[OT] Coronatråden 3

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
[OT] Coronatråden 3
Japp, det är ju faktiskt så att folk stryker med av sjukdomen. Så det gäller ju som statsepidemiolog att fokusera på sina ansvarsområden. Och det går säkert jättebra via mobilen.

Beroende på hur man värderar människoliv så kan det vara en jättebra prioritering att åka till ett u-land och hjälpa dem förbereda sig på (bland annat) coronaviruset. En vild gissning är att han kan sköta sitt vanliga jobb medelst mobiltelefon ett par dagar

[OT] Coronatråden 3
Japp, det är ju faktiskt så att folk stryker med av sjukdomen. Så det gäller ju som statsepidemiolog att fokusera på sina ansvarsområden. Och det går säkert jättebra via mobilen.

Jag håller med om att det låter korkat, framförallt från en rent ”visa-exempel”-mässig synvinkel, men om man som toppchef är så nödvändig att man inte kan sticka iväg till Afrika och hjälpa dem under par dagar, så har man byggt en dålig organisation.

[OT] Coronatråden 3
Inte vara så tykna nu, det kanske inte är så fett med flight miles som statsanställd. Då gäller det att ta de chanser som bjuds.

[OT] Coronatråden 3
Ord och inga visor fr prof. Agnes Wold, och värt att tänka på för den som tänker sig ut att resa i vår och sommar.
Och helt i linje med de regler som nu gäller på mitt jobb, ett av världens största företag med huvudkontor i Asien - vi får inte resa utanför Norden.

[OT] Coronatråden 3
Ord och inga visor fr prof. Agnes Wold, och värt att tänka på för den som tänker sig ut att resa i vår och sommar.
Och helt i linje med de regler som nu gäller på mitt jobb, ett av världens största företag med huvudkontor i Asien - vi får inte resa utanför Norden.

Tror inte att vanligt folk riktigt förstått omfattningen av detta.
Myndigheterna har gjort sitt för att invagga folk i trygghet medans arbetsgivare som riskerar stora ekonomiska förluster reagerar klart snabbare.
Dock lite underligt att dom anser resor inom norden vara bättre än andra destinationer då just de nordiska länderna hör till de värst drabbade länderna rent procentuellt.

[OT] Coronatråden 3
Hoppsan...
Screenshot_20200309-215125_Omni.jpg

[OT] Coronatråden 3
Har lite smått börjat undra om ölförrådet räcker i karantän. Att vara marinerad i två veckor kräver lite resurser.

[OT] Coronatråden 3
Kanske läge att förbjuda skribenten att skriva mer och tipsa vederbörande om annonsen så att pinsamma stavfel kan undvikas.

[OT] Coronatråden 3
Haha jag drog bara en snabb skärmdump utan att betänka mer än rubriken. Jag tackar Happy som fick mig att läsa en gång till, vilket ledde till både ett och två skratt ??

[OT] Coronatråden 3
:LOL:
Folk bunkrar dasspapper och alcogel, men man kanske borde börja köpa hem lite öl istället. Loftberg, du får nöja dig med att bara dricka hälften av det du kånkar hem så skall det nog snart räcka i en karantänsperiod

[OT] Coronatråden 3
Tror inte att vanligt folk riktigt förstått omfattningen av detta.
Myndigheterna har gjort sitt för att invagga folk i trygghet medans arbetsgivare som riskerar stora ekonomiska förluster reagerar klart snabbare.
Dock lite underligt att dom anser resor inom norden vara bättre än andra destinationer då just de nordiska länderna hör till de värst drabbade länderna rent procentuellt.
Italien har ca 60 miljoner pers, 400 har dött, snittåldern på de som gått åt är 81 år. Vet inte exakt vad jag vill säga med det...

[OT] Coronatråden 3
Tågvagnen jag befinner mig i just nu luktar/doftar nydesinficerat, mkt trevligt! Vet inte om det kan ha med det här att göra dock.

[OT] Coronatråden 3
Runt om i Europa förbjuder de stora arrangemang och inför inrikes reserestriktioner. Går det ens att göra lagligt i Sverige?

[OT] Coronatråden 3
Runt om i Europa förbjuder de stora arrangemang och inför inrikes reserestriktioner. Går det ens att göra lagligt i Sverige?

Mello-tramset gick ju som vanligt i helgen så det är väl business as usual i Schwedala, fanns väl risk att kränka någon hbtq-person om det ställdes in och Åkesson hade ju delat ut flygblad i Turkiet så det fanns väl viktigare saker att fokusera på kan man anta.

[OT] Coronatråden 3
Imorgon drar jag ner på två veckors jobb i Danmark/Tyskland/Nederländerna igen. Inte utan att man undrar hur eventuella restriktioner kan se ut i Europa om två veckor...kommer man hem? ?

[OT] Coronatråden 3
Mello-tramset gick ju som vanligt i helgen så det är väl business as usual i Schwedala, fanns väl risk att kränka någon hbtq-person om det ställdes in och Åkesson hade ju delat ut flygblad i Turkiet så det fanns väl viktigare saker att fokusera på kan man anta.
Det verkar vara du som är en sedvanligt haveristisk boomer-SD:are.

[OT] Coronatråden 3
Var är moderatorerna??!!? Tråden måste låsas omedelbart!

[OT] Coronatråden 3
Verkar långsamt med nya fall idag.

EDIT: Oj det kan ju uppfattas politiskt, Rättar genast

[OT] Coronatråden 3
Mognadsgraden i uttryck som 'boomer-SD' och 'hen-vänster' skriker för-pubertalt hävdelsebehov - särledes lämpligt att uttrycka anonymt på internet.

Så vad tror ni, flyga hem från Schiphol om t p veckor, hit or miss?

[OT] Coronatråden 3
Moderering och hur kännslig man är för vissa uttalanden brukar avslöja individers ideologiska ställningstagande väl. Tveksam neutralitet uppenbarar sig fort. Bara att titta en stund på SVT :P

Ang Corona så ställer jag in en resa i Europa och håller mig borta från flygplattser, kollektivtrafik äter mindre på resturang mm tills vidare. Smittorisken ökar för varje dag i nordeuropa.
Bil ( gärna SUV med diesel V8) och cykel funkar fint om man ska någonstans ändå : P

Senast ändrad:
[OT] Coronatråden 3
Sluta att larva er med politikanspelningar och håll er ifrån politikdiskussion.

[OT] Coronatråden 3
För att hålla sig lagomt till tråden då så har Söderhamns kommun infört karantän för sina anställda om du varit i riskområden.

På mitt arbete ställs fysiska möten in och ändras till teams-möten så snart är det väl lika bra att börja planera att sitta hemma. En hel våning i sthlm är begränsad till enbart de som arbetar där, alla andra är portade. Vi har även karantän på två veckor om du varit i riskområden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp