SvenC
Aktiv medlem
[OT] Coronatråden 3
NejHålspetsammunition är förbjuden i Sverige.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NejHålspetsammunition är förbjuden i Sverige.
Hålspetsammunition är förbjuden i Sverige.
Inte för polisen.
Jo, det märker vi. Fast du har väldigt svårt att utveckla detta, tex varför en viss åtgärd är mer rätt än en annan. Det verkar som du bara tar allt du får från SVT som en sanning och blir väldigt aggressiv när någon har en avvikande uppfattning?Och jag tycker fortfarande att rätt åtgärd vid rätt tillfälle låter klokt. Att göra för mycket är inte bättre. Att ta dubbel dos medicin är inte dubbelt så bra som att ta rätt dos medicin. En fara med "folk" är att de inte lyssnar på experternas råd, utan gör som de själva vill. Det skapar följdproblem.
Det är många som fårPolisen får även skjuta för att döda.
Yesssss, en god nyhet! Eurovision-skiten ställs in!! ?
Var inne på Apoteket idag en repa och hämta ut en grej. Medan jag stod där och väntade så lyssnade jag på en riktigt speedad lirare. Han pratade om allt från att man skulle ta ut alla pengar man hade för snart slår bankerna igen och tar dina pengar, att armén snart kommer ta över samhället till att nya strängar av Coronaviruset redan har börjat spridas, muteras, ännu starkare och mer resistent än Covid-19. Och så skulle man bunkra så mycket askorbinsyra som möjligt.
Just ja, han hade en bil redo, fulltankad och klar, med matvaror och förnödenheter, som han skulle sätta sig i och dra till någon båt han hade utplacerad, sen skulle han sitta på havet och "rida ut stormen".
När han sa hej då till sin bekant var han noga med att säga "Jag hoppas verkligen vi kommer ses igen", underförstått att han inte var säker på att någon överhuvudtaget skulle överleva det här.
Det var en minst sagt speciell person...
Precis ! Du kanske får en ganska jobbig förkylning om ett tag, but who cares !Ja låter spännande. Jag jobbar som vanligt och surfar på happy ibland. Man kanske borde ta tillfället i akt och verkligen dra på äventyr.
Nu ska Kungen ställa in sin semester.
Hur kan man ställa in något som han redan har 12 månader om året?
Kollar på myndigheternas presskonferens. Nu är det journalisternas frågestund. Med tanke på frågorna som ställs är jag inte förvånad över hur det ser ut i svensk media idag. Vilka stolpskott alltså.
Nu ska Kungen ställa in sin semester.
Var inne på Apoteket idag en repa och hämta ut en grej. Medan jag stod där och väntade så lyssnade jag på en riktigt speedad lirare. Han pratade om allt från att man skulle ta ut alla pengar man hade för snart slår bankerna igen och tar dina pengar, att armén snart kommer ta över samhället till att nya strängar av Coronaviruset redan har börjat spridas, muteras, ännu starkare och mer resistent än Covid-19. Och så skulle man bunkra så mycket askorbinsyra som möjligt.
Just ja, han hade en bil redo, fulltankad och klar, med matvaror och förnödenheter, som han skulle sätta sig i och dra till någon båt han hade utplacerad, sen skulle han sitta på havet och "rida ut stormen".
När han sa hej då till sin bekant var han noga med att säga "Jag hoppas verkligen vi kommer ses igen", underförstått att han inte var säker på att någon överhuvudtaget skulle överleva det här.
Det var en minst sagt speciell person...
Antagligen. Men jag gör bättre nytta på mitt nuvarande jobb. Och har betydligt bättre betalt också.Såklart hade du varit bättre journalist. Precis som att du är bättre statsepidemilog. ?
Underbart, rekommenderade du den här tråden?
Jag har utvecklat detta en massa gånger. Men jag kan ta det igen: jag tror epidemiologerna kan det här med epidemier bättre än de flesta. Jag tror att de har mer erfarenhet av epidemier och en bättre utbildning på virus och hur virus fungerar och förs vidare i ett samhälle. Jag har dock inga egna och handlingskraftiga teorier, om det är det du efterfrågar. Jag ifrågasätter dem som inte litar på experterna (som trots allt verkar vara rätt överens), och undrar hur de kan missuppfatta epidemiologerna (och samtidigt tro att de vet bättre än epidemiologerna). Det är tydligen aggressivt (hoppas det inte dyker upp en vaccintråd). Allt verkar vara Tegnells fel (trots att han inte jobbar ensam). När jag frågar om "folk" tror att han jobbar ensam får jag inget svar. När jag påpekar rena faktafel är jag väl också aggressiv.Jo, det märker vi. Fast du har väldigt svårt att utveckla detta, tex varför en viss åtgärd är mer rätt än en annan. Det verkar som du bara tar allt du får från SVT som en sanning och blir väldigt aggressiv när någon har en avvikande uppfattning?
Som nu tex. Läste du ens inlägget jag svarade på? Då borde sammanhanget säga dig att du inte hade behövt utveckla för mig?
Kritiker eller? Ordet haters är så svengelskt och används alltför frekvent för att tysta en diskussion.Mitt Twitterflöde är kidnappat av Tegnell-haters. Vad har den stackars karln gjort för att reta upp folk så in i helsike? Det är en lite normal professor Kalkyl mitt i analysen av rörlig materia som får jobbiga frågor av politiska reportrar.
Slappna av? Du behöver absolut inte upprepa dig igen. Det var ju just det som var poängen.Jag har utvecklat detta en massa gånger. Men jag kan ta det igen: jag tror epidemiologerna kan det här med epidemier bättre än de flesta. Jag tror att de har mer erfarenhet av epidemier och en bättre utbildning på virus och hur virus fungerar och förs vidare i ett samhälle. Jag har dock inga egna och handlingskraftiga teorier, om det är det du efterfrågar. Jag ifrågasätter dem som inte litar på experterna (som trots allt verkar vara rätt överens), och undrar hur de kan missuppfatta epidemiologerna (och samtidigt tro att de vet bättre än epidemiologerna). Det är tydligen aggressivt (hoppas det inte dyker upp en vaccintråd). Allt verkar vara Tegnells fel (trots att han inte jobbar ensam). När jag frågar om "folk" tror att han jobbar ensam får jag inget svar. När jag påpekar rena faktafel är jag väl också aggressiv.
Jag läste det du skrev, och påpekade bristerna med "folks" ifrågasättande av experternas råd. En icke aggressiv respons (från din sida) hade varit att spinna vidare på den tråden. Men, det verkade inte så intressant.
En död person med skottskador behöver ju givetvis inte vara ihjälskjuten, såklart.
Och hat används för att tysta/skrämma personer. Tegnell utsätts för hat.Kritiker eller? Ordet haters är så svengelskt och används alltför frekvent för att tysta en diskussion.
Så, ingen uppföljning av följdproblemen av "folk" som ifrågasätter/struntar i experternas råd? De problemen är ju rätt viktiga om man nu diskuterar smittspridning.Slappna av? Du behöver absolut inte upprepa dig igen. Det var ju just det som var poängen.
Jag menar bara att det är blir väldigt lätt att undvika kritik genom att stämpla det som hat. Hatinlägg är enkelt att bemöta genom att inte citera eller kommentera. Det är ändå inga personer som byter åsikt eller ens lyssnar/läser.Och hat används för att tysta/skrämma personer. Tegnell utsätts för hat.
Absolut finns det människor som gör det. Men för en normal människa kan det vara svårt att förstå att det faktiskt finns hat, och inte bara mer lättsmälta "haters". "Haters" (om de inte kritiserar sakligt) inspirerar de som hatar.Jag menar bara att det är blir väldigt lätt att undvika kritik genom att stämpla det som hat.
Kritiker eller? Ordet haters är så svengelskt och används alltför frekvent för att tysta en diskussion.
Tror ändå att Swe ligger bra till. Vi har mkt mindre social kontakt osv än Ita och Spanien, och dom flesta tänker till och anpassar sig.