ahead of Print article withdrawn</b> The article “Potential false-positive rate among the ‘asymptomatic infected individuals’ in close contacts of COVID-19 patients” was under strong discussion after pre-published. Questions from the readers mainly focused...www.ncbi.nlm.nih.gov
Snarare att paketet skulle behöva skyddas fr smitta när det kommer till Spanien. Kina själv har ju nu stängt gränserna för att skydda sig fr smitta utifrån.Ajajaj, min Dji Mavic Mini skickas från Kina. Måste paketet ligga i karantän i frysen i 14 dagar möjligen?
Visa bilaga 406305
Fast det är väl det uk och Sverige (De facto) gör? Eller missförstår jag dig?Om det går att verifiera att de allra flesta i princip inte får några symptom alls (enligt testningen i Italien) tycker jag att det är något man måste vara väldigt tydlig med! och är det så är det ju inte rimligt att hela världen stänger ner för att skydda en liten liten andel redan multisjuka äldre som kanske inte skulle överleva ett halvår oavsett Corona eller inte.
Låter kanske inhumant men alternativspåret vi kör på nu är helt orimligt om det är som studien i Italien säger.
Det kanske räcker att gnugga in paketet med tvål och hälla över en flaska vodka?Snarare att paketet skulle behöva skyddas fr smitta när det kommer till Spanien. Kina själv har ju nu stängt gränserna för att skydda sig fr smitta utifrån.
Jag tänker att alla personer som redan haft covid-19 ju är värsta resurserna för samhället.gillar iden, men man borde nog göra ett inledande försök, och sedan dela upp befolkningen i olika omgångar.
skulle gärna ställa upp.
Det kanske räcker att gnugga in paketet med tvål och hälla över en flaska vodka?